Dalibor Martinis – izložba u Rovinju|Dalibor Martinis – Exhibition in Rovinj|Dalibor Martinis – mostra a Rovigno
Vrijeme: 30. kolovoza 2009.
Mjesto: Studio Golo brdo, Rovinj
Organizator: Studio Golo brdo, Rovinj
Time: the 30th of August, 2009
Place: Golo Brdo Studio, Rovinj
Organization: Golo Brdo Studio, Rovinj
Data: 30 agosto 2009
Luogo: Studio Golo Brdo, Rovigno
Organizzatore: Studio Golo Brdo, Rovigno
— — — — — — — — — — — — — — — — — — — -
U nedjelju 30. kolovoza, u Studiju «Golo brdo» u Rovinjskom selu s početkom u 20 sati održat će se otvaranje izložbe Dalibora Martinisa iz Zagreba.
On the 30th of August the «Golo Brdo» Studio in Rovinjsko Selo will host the opening of the exhibition by Dalibor Martinis from Zagreb.
Il 30 agosto, alle ore 20, nello Studio «Golo Brdo» di Villa Rovigno verrà aperta la mostra di Dalibor Martinis di Zagabria.
Autor je 04. 09. 1974. snimio video naziva «Mrtva priroda» (c/b) koji prikazuje televizor na čijem ekranu se emitira TV dnevnik. Trideset i pet godina kasnije autor realizira TV dnevnik u kojem čita vijesti, točno po transkriptu originalne emisije od 04. 09. 1974.
Po tehničkim i medijskim karakteristikama, opremi, dizajnu i pratećim informacijama (burzovni indeksi i slično) TV dnevnik u potpunosti pripada današnjici, jedino sadržaj vijesti dolazi iz jednog prošlog vremena, društvenog sustava i ideološkog sklopa države koje više nema.
«Umjesto opisa koji ovaj sadržaj smješta u povijesno vrijeme i prostor želimo proizvesti „pojavu bez konteksta koja se u cijelosti podudara sa stvarnim zbivanjem“ (Wallace Stevens). Data recovery je postupak djelomičnog povrata izgubljenih podataka iz memorije bez konteksta koji im je do gubitka davao pozitivni, informacijski, društveni ili drugi smisao.
Kao i kod gubitka podataka u kompjuteru koje je katkada moguće spasiti tek fragmentarno i raspršene izvan originalnih datoteka, ovaj postupak je pokušaj povrata djelića akcije, događaja ili situacije koje su nestali u našem sveopćem memory loss‑u.
Ono što je pri tome važno je da se takav događaj ne kontekstualizira kroz interpretaciju, historiziranje i manipulaciju izgubljenog značenja. Povijest je neprekinuti niz konfabulacija, spontana proizvodnja lažnih uspomena.
U društvu spektakla društveni odnosi posredovani su prizorima, individua je sve više gledatelj, a sve manje sudionik događaja. Da li je onda još uopće važno koju poruku šalje medij? Svaka se, samom objavom na ekranu, ionako pretvara u prošlost.» – o svom uratku piše autor.
Dalibor Martinis rođen je u Zagrebu 1947. Diplomirao na «Akademiji likovnih umjetnosti». Izlaže od 1969. Od 1973. djeluje samostalno kao videoautor i u koautorstvu sa Sanjom Iveković.
Održao je brojne samostalne izložbe, performanse i projekcije i sudjelovao na brojnim međunarodnim izložbama (Bijenala u Veneciji, Sao Păulu, Kwangju‑u, Solunu, Cetinju, «Dokumenta» (Kassel) i drugdje), te na videofestivalima (Berlin, Tokyo, Montreal, Locarno, i drugdje).
Bio je stipendist «Canada Council» (Kanada) 1978., «Jaica» (Japan) 1984. i «Artslink» (USA) 1994.). Gostovao je kao sveučilišni predavač u Hrvatskoj (Akademija dramske umjetnosti 1987. – 1991.) i inozemstvu (Ontario College of Art, Toronto 1991⁄2).
Osvojio je više međunarodnih nagrada («Tokyo Video festival» 1984., Locarno 1984., «Alpe/Adria Film Festival» (Trst) 1996.). Dobitnik je Vjesnikove nagrade «Josip Račić» 1995. i Nagrade grada Zagreba 1998.
Njegovi radovi nalaze se u zbirkama «Muzeja suvremene umjetnosti» (Zagreb), «The Museum of Modern Art» (New York), «Stedelijk Museum» (Amsterdam), «ZKM» (Karlsruhe), «New York Public Library», «Kontakt» Erste Bank (Beč) i drugima.
Predavao je na «Akademiji dramske umjetnosti» u Zagrebu i «Ontario College of Art» u Torontu, a realizirao je više televizijskih emisija na HRT ‑u. Od 2008. predavač je na «Akademiji primijenjene umjetnosti» u Rijeci. (I. R.)
Info: www.dalibormartinis.com
On the 4th of September 1974 Dalibor Martinis created a video titled «Still nature» (black and white), which presents a TV news programme. After 35 years, Martinis recorded another news programme in which he reads the transcript of the original 1974 show.
Technical characteristics, equipment, design and additional information (stock market indexes) are elements of the modern time, only the news which are read are parts of past times, fallen regime of a state which is no longer existing.
«Instead of the description which would place the content into a historical time and space, we want to generate a ‘phenomenon without its context, which would fully correspond to the actual events’ (Wallace Stevens). Data recovery is a procedure of partial restoration of information without its context which provided the positive, informational, social and every other meaning. As in the case of the computer data loss, when the information can be only partially saved and scattered outside their original files, this performance is an essay to bring back a fragment of action, event or situation which is gone in the overall memory loss. It is important to emphasize the fact that the event isn’t contextualized through the interpretation and the manipulation of the lost meaning. History is an endless series of confabulations, spontaneous production of fake memories.
In the society of spectacles social relations are mediated by scenes, the individual becomes the spectator and loses its role of an active participator in the action. In this case, does it really matter what the media say? Every message becomes history the moment it was broadcasted.» – says the author about his work.
Dalibor Martinis was born in Zagreb in 1947. He graduated from the Academy of Visual Arts and has exhibited his works since 1969. Since 1973 Martinis has also worked as an independent video author and cooperated with Sanjin Iveković. He has staged numerous solo exhibitions, performances and projections and participated in international exhibitions (Venice, Sao Paolo, Kwangju, Solun, Kassel, Berlin, Montreal, Locarno, etc.). Martinis has also won several scholarships (Canada Council in 1978, Jaica, Japan in 1984 and Arslink, USA in 1994) and worked at universities in Croatia and abroad. In 1995 Martinis won the «Josip Račić» award and in 1998 he was awarded the Prize of the Town of Zagreb.
His works are parts of the collections of the Museum of Contemporary Art (Zagreb), Museum of Modern Art ( New York), Stedelijk Museum» (Amsterdam), «ZKM» (Karlsruhe), «New York Public Library», «Kontakt» Erste Bank (Vienna) and others.
Since 2008 he has been teaching at the Academy for Applied Arts in Rijeka.
Info: www.dalibormartinis.com
Il 4 settembre 1947 l’autore ha girato un video chiamato «Natura morta» (c/b), raffigurante un televisore su cui andava in onda il notiziario. Dopo trentacinque anni, l’autore ha realizzato un notiziario in cui egli stesso leggeva le notizie ricavate dal trascritto della trasmissione televisiva originale, quello del 4 settembre 1947.
L’aspetto tecnico-mediatico del notiziario appartiene alla contemporaneità, ma le notizie provengono da un’epoca passata.
Dalibor Martinis è nato a Zagabria nel 1947. si è laureato all’«Accademia di Belle Arti». Esibisce i suoi lavori dal 1969, mentre dal 1973 si esibisce da videoautore indipendente e come coautore di Sanja Iveković.
Si è presentato in numerose mostre personali, performance e proiezioni, in mostre internazionali (Biennale a Venezia, Sao Paulo, Kwangju, Solun, Cetinje, «Dokumenta» (Kassel) e altri ancora) e videofestival (Berlino, Tokyo, Montreal, Locarno, e altri).
Ha conquistato numerosi premi internazionali («Tokyo Video festival» 1984, Locarno 1984, «Alpe/Adria Film Festival» (Trieste) 1996). Ha ricevuto il premio del Vjesnik «Josip Račić» 1995 e il Premio della città di Zagabria 1998.
I suoi lavori si trovano tra le collezioni del «Museo d’arte contemporanea» (Zagreb), «The Museum of Modern Art» (New York), «Stedelijk Museum» (Amsterdam), «ZKM» (Karlsruhe), «New York Public Library», «Kontakt» Erste Bank (Vienna) e altri.
Ha insegnato all’«Accademia d’arte drammatica» di Zagabria e all’«Ontario College of Art» di Toronto, e ha realizzato numerose trasmissioni televisive per la HRT. Dal 2008 insegna all’«Accademia d’arte applicata» di Fiume.
Info: www.dalibormartinis.com
-