Multimedijalna izložba „MAFAF – Nevidljiva historija/pogled iz Beograda“ u Beogradu
Vrijeme: od 01. do 10. Studenog 2011.
Mjesto: Beograd

U Centru za kluturnu ekontaminaciju u Beogradu otvorena je u utorak izložba „MAFAF – Nevidljiva historija/pogled iz Beograda“.
Organizatorice projekta Branka Benčić i Aleksandra Sekulić koncipirale su izložbu, diskusije i projekcije kao prikaz dosadašnjeg i pogled u predstojeće istraživanje o specifičnostima, dometu i kontinuitetu jugoslavenskog kinoamaterizma.
- Informativni program / Nevidljivi MAFAF predstavlja istraživačku platformu, projekt koji se u etapama realizira kroz prepoznatljive prezentacijske formate – izložbu, programe filmskih projekcija, serije razgovora, publikacije, a ima ulogu u stvaranju arhiva, čuvanju i prikupljanju građe. Prezentacija filmskog materijala i dokumentacije odvijala se u galerijskom kontekstu, a izmještenost filmskog materijala u galerijski kontekst može omogućiti novo čitanje i razumijevanje kako dokumentacije tako i cjelokupnog konteksta festivala MAFAF i produkcije kino klubova.
Riječ je o pokušaju otvaranja novoga diskurzivnog prostora i stvaranje subjektivne reinterpretacije. Stoga, namjera projekta nije stvaranje fiksnog povijesno utemeljenog narativa, nego naznačavanje mape fragmenata, mozaika podataka, proizvoljno povezanih detalja, kako bi se artikulirao drugačiji pogled. (Branka Benčić)
- Izložba “MAFAF – Nevidljiva istorija” razvija se u svom putovanju i privlači, okuplja i strukturiše nizove individualnih i zajedničkih sećanja i iskustava u istoriografskoj rekonstrukciji jedne od najvećih manifestacija jugoslovenskog kinoamaterizma.
Filmovi se ponovo sastaju u kolažnim projekcijama i instalacijama; spiskovi, članci, katalozi, fotografije sakupljeni su na radnom stolu; učesnici, autori, članovi žirija, gledaoci, kritičari, istraživači – svi su uključeni u proces ponovnog čitanja, ponovnog gledanja i razumevanja implikacija i rezultata MAFAF‑a.
Ono što “Pogled iz Beograda” doprinosi putujućoj i rastućoj izložbi nije analiza završene istorije jednog festivala, već pogled u “nevidljivi” život posle, uočavanje kontinuiteta prakse filmske produkcije “iz ljubavi”, entuzijazma, kao i njenih javnih manifestacija.
U pripremi ovog Pogleda, Dušan Makavejev je naš tim savetovao da jedino pogled na ono sto je danas živo i aktivno može izaći iz uobičajenih komemorativnih oblika osvrta na ovu istoriju, i stoga će ovaj program biti ponuđen kao faza istraživanja procesa emancipacije filmske produkcije koji je u toku, a čiju genezu posmatramo i u oblikovanju javnih manifestacija jugoslovenskog kinoamaterizma.
Iz trenutka ekspanzije vernakularne video produkcije, iz nestabilne geografije, ovaj će Pogled biti sećanje, ali na budućnost, konstituisan u dijalogu učesnika, filmova, starih i novih tekstova i publike. (Aleksandra Sekulić)