Media Mediterranea 3.dan: Poučci sa seminara „Brend ili ništa!“
Trosatno predavanje „Brend ili ništa!“ , kojeg su u sklopu 14. Media Mediterranee, jutros održali Marko Baus i Igor Stanišljević iz zagrebačke agencije Parabureau, analiziralo je proces brendiranja te njegovu ulogu u svijetu tržišnih komunikacija. Kako su na samom početku objasnili predavači, brend je skup simbola, iskustava i asocijacija vezanih uz proizvod, uslugu, osobu ili bilo koji drugi artefakt ili entitet.

Korporacije koriste brendiranje ne bi li na taj način mogle kontrolirati što ljudi misle o određenom proizvodu. Tim procesom žele „utisnuti“ određenu poruku u naš um. Brendiranje često biva i zloupotrijebljeno, primjerice kada proizvođači automobil na benzin reklamiraju kao ekološki, šaljući na taj način krivu poruku. Međutim, ako iza slike, odnosno poruke nema ničega, paravan pada. – Nemojmo brendirati ono što nemamo jer ćemo izgubiti čim kupac shvati da su naša obećanja bila lažna, kazao je Baus dodajući kako dobar brend nedvosmisleno prenosi vlastite kvalitete koje su izabrane tako da donose prednost pred konkurencijom.
U drugom djelu seminara, Igor Stanišljević govorio je o brendiranju gradova. Naime, upravo je ovaj dvojac kreirao brend „Pula je više“, koji je nažalost već neko vrijeme u fazi mirovanja.
- Pula ima veliki potencijal i baš kao što sam slogan kaže „Pula je više“. Pula je više od Arene, Pula ima i druge znamenitosti, Pula ima 150 km plaže, ima kulturu i još mnogo toga. Pula je zbroj svih tih stvari, pojasnio je Stanišljević izrazivši želju i nadu da se njihov projekt nastavi.
Kad je u pitanju naš grad, još jedna zanimljivost, ali sramotna, na koju su ukazali je grafit navijačke skupine Demoni na samom ulazu u grad. Spomenuti natpis glasi: „Naš grad, naša pravila“. Uz to se nalazi i grb Grada te crtež koze. Riječ je o „fašističkoj“ poruci, kako su je nazvali predavači, i ona šteti Puli. Taj je grafit čista suprotnost od poruka koje šalje „Pula +“ i onoga što se brendiranjem želi postići. To je negativna „dobrodošlica“ svima koji dolaze u Pulu. Upravo zbog toga, kada se radi na brendiranju grada, potrebno je uključiti cijelo društvo.

- Glavni cilj brendiranja gradova je poboljšanje kvalitete života u njemu. Dokazano je da gradovi koji se ne brendiraju propadaju, izumiru, nadodao je Igor Stanišljević.

[lang_hr]Kao dobre primjere uspješno brendiranih gradova, naveli su Amsterdam i njegov slogan „I amsterdam“, Melbourne – „City of diversity“, Glasgow – „Scotland with style“, Copenhagen te engleske gradove Bristol i Birmingham.[/lang_hr]
Tekst i foto: L.Z.