Manuela Hrvatin
[lang_hr]Istra Inspirit, projekt Istarske županije, županijske Turističke zajednice i Istarske razvojne turističke agencije drugu godinu za redom obogaćuje kulturno-turističku ponudu Istre. Od svibnja do listopada Istra Inspirit posjetiteljima nudi jedinstvene doživljaje u 9 istarskih gradova, a o uspješnosti druge sezone razgovarali smo s Manuelom Hrvatin, voditeljicom projekta.[/lang_hr]

[lang_hr]
U tijeku je drugo izdanje manifestacije Istra Inspirit, a Istra Inspirit doživljaji odvijaju se od svibnja do listopada u devet istarskih gradova. Više od polovice događanja već se održalo… Kako ste zadovoljni?[/lang_hr]
[lang_hr]
– Jako smo zadovoljni i što se produkcije i što se prodaje tiče, iako je početak, u svibnju, bio dosta težak. Činjenica je da predsezona nije ispunila naša očekivanja, ali nije ispunila nikome u turizmu. Bilo je dosta teško prodati Inspirite, međutim kad se to pokrenulo i ispromoviralo, u špici sezone smo imali „overbooking“. Dakle, bilo je više ljudi nego što smo ih uopće očekivali. Našim vrijednim snagama male ekipe potrudili smo se da se promoviramo na svim mogućim kanalima.
Zanimljivost je da je ovog ljeta brojno domaće stanovništvo posjećivalo Inspirite. Iako nismo toliko ciljali na našu publiku, smatramo da je jako bitno da i domaće stanovništvo prođe sve evente i da što više toga sami vide i dožive kako bi mogli priču dalje prenositi.
Što se publike općenito tiče, većinom su dolazili gosti iz privatnih smještaja i vila. Inspiriti koji su se odvijali u unutrašnjosti su bili jako posjećeni što pokazuje da ljudi ne traže samo sunce i more.
Sve u svemu, produkcijski smo puno napredovali. Na temelju anketa koje su lani posjetitelji ispunjavali, popravili smo određene stvari, a neki Inspiriti su ove sezone gotovo neprepoznatljivi, usavršeni i istrenirani na kojem god jeziku grupa pita.[/lang_hr]

[lang_hr]
Ove godine uveli ste i neke novitete poput Istra Inspirit Juniora. O čemu je riječ?[/lang_hr]
[lang_hr]
– Shvatili smo da su i dječica dobri potencijalni kupci, iako nam cilj nije isključivo prodaja ulaznica. Napravili smo jedan promotivni Inspirit Junior i poslali poziv svim školama kako bi se u sklopu kurikuluma izvanrazredne nastave školarci educirali. Na tragu novog prioriteta Županije da se predmet zavičajne nastave uvede u škole, ponudili smo Inspirit Junior „Mitska bića“ tako da djeca kad dođu bilo kud iz Istre ili su već u Puli, mogu doći na Kaštel ili predstava može doći njima u goste. Isto tako možemo ponuditi „Jules Verne Junior“ u Pazinu, u sobi Julesa Verna, koju smo mi kao Istra Inspirt udruga preuredili za te namjene. Dakle, dva razreda, dvije-tri grupe na dan mogu doći vidjeti i doznati nešto više o Jules Vernovom svijetu, o knjizi, o Mathiasu Sandorfu. Želimo napraviti tako i za Buzet, da djeca osjete i taj folklor, da vide kako se nekada mijesio kruh ili prala roba.
Želja nam je svaki Inspirt prilagoditi djeci i dječjoj dobi, od vrtića na dalje što bi se održavalo ne u sezoni, već od rujna pa negdje do svibnja. Škole mogu birati datume, a mi smo spremni s ekipom glumaca sve to odraditi kad god bude potrebno.
Ovogodišnji novitet su i ekskluzive za VIP grupe. Imali smo primjerice, ekskluzivu u Završju gdje smo napravili catering od „Vještice Mare“ i predstavu „Štrige i štriguni“. Bila je manje grupa direktora iz raznih dijelova Hrvatske koja je bila izbezumljena, sve skupa im je bilo jedno veliko iznenađenje.[/lang_hr]

[lang_hr]
Koji su posjetitelji najbrojniji?[/lang_hr]
[lang_hr]
– Kao što sam već spomenula, na lokalnoj razini domaći posjetitelji su stvarno brojni. Imamo i one, koje bih nazvala, hodočasnicima Istra Inspirita koji prate apsolutno sve i kojima je svaki put iznova izazov. Po jednom Inspiritu ne možeš ocijeniti Inspirite generalno jer svaki ima svoju priču, politiku, glumce, emocije.
Još jedan novitet je da se ove godine ulaznice mogu kupiti putem aplikacija na mobilnim telefonima, a tu je i kupnja na licu mjesta ili putem Interneta. Za kupnju ulaznice na licu mjesta, potrebno je prethodno najaviti se kako se ne bi ponovilo da moramo ljude slati doma.
Mi sami smo ponekad previše kritični, dok su ocjene turista stvarno odlične. Jednostavno ne očekuju da će za 200 kuna dobiti i piće i hranu, glumce, dodatni suvenir i sve skupa što im nudimo. Do sada smo uspjeli vidjeti da je bilo dosta Rusa, Austrijanaca, Skandinavaca, Britanaca itd. Međutim, najbrojnije su bile izvedbe na engleskom jeziku.[/lang_hr]

[lang_hr]
Za koji doživljaj postoji najveći interes?[/lang_hr]
[lang_hr]
– Do sada je inspirit „Vještica Mare“ koji se održava u Savičenti bio najposjećeniji. Za razliku od lani, ovogodišnja izvedba je interaktivnija, a ubačene su i „Štrige i štriguni“ Drage Orlića kao preuvertira u „Vješticu Mare“. Na kraju nikad ne znaš kako će vještica završiti… zadnji put se spasila, nije bila zapaljena. Svaki put postoji određena neizvjesnost. Novost je i što se tiče cateringa jer ljudi više ne dolaze u red već ih se poslužuje.
Nemamo uopće previše zamjerki što znači da smo pogodili i kvalitetu i ciljanu skupinu što i opisujemo u našim letcima. Da nema volontera i da nema studenata ovakve evente bi se jako teško moglo odraditi jer je potrebno mnogo ljudi. Od nekih 320 ljudi, koje smo uspjeli izbrojati u svih 9 manifestacija, njih 30 su studenti koji to odrade zbog praktikuma i zato sam im zahvalna. Teško bi bilo da nema toliko puno entuzijazma, volontera i da lokalni organizatori koji pripremaju Inspirte ne učine svoje. Mi radimo isključivo na prodaji. Također, da nema sponzora, da nema Ministarstva kulture, Turističke zajednica, Istarske županije bilo bi puno teže. Iako projekt još uvijek nije samoodrživ napravili smo veliki pomak što se tiče prodaje ulaznica.
Veliki interes je postojao i za Pazin i za Savudriju za koju to stvarno nismo očekivali zbog udaljenosti. „Rudarska republika“, koja se održala proteklog vikenda, bila je prebukirana. Nije presudna samo kvaliteta i atraktivnost doživljaja već i vrijeme njegovog održavanja. Špica sezone je ta koja određuje prodaju ili ne. „Spacio“ u Rovinju je isto bio odmah rasprodan, ali razlika je da on namijenjen za samo 50 ljudi pa ga je lakše i prodati.
Smatramo da je jako bitno da i domaće stanovništvo prođe sve evente i da što toga više sami vide i dožive kako bi i mogli prenositi priču dalje.[/lang_hr]

[lang_hr]
A Vama osobno, koji je najdraži Inspirt?[/lang_hr]
[lang_hr]
– Ne mogu to reći. Uvijek kažem kako su sve moje bebe iste. Svakog volim na svoj način. Negdje ima puno problema, negdje nema problema, ali trudimo se da svi budu ravnopravni. Svaki je drukčiji i samim time jedinstven. Kao kad imaš djecu, svako dijete voliš podjednako iako je svaki poseban na svoj način.
Daljnji planovi?
- Paralelno radimo na pripremi projekta Istra Inspirit parka kojeg bi kandidirali na Strukturne fondove te na novim doživljajima. U planu je 9 novih Inspirta: Fažana, Histri u Ližnjanju, Pula, Jure Grando, Casanova, Veli Jože, Parenzana itd. No, dok sve ovo trenutno ne proda teško je ulaziti u nove priče, nove produkcije jer je potrebno mnogo financijskih sredstava.[/lang_hr]
[lang_hr]Tekst: Lorna Zimolo[/lang_hr]
[lang_hr]Foto: arhiva Istra Inspirit[/lang_hr]