Multimeridijan 2014. u znaku nasljeđa H. P. Noordunga i A. Motike

18.11.2013.

[lang_hr]Multimeridijan je dvo­go­diš­nji, među­na­rod­ni izlož­be­ni pro­jekt Hrvatskog druš­tva likov­nih umjet­ni­ka Istre koji se orga­ni­zi­ra od 2002. godi­ne. Prošlu sri­je­du, 13. stu­de­no­ga 2013., pro­jekt su pred­sta­vi­le u pros­to­ru MMC Luka kus­to­si­ce Branka Benčić i Lorena Tadorni naj­a­viv­ši izla­ga­nje izlož­be u lis­to­pa­du i stu­de­nom 2014. godi­ne. Riječ je o pro­jek­tu koji uobi­ča­je­no uklju­ču­je reno­mi­ra­ne hrvat­ske umjet­ni­ke te nji­ho­ve kole­ge iz niza zema­lja cen­tral­ne i istoč­ne Europe. Na taj način utje­če ne samo na razvoj lokal­ne i naci­onal­ne likov­ne sce­ne, već i na obli­ko­va­nje kul­tur­ne sli­ke Hrvatske kroz svoj dopri­nos pove­zi­va­nju umjet­ni­ka i struč­nih dje­lat­ni­ka iz Hrvatske i okružja.[/lang_hr]

 

photo

[lang_hr]
Projekt je do sada imao šest izda­nja, a na nji­ma su kao kus­to­si radi­li: Zvonko Maković, Branko Franceschi, Nives Marvin, Alvise Rampini, Nataša Šegota Lah, Berislav Valušek, Janka Vukmir i dr. U tije­ku su pri­pre­me sed­mog izda­nja pro­jek­ta koji će se odr­ža­ti u jesen 2014. godi­ne, a kus­to­si­ce su  povjes­ni­čar­ke umjet­nos­ti Branka Benčić i Lorena Tadorni.[/lang_hr]

 

 

[lang_hr]

Izložbena kon­cep­ci­ja Multimeridijana 2014. rad­nog nas­lo­va No-Ordung (Asteroid 19612) kus­to­si­ca Branke Benčić i Lorene Tadorni prvi je puta oda­bra­na poziv­nim natje­ča­jem HDLU‑a  Istre. Izložba pola­zi od obli­ka kon­cep­tu­ali­za­ci­je nas­lje­đa Hermana Potočnika Noordunga i rado­va Antuna Motike ins­pi­ri­ra­nih sve­mi­rom, kao mjes­ta ima­gi­na­ci­je i upi­si­va­nja mogu­ćih svje­to­va, kao i nara­ti­va o gra­du. Usmjerena buduć­nos­ti, okre­će se proš­los­ti, istra­žu­je pos­to­je­ća i nepos­to­je­ća, vid­lji­va i nevid­lji­va mjes­ta, okup­lja raz­li­či­te umjet­nič­ke pozi­ci­je rado­vi­ma koji komu­ni­ci­ra­ju zna­ti­že­lju umjet­ni­ka, istra­ži­va­ča, put­ni­ka, kroz otkri­va­nje novih svi­je­to­va, pros­trans­tva sve­mi­ra, istra­ži­va­nje moguć­nos­ti, poret­ka, budu­će uto­pi­je, for­mi­ra­ju­ći izlož­bu koja se gra­di kao poeti­čan pros­tor, koja se okre­će doživ­lja­ju, usmje­re­nu na per­cep­ci­ju pro­ma­tra­ča, koja je obu­zi­ma­ju­ća i tiha i ne slu­ži se veli­kim ges­ta­ma, a pola­zi rada dvo­je lju­di upi­sa­nih u kul­tur­nu memo­ri­ju grada.

[/lang_hr]

220px-Noordung_raumstation

Foto

[lang_hr]

Lorena Tadorni (Torino, Italia) i Branka Benčić (Pula, Zagreb) sura­đu­ju od 2006. godi­ne na pro­jek­ti­ma raz­li­či­tog for­ma­ta – fes­ti­val VideoDiaLoghi (Torino, 2006), panel disku­si­je, sim­po­zij o kus­to­skim prak­sa­ma Take Care (Torino), te izlož­be Risque d’Attente (reali­zi­ra­na u Labinu  i Zagrebu 2008 i 2009), Clue(less). Geometrija nes­po­ra­zu­ma (Torino i Zagreb, 2010 i 2013) i nado­la­ze­ći Multimeridijan No-Ordung (2014) nji­hov je tre­ći surad­nič­ki kus­to­ski pro­jekt na skup­noj izložbi.

[/lang_hr]

819352243812492e8ce1ca76ad4863d7df8932d25e8c4a2cb72ae7eb1ebe60508ef22d5cd75248409ea39c241e0657eb

Foto

 

[lang_hr]O samom razvo­ju kon­cep­ta izlož­be­nog pro­jek­ta, kus­to­si­ce Benčić i Tadorno kažu: “Izložba se razvi­ja na tra­gu našeg pret­hod­nog rada raz­li­či­tog for­ma­ta, od fes­ti­va­la Videodialoghi u Torinu, sim­po­zi­ja Take Care (Torino), pane­la disku­si­ja Net Work Lab – networ­king cura­to­ri­al prac­ti­ces na Migration Addicts (51. Biennale di Venezia), te kus­to­skih kon­cep­ci­ja poput  izlož­be  Risqe d’attente koja se bavi­la vre­me­nom i izlož­be Clueless. Geometrija nesporazuma.”

U okvi­ru pri­prem­nih rado­va sa svr­hom pro­ši­re­nja pros­to­ra rada na izlož­bi u surad­nji sa HDLU Istre kus­to­si­ce su pokre­nu­le orga­ni­zi­ra­nje “spe­ed date” susre­ta s umjet­ni­ci­ma u for­ma­ti­ma “por­t­fo­lio revi­ew” u MMC Luka i “stu­dio visits” u ate­lje­ima umjet­ni­ka HDLUI u Rojcu.[/lang_hr]

[lang_hr] “Individualni susre­ti s umjet­ni­ci­ma i pre­zen­ta­ci­ja umjet­nič­kih por­t­fo­li­ja dio su istra­ži­vač­kog rada na izlož­bi, ali nisu isklju­či­vo usko veza­ni uz kon­cep­ci­ju izlož­be i selek­ci­ju rado­va već pred­stav­lja­ju želju za direk­t­nim uvi­dom u rad umjet­ni­ka, u ate­ljeu, mjes­tu gdje umjet­nost nas­ta­je, zatim teže uspos­tav­lja­nju komu­ni­ka­ci­je i pove­zi­va­nju na umjet­nič­koj sce­ni. Osim moguć­nos­ti uvi­da u rado­ve umjet­ni­ka i stva­ra­nje baze poda­ta­ka za budu­će pro­jek­te, želja je pobolj­ša­ti vid­lji­vost lokal­nih umjet­ni­ka.” – nagla­si­le su na kon­fe­ren­ci­ji kustosice.[/lang_hr]

 

[lang_hr]Zajednički rad Branke Benčić i Lorene Tadorno zabi­lje­žen kao esej o kus­to­skim prak­sa­ma pre­ko gra­ni­ca u kojem  se kon­tek­s­tu­ali­zi­ra­ju mode­li zajed­nič­kog rada, mode­li među­na­rod­ne surad­nje i skup­nih izlož­bi i uzi­ma­ju­ći kao case study pro­jek­te Risque d’attente i Clueless: Geometrija nes­po­ra­zu­ma, obja­vit će  struč­ni časo­pis “Ricerche di S/Confine” Sveučilišta u Parmi – Dipartimento di Lettere, Arti, Storia e Societa.[/lang_hr]