ĐANI CELIJA izlaže u Labinu

12.04.2016.

U petak, 15. trav­nja s počet­kom u 19:30 sati, u Gradskoj Galeriji Labin otva­ra se izlož­ba  pul­skog foto­gra­fa Đanija Celije pod nazi­vom “Prorezi / Slits”. Izložba se može raz­gle­da­ti do 7. svib­nja. O izlož­bi će govo­ri­ti likov­ni kri­ti­čar Mladen Lučić.

celija

Baveći se niz godi­na žen­skim aktom kao pri­mar­nom i eks­klu­ziv­nom temom svog umjet­nič­kog foto­graf­skog opu­sa, Celija nam pok­la­nja estet­ski uži­tak koji pro­iz­la­zi iz već poma­lo zabo­rav­lje­nog pro­miš­lja­nja kla­sič­ne foto­gra­fi­je. U novom auto­ro­vom cik­lu­su, Prorezi, tako­đer se radi o umjet­nič­kom eks­pe­ri­men­tu u kojem se Đani digi­tal­nom teh­no­lo­gi­jom poku­ša­va pri­bli­ži­ti pos­tu­la­ti­ma ana­log­ne foto­gra­fi­je. To se poseb­no odno­si na kori­šte­nje svje­tla, koje Celija ne upo­treb­lja­va za uobi­ča­je­nu, ana­log­noj foto­gra­fi­ji svoj­stve­nu igru svje­tla i sje­ne, već kao sred­stvo pomo­ću kojeg će pro­ta­go­nis­ti­ma svo­jih kom­po­zi­ci­ja pri­do­da­ti pokret, čime pos­ti­že suges­tiv­nog svoj­stve­nu istin­skim maj­sto­ri­ma fotografije.

giani1

Primjetan je zna­ča­jan pomak koji je autor sada uči­nio u svo­joj foto­gra­fi­ji. Celija osta­je na temi akta, ali sada to nisu tije­la koja će nas fas­ci­ni­ra­ti svo­jom lje­po­tom, pokre­tom ili igrom obli­ka. Snimajući žen­ska tije­la pre­ko pro­zir­ne foli­je, Celija ih spe­ci­fič­nim reflek­si­ma svje­tla vje­što gura u dru­gi plan, ispod povr­ši­ne koja zbog spe­ci­fič­nos­ti svje­tla osta­je poma­lo nedo­ku­či­vom, a time i mis­tič­nom. Prorez u foli­ji kroz koji se pro­la­ma dio tije­la, naj­češ­će eks­tre­mi­te­ta poput ruku ili nogu, vapaj je napa­će­nog tije­la i tra­že­nje izla­za iz vakum­ske zato­če­nos­ti. Metaforički gle­da­no, to je krik suvre­me­nog čovje­ka koji zna da živi zarob­ljen u svi­je­tu kor­po­ra­cij­skog medij­skog dik­ta­ta, super­mar­ke­ta i raču­nal­ne ovis­nos­ti. Ali on je svjes­tan da još uvi­jek pos­to­ji izlaz, mali pro­rez kroz koji tre­ba pobje­ći i gra­di­ti dru­ga­či­ju buduć­nost koja može, ali nuž­no i ne mora, zazi­va­ti proš­lost. Možda i zbog toga Celija digi­tal­nom teh­no­lo­gi­jom evo­ci­ra ana­log­ne vrijednosti.

Đani Celija svo­jim je novim foto­graf­skim cik­lu­som, ne napu­šta­ju­ći rani­je defi­ni­ra­ne vlas­ti­te umjet­nič­ke prin­ci­pe, kre­nuo u nova istra­ži­va­nja koji­ma je svoj dosa­daš­nji svi­jet estet­skog hedo­niz­ma zami­je­nio goto­vo fan­taz­ma­go­rič­nim pri­zo­ri­ma. Celija je otvo­rio vra­ta novoj umjet­nič­koj i estet­skoj pro­ble­ma­ti­ci, ali i pos­ta­vio pita­nja o svi­je­tu u kojem živi­mo, a u kojem smo pos­ta­li zarob­lje­ni­ci novo ispi­sa­nih pra­vi­la, gdje una­toč pri­vid­noj dos­tup­nos­ti infor­ma­ci­ja živi­mo po dik­ta­tu moć­ni­ka koji putem suvre­me­nih medi­ja uprav­lja­ju s nama kako žele. Ipak, kaže Celija, pro­rez još uvi­jek pos­to­ji.  (Izdvojeno iz pred­go­vo­ra Mladena Lučića.)

11329797_651161958348981_5476061257972981823_n

Đani Celija: Rođen u Puli 1977. Fotografijom se poči­nje bavi­ti 1990. 1998 diplo­mi­rao je na ISFAV‑u “Istituto Superiore D’arti Visive” u Padovi- Italia. Specijalizira se u still – life i indus­trij­skoj foto­gra­fi­ji. Do danas je izla­gao u Hravatskoj, Italiji, Austriji, Sloveniji i Francuskoj. Član je ULUPUH‑a i HDLU‑a Istre. Živi i stva­ra u Puli.

Više infor­ma­ci­ja o auto­ru potra­ži­te na nje­go­voj služ­be­noj i face­bo­ok stra­ni­ci Đani Celija pho­to­grap­hy.