U Vižinadi će se graditi Sonda kreativni centar
U utorak 29. kolovoza u prostorima Zajednice Talijana u Vižinadi predstavljen je Sonda kreativni centar – zajednički projekt Studia Sonde i Općine Vižinada. Konferencija za novinare održana je povodom potpisivnja Ugovora o osnivanju prava građenja, kojim Općina Vižinada Studiu Sonda ustupa na 50 godina pravo građenja na građevinskom zemljištu veličine 2077 m² s isključivom namjenom izgradnje Kreativnog centra, čiji su ciljevi usmjereni na podizanje poslovne, obrazovne, kulturne i turističke razine unutrašnjosti Istre te čitave Županije.
Na konferenciji su sudjelovali Marko Ferenac – načelnik Općine Vižinada, Jelena Fiškuš i Sean Poropat – osnivači i kreativni direktori Studia Sonda, te Albert Jedrejčić – voditelj projekta.
Nakon uvodnih riječi načelnika Općine Vižinada, koji je istaknuo važnost suradnje sa Studiom Sonda te dobrobiti koje će izgradnja Kreativnog Centra donijeti razvoju lokalne zajednice, posjetiteljima se obratila i Neda Šainčić Pilato u ime Zajednice Talijana u Vižinadi. Jelena Fiškuš i Sean Poropat, osnivači i kreativni direktori Studia Sonda, te voditelj projekta Albert Jedrejčić potom su predstavili sam projekt.
- Mi u Sondi vjerujemo da se svaki pojedinac rađa kao veliki kreativac, međutim kroz život je ponekad jako teško takav ostati zbog raznih razloga. No mi vjerujemo da ukoliko u jednoj zajednici postoji nekakav sistem koji kontrolira, vodi i potiče kreativnost na jedan pozitivan način, ta kreativnost može znatno utjecati na razvoj sredine, ne samo u kulturnom smislu kroz umjetnost, glazbu i slično, već ona može davati i konkretne rezultate u generalnoj percepciji mjesta i želje za bivanjem u njemu, ali isto tako može utjecati i na konkretne ekonomske pokazatelje. Pritom moram reći da kada pričamo o kreativnosti ne govorimo samo o vizualnim komunikacijama kojima se Sonda inače bavi, već govorimo o kreativnosti u najširem smislu te riječi; od kuhinje do važnih društvenih programa koji pomažu zajednici i stvaraju bolji život, kazao je Sean Poropat na samom početku.
Jedan od ciljeva Kreativnog Centra je uključiti lokalnu zajednicu, ali i širu javnost u samo kreiranje te na taj način dati važnosti svakom pojedincu i svaku ideju prepoznati kao potencijal koji generira alat za bolju budućnost i lakši život.
U Vižinadi se osjećamo kao doma i već percipiramo i neke probleme ove zajednice na koje vjerujemo da možemo utjecati. Osim toga, ovdje vidimo jako puno neiskorištenog potencijala kojeg ćemo kroz nekoliko godina nastojati iskoristiti te pokazati napredak konkretnim mjerama, istaknula je Jelena Fiškuš.
Nešto više o fazama izgradnje rekao je voditelj projekta Albert Jedrejčić: – Planirana je izgradnja prostora između 500 – 900 m² na dvije etaže. U ovom trenutku je planirani trošak izgradnje između 3.5 i 5.5 milijuna kuna. Studio Sonda je za financiranje tog projekta u potpunosti odgovorna, kako za izgradnju tako i za opremanje, a planirana struktura izvora financiranja je otprilike 60% iz EU bespovratnih sredstava, 20% subvencionirani krediti i 20% vlastiti izvori.
Planirane sadržaje Sonda Kreativnog Centra predstavili su Jelena Fiškuš i Sean Poropat, podjelivši ih na nekoliko kategorija – edukativni, društveno korisni, poslovni i turistički.
Edukativni sadržaji imat će raspon od prezentacija i predavanja stručnjaka sa svih područja kreativnosti. Kao aktivan i priznat član Hrvatskog dizajnerskog društva – HDD, Hrvatskog klastera konkurentnosti kreativnih i kulturnih industrija – HKKKI, Hrvatske udruge Reklamnih Agencija – HURA i Balkan Design Networka, te zahvaljujući dugogodišnjoj suradnji s kolegama, stručnim medijima i stručnom javnosti, Studio Sonda kroz niz godina ostvario je značajne kontakte s eminentnim kreativcima koje će ugostiti kroz čitav niz predavanja i radionica namijenjenih javnosti, od vezanih uz umjetnost i dizajn, pa do onih tradicijskih, eno-gastronomskih, glazbenih itd. Također, ovaj dio podrazumijeva i uključivanje zainteresiranih sudionika u kreativne procese koje rezultiraju konkretnim projektima, što bi za polaznike značilo konkretno iskustvo rada u vrijeme kada se nerijetko kroz obrazovni sustav edukacija odvija uglavnom kroz teorijski dio. Istodobno, osim edukativne koristi za polaznike, brojnim klijentima iz portfelja Studia Sonda pruža se mogućnost kroz ionako planirane poslove sa Studio Sondom razvijati društveno odgovoran segment, čime ostvaruju dodatnu vrijednost kao društveno senzibilne kompanije. Polaznici radionica sudjelovanjem u konkretnim projektima stvaraju porfelj svojih radova koji im, osim vrijednog iskustva, i konkretno služi kao značajna stavka u životopisima prilikom zapošljavanja.
Javni prostori Sonda Kreativnog centra ugošćivat će i prezentacije, audio-vizualna događanja, izložbe, promocije i sl. svih vrsta kreativaca i lokalnih proizvođača iz Istre kao podršku njihovu radu i dodatnu promociju.
Uz to, izgradnja Centra će stvoriti dodatne mogućnosti pohađanja prakse mladima iz Hrvatske i svijeta.
Kroz navedene sustave rada Sonda Kreativni Centar će iznjedriti i čitav niz projekata i proizvoda koji će koristiti Vižinadi i Županiji u što boljem pozicioniranju kao kreativna, turistička i gospodarska sredina/regija. Dakle, osim što će se raditi na konkretnim projektima za klijente, radit će se i na društveno odgovornim projektima koji će Vižinadu i njezine proizvode (Slatka Istra, Parenzana, C. Grisi…) brendirati i time približiti ciljanim javnostima, ali i drugim konkretnim projektima koji mogu komunikacijski i praktično unaprijediti sredinu, ovisno o potrebama zajednice.
Studio Sonda će u sklopu Kreativnog Centra imati svoje poslovne urede te planira novu razvojnu fazu, odnosno značajno veće stope rasta i razvoja u odnosu na one u dosadašnjim razvojnim razdobljima. Dio prihoda ostvaren širenjem poslovanja, širenjem baze klijenata i novim zapošljavanjima, pritom će biti iskorišten za financiranje programa Centra.
Kreativni Centar će doprinijeti i turističkom segmentu zajednice nudeći niz atraktivnih sadržaja poput pop-up shop/galerija hrvatskog dizajna u kojemu će se moći razgledati proizvodi originalnog hrvatskog dizajna te kušati kurirani proizvodi iz Istre i Vižinade, a koji predstavljaju lokalne proizvođače. U perspektivi su planirane i razne kreativne ili eno-gourmet radionice za manje grupe turističkih posjetitelja.
Na kraju se posjetiteljima obratila i pročelnica Upravnog odjela za turizma Istarske Županije Nada Prodan Mraković: – Veliko mi je zadovoljstvo čestitati Općini Vižinada i Studiu Sonda na ovako izvrsnom projektu, izvrsnoj inicijativi. U turizmu treba pratiti trendove, turizam voli trendove, a upravo je ova vaša inicijativa u potpunosti u skladu s trendovima. Ovim projektom se pokazuje kako mala sredina ne mora biti ograničavajuća te kako oni koji djeluju u maloj sredini istu mogu znatno oplemeniti te jako puno doprinijeti ovom području, ne samo Vižinadi već i cijeloj Istri.
Sudionicima konferencije se obratila i predsjednica HGK Županijske komore Pula Jasna Jaklin Majetić čestitajući Studiu Sonda na inicijativi i inovativnosti, istaknuvši kako je projekt kojim se bave početak razvoja poduzetništva budućnosti.