Spoj društvene kritičnosti i metafilma
KINO: SELFIE, redatelj Agostino Ferrente

Posljednjih godina napravljeno je puno cjelovečernjih filmova koji su snimljeni mobitelom, ali talijanski redatelj Agostino Ferrente otišao je korak dalje.
On je dvojici tinejdžera dao mobitele da se snimaju u svakodnevnim životnim situacijama i tako je nastao dokumentarac prigodnog naslova “Selfie”, koji je ostvario velik festivalski uspjeh, a upravo se prikazuje i u hrvatskim kinima. Redatelja je kreativno potaknulo ubojstvo tinejdžera od strane karabinjera u napuljskoj četvrti Trajano, a zatim je angažirao njegove prijatelje da snimaju sebe i okružje u kojemu se kreću.
Valja priznati da je rezultat vrlo dojmljiv u socijalnom i društveno-kritičkom kontekstu, s razinom autentičnosti koju bi bilo teško postići da je snimateljski posao odradila filmska ekipa. No, dokumentarac je vrlo zanimljiv i u metafilmskom smislu. Ponajprije, protagonisti se stalno obraćaju kameri i ne kriju da snimaju sami sebe, ali povremeno čak i raspravljaju o tome kako neke prizore bolje snimiti, to jest postavljaju se u ulogu redatelja.
Film, naravno, ne bi uspio da je redatelj odabrao tinejdžere koji nemaju afiniteta za snimanje, ali njegovi protagonisti imaju i prilično se trude biti inventivni u odabiru mjesta snimanja (plaža. vožnja skuterima, frekventna ulica i drugo). Zahvaljujući svemu navedenom, Ferrente je uspio postići vrlo zanimljiv spoj društvene kritičnosti i metafilmskih tendencija zapakiran u formu dugometražnog dokumentarca.
Elvis Lenić