Politički stav i posveta životu
KINO: OPROSTITE, MIMOIŠLI SMO SE, redatelja Kena Loacha

Postoje filmski redatelji čiji je opus toliko specifičan i prepoznatljiv da se može smatrati svojevrsnim podžanrom, a među takve redatelje svakako spada i britanski veteran Ken Loach (rođen 1936).
Gotovo svi njegovi filmovi bave se običnim malim ljudima, humanistički su angažirani i otvoreno ljevičarski, a redateljski stil mu je nenametljiv i naizgled jednostavan. Takva je i njegova nova drama “Oprostite, mimoišli smo se” (Sorry We Missed You), koja se upravo prikazuje u hrvatskim kinima.
Radnja se odvija u britanskoj radničkoj obitelji – majka (Debbie Honeywood) je njegovateljica razapeta između starih i nemoćnih klijenata, otac (Kris Hitchen) pokušava nešto zaraditi kao suradnik nemilosrdne kompanije koja distribuira pošiljke, dok maloljetni sin (Rhys Stone) svojim buntovnim stavom zagorčava svima ionako pretežak život.
A opet, koliko god teško bilo, život mora ići dalje i odustajanje ne dolazi u obzir. Loach i njegov stalni scenarist Paul Laverty stvorili su još jedno izvrsno filmsko djelo, narativno suptilno ispisujući posvetu običnom i neuništivom životu. S jedne strane iskazuju vrlo jasne političke i etičke stavove, a s druge pružaju iznimno fino razvijenu narativnu strukturu, s brojnim životnim detaljima koji pokreću radnju, kao i lepezu uvjerljivih i detaljno razrađenih likova.
Gledatelj se lako poistovjeti s njihovim likovima, toliko da počinje suosjećati s njihovom mukom, slično kao u kultnom dokumentarcu “Od 3 do 22”, redatelja Kreše Golika, koji prati jedan radni dan mlade tekstilne radnice i majke. Neovisno o političkom sustavu, kapitalizmu ili komunizmu, radnička muka uvijek je golema.
Elvis Lenić