Izložbe Nadje Brečević i Ivane Ožetski u Gradskoj galeriji Fonticus
Izložbe Nadje Brečević „Sorry, mum, but it looks so sharp“ i Ivane Ožetski „Stanja prostora ili prostori stanja“ bit će otvorene u petak, 7. kolovoza u 20 sati u grožnjanskoj Gradskoj galeriji Fonticus.

„Fotografski projekt Nadje Brečević nameće dvije asocijacije koje ona svjesno obrađuje kako bi došla do rezultata koje podastire. Jedna je portret kao zabilješka trenutka stanja osobe, a druga je problematiziranje proganjanja pušača u suvremenosti. Uspostavom režima nepušenja, u mnogim državama svijeta pušači su izloženi diskriminaciji. Potrebno je reći da je autorica rođena Šveđanka iz Stockholma, s roditeljem porijeklom iz naših krajeva. Švedska je uvela „konačno rješenje pušačkog pitanja“. Na snazi je zabrana pušenja i na otvorenom. Zabrana se odnosi čak i na e‑cigarete. U tom svjetlu, radovi Nadje Brečević hrabra su provokacija tamošnjeg, ali i svih ostalih prisila određivanja načina života ili navika ljudi. Od 2004. u Europi, pušači su osobe drugog reda. Ako se zabranjuje pušenje pitamo se što je sljedeće? Hoće li biti zabranjeno jedenje krafni, glasno smijanje, pjevanje u WC‑u, samo zato jer to nekome smeta?“, piše kustos Eugen Borkovsky u opisu izložbe.

„Ivana Ožetski predstavlja dvije kolekcije radova: veće slike uljem na platnu i niz manjih laviranih crteža. I na većim i na manjim formatima umjetnica uzima osobni prostor kao matricu. U prostorima se doživljavamo kao osobe. U njima se miješaju navike, užitak, patnja, misao, emocija, bolest, čak i smrt. Ponekad nas prostori „žuljaju“ pa ih pokušavamo učiniti prihvatljivijima. No, ovaj projekt se ne bavi portretiranjem, uređivanjem niti preuređivanjem prostora“, piše Borkovsky.

Priredio B. V.