3. Bijenale industrijske umjetnosti: Novi termini projekcija filmova Matthewa Barneya i Nikolausa Geyrhaltera u labinskom Circolu
U ponedjeljak 19. listopada u 15 sati u labinskom Malom teatru – Circolu započinje jednomjesečni ciklus filmskih projekcija u okviru 3. Bijenala industrijske umjetnosti otvorenog prošlog vikenda u Labinu, Opatiji, Puli, Raši, Rijeci i Vodnjanu s radovima sedamdesetak međunarodnih i domaćih umjetnika. U Circolu će se u nekoliko termina prikazivati epski filmovi: šestosatni „River of Fundament“ cijenjenog američkog umjetnika Matthewa Barneya i vizualno impresivni eko-dokumentarac „Zemlja“ višestruko nagrađivanog austrijskog redatelja Nikolausa Geyrhaltera.
Uz „Cremaster Cycle“ (1994. – 2002.), jedno od najpoznatijih Barnyevih djela je epski eksperimentalni film „River of Fundament“ (termini: ponedjeljak 19. listopada te srijeda 4. i 18. studenog u 15 sati), odnosno uprizorenje netradicionalne opere izvedene u nekoliko činova diljem američkih krajolika. Film prati Normana Mailera na putovanju kroz sedam mitoloških stanja njegove duše, djelomično utemeljenih na njegovom romanu „Drevne večeri“ (1983). U paralelnom narativu ispričana je priča o američkoj automobilskoj industriji, jezikom moderne industrijske prerade i recikliranja. Film traje šest sati i prikazuje se s pauzama.
Dokumentarnim filmom „Zemlja“ (2019.) (termini: utorak 20. listopada te četvrtak 10. i 19. studenog u 19 sati) austrijski višestruko nagrađivani redatelj Nikolaus Geyrhalter istražuje doba antropocena promatrajući ljude u rudnicima, kamenolomima i velikim gradilištima u njihovoj stalnoj borbi za osvajanje planeta. Eko-dokumentarac sniman na 7 vizualno impresivnih lokacija u Sjevernoj Americi i Europi pokazuje kako je iskopavanje odlučujući geološki čimbenik u uništavanju planete. Naime, samo u jednom danu čovjek iskopa 156 milijuna tona kamenja i zemlje, a godišnje i nekoliko bilijuna tona. Geyrhalter, koji u svojim filmovima uvijek sam režira i snima, poznat je po svom osobnom kinematografskom potpisu – prikazuje ljude i prostore bez ikakvog komentara, i tako publici daje slobodu interpretacije.
Priredio B. V.