Sažetak filmske ponude u 2020.

29.12.2020.

Iako sve film­ske lis­te kra­jem godi­ne uobi­ča­je­no sadr­že barem deset nas­lo­va, na ovom blo­gu drži­mo se broj­ke od pet fil­mo­va. Ne tre­ba pod­sje­ća­ti da je ova godi­na bila vrlo neo­bič­na i po film­skoj ponu­di, kina mje­se­ci­ma nisu radi­la, pa je i ponu­da bila siro­maš­ni­ja nego ina­če. Stoga nudi­mo pet fil­mo­va koje sva­ka­ko ne bismo tre­ba­li zabo­ra­vi­ti, čak i ako ih ne sma­tra­te vrhun­ci­ma koje je ponu­di­la ova godi­na na izmaku.

PONOĆNA OBITELJ
Jedan od naj­za­pa­že­ni­jih doku­men­ta­ra­ca ove godi­ne, na koje­mu je mla­di reda­telj Luke Lorentzen radio neko­li­ko godi­na. „Posljednja ambu­lant­na kola Sofije” na mek­sič­ki način ili kako pomi­ri­ti potre­bu za zara­dom s nas­to­ja­njem da se pomog­ne lju­di­ma u uvje­ti­ma kad sus­tav pot­pu­no zakaže.

SKRIVENI ŽIVOT
Američki mis­tik Terrence Malick smjes­tio je rad­nju svo­jeg fil­ma u Europu tije­kom 2. svjet­skog rata. Njegova pri­ča o aus­trij­skom muče­ni­ku koji se suprot­stav­lja naciz­mu pro­že­ta je kadro­vi­ma pla­nin­ske pri­ro­de i malic­kov­skom atmo­sfe­rom koja nagla­ša­va stra­ho­te rata.

ZLATNA RUKAVICA
Vjerojatno naj­gad­ni­ji film godi­ne na izma­ku u reži­ji talen­ti­ra­nog Fatiha Akina, koji se bavi slu­ča­jem masov­nog ubo­ji­ce u Hamburgu ranih 1970-ih. Takvu koli­či­nu natu­ra­liz­ma i bru­tal­ne dos­ljed­nos­ti u pri­ka­zu mikro­svi­je­ta rijet­ko viđa­mo na veli­kim ekra­ni­ma, pre­ma ovom fil­mu je i Scolina dra­ma „Ružni, prlja­vi i zli” pri­ča za malu djecu.

OPROSTITE, MIMOIŠLI SMO SE
Nakon čovje­ko­mr­s­ca Akina, spo­me­ni­mo i dje­lo jed­nog reda­te­lja koji gaji veli­ku lju­bav pre­ma obič­nom čovje­ku. Riječ je o Kenu Loachu, narav­no, koji je sa stal­nim sce­na­ris­tom (Paul Laverty) stvo­rio još jed­no izvr­s­no film­sko dje­lo, nara­tiv­no sup­til­no ispi­su­ju­ći posve­tu obič­nom i neuni­šti­vom životu.

MATER
Evo i jed­nog hrvat­skog fil­ma, koji se bavi nesa­vr­še­nim odno­som kće­ri i maj­ke na jedan vizu­al­no inven­ti­van način. Redatelj Jure Pavlović vje­što koris­ti humor­ne dioni­ce, kao i sun­ča­ne eks­te­ri­je­re doli­ne Neretve (gdje je film snim­ljen) da bi stvo­rio kon­tra­pun­kt muč­nom odno­su maj­ke i kćeri.

 

Elvis Lenić