Fini portret korejsko-američke obitelji
KINO: MINARI, redatelj Lee Isaac Chung

Zanimljiva je podudarnost da su ove godine za Oscara nominirana čak dva filma redatelja azijskog podrijetla, a svaki je dobio po šest nominacija, među ostalima i onu u kategoriji najboljeg filma.
Redateljica Chloe Zhao, koja potpisuje sjajnu dramu „Nomadland“, rođena je u Kini, dok je redatelj Lee Isaac Chung ipak rođen u Koloradu kao dijete korejskih doseljenika. Zbog toga je sasvim razumljivo da se radnja njegovog filma „Minari“ odvija u Arkansasu tijekom Reaganovih 1980-ih i prati obitelj korejskih doseljenika, koji nakon dolaska u Ameriku pokušavaju voditi vlastitu farmu.
Priča se bavi njihovim svakodnevnim životima, s poslovnim i obiteljskim usponima i padovima, kao i odnosima s ruralnim stanovništvom koje prema njima ipak ne pokazuje rasističke emocije. Naslovni motiv minari je korejska začinska biljka koja raste u divljini i vrlo je otporna, što bi ujedno bila i metafora opstanka male obitelji u dramatičnom novom okružju.
Iako je zapravo riječ o klasičnoj američkoj priči o borbi za probitak i mogućnostima koje pruža ta obećana zemlja (da je danas sve teže u to povjerovati svjedoči i ranije spomenuti „Nomadland“), korejska perspektiva i odmjereni redateljski pristup dali su joj određenu dozu originalnosti. Emocije su prisutne, ali suzdržane, glumci su redom izvrsni, a redatelj fino prožima i usklađuje sve elemente filma u jednu dojmljivu emotivnu cjelinu.
Može se reći da je riječ o produkcijski malom filmu o malim ljudima koji svojim dosezima postaje velik. Zanimljivo je da „Minari“, unatoč svim kvalitetama, ipak nije tip filma od kojega biste očekivali toliko nominacija za Oscara. Vjerojatno je to prilično začudilo i samog redatelja. No, svakako bi zaslužio osvojiti pokojeg.
Elvis Lenić