Koncert klasične glazbe „Posvećeno ženi“ u Zavičajnom muzeju Buzet

20.09.2022.

Koncert kla­sič­ne glaz­be nazi­va “Posvećeno ženi” bit će odr­žan u čet­vr­tak, 22. ruj­na s počet­kom u 20 sati u buzet­skom Zavičajnom muze­ju. U pro­gra­mu sudje­lu­ju Marta Schwaiger (sopran) i Borjan Oliver (kla­vir), a na reper­to­aru su dje­la Jakova Gotovca, Roberta Schumanna, Oliviera Messiaena i Alme Mahler. Koncert se odr­ža­va pod pokro­vi­telj­stvom Ministarstva kul­tu­re i medi­ja, a ulaz je slobodan.

Marta Schwaiger stu­di­ra­la je pje­va­nje na Vienna Konservatoriumu, gdje je i diplo­mi­ra­la u kla­si prof. Roberta Fontanea. Tijekom stu­di­ja usa­vr­ša­va­la je vokal­nu teh­ni­ku kod prof. N. Nicoli, E. Filipove, L. Cummingsa, C. Denley (Aestas musi­ca), G. Zellera, L. Serre, D. Menicuccia (Montalto Opera stu­dio), M. Prizzon, D. Vejzović te S. D. Benette.Nastupala je kao solis­ti­ca u pra­izved­bi Requiema S. Bradića u kon­cert­noj dvo­ra­ni V.Lisinskog u Zagrebu, na Varaždinskim barok­nim veče­ri­ma s ansam­blom Capella Zriniana, na fes­ti­va­lu IPEW u Bjelovaru s biNgbang ansam­blom i marim­bis­tom Ludwigom Albertom, s Hrvatskim barok­nim ansam­blom, te s nje­mač­kim ansam­blom Thüringer Bach Collegium.U Hrvatskom narod­nom kaza­li­štu u Zagrebu debi­ti­ra­la je 2017. ulo­gom Barbarine u Figarovom piru, a 2018. ostva­ru­je ulo­gu Papagene u Čarobnoj fru­li, 2020. ulo­gu Frasquite u Bizetovoj Carmen te 2021. ulo­gu Jelene u ope­ri “N. Š. Zrinjski”. Na Muzičkom bien­na­lu u Zagrebu 2017. kao solis­ti­ca s Cantus ansam­blom izve­la je video-ope­ru “An Index of Metals” F. Romitellija. Od 2018. nas­tu­pa u sklo­pu Harlequin Art Collective ansam­bla izvo­de­ći dje­la Messiaena na fes­ti­va­li­ma poput Splitskog lje­ta, Dubrovačkih ljet­nih iga­ra te Samoborske glaz­be­ne jese­ni. Završila je stu­dij pre­vo­đe­nja (nje­mač­ki, ruski i hrvat­ski jezik) na Institutu za pre­vo­đe­nje sve­uči­li­šta u Beču (Zentrum für Translationswissenschaft, Universität Wien). Trenutno stu­di­ra nje­mač­ku knji­žev­nost na Sveučilištu u Hagenu. Članica je Društva hrvat­skih knji­žev­nih prevodilaca.2018. godi­ne u izda­nju Croatie Records objav­lju­je svoj prvi CD “Marta Schwaiger, Dani Bošnjak & Krešimir Has play Bach”.

Borjan Oliver (Zagreb, 1993.) diplo­mi­rao je kla­vir na Muzičkoj aka­de­mi­ji u Zagrebu sa 20 godi­na, gdje je zavr­šio i pos­li­je­di­plom­ski spe­ci­ja­lis­tič­ki stu­dij u kla­si Đorđe Stanettija. Usavršavao se na radi­oni­ca­ma emi­nent­nih kla­vir­skih peda­go­ga kao što su Noel Flores, Karl-Heinz Kämmerling, Laszlo Baranyay, Eugen Indjic, Philip Fowke, Robert Andres, Balasz Szokolay. Laureat je među­na­rod­nog kla­vir­skog natje­ca­nja Međunarodni forum “Glazbena izved­ba i peda­go­gi­ja” (2008.). Još se u stu­dent­skim dani­ma pro­fi­li­rao kao vrs­ni inter­pret suvre­me­ne glaz­be za kla­vir solo i komor­ne sas­ta­ve, izvo­de­ći veli­ki broj istak­nu­tih hrvat­skih i ino­zem­nih skla­da­te­lja. Bio je kla­vi­rist stu­dent­skog komor­nog ansam­bla spe­ci­ja­li­zi­ra­nog za suvre­me­nu glaz­bu “Asmangu” pod vod­stvom mo. Berislava Šipuša. Sudjelovao je na pro­jek­ti­ma Carmen G. Bizeta i Slavuj I. Stravinskog (u sklo­pu 27. MBZ‑a) kao glav­ni kore­pe­ti­tor za solis­te i zbor u pro­duk­ci­ji Muzičke aka­de­mi­je. Redovito izvo­di sklad­be stu­de­na­ta kom­po­zi­ci­je na Muzičkoj aka­de­mi­ji u Zagrebu. Ističe se surad­nja s HR-pro­jek­tom (pod vod­stvom Katarine Krpan), nas­tup na 26. Muzičkom bien­na­lu Zagreb (izvo­de­ći sklad­be Tomislava Olivera), čes­ta surad­nja s ansam­blom Cantus, (2018. kao solist izvo­di i kla­vir­ski kon­cert Berislava Šipuša, Play) te surad­nja s orkes­trom HNK Ivana pl. Zajca u sklo­pu 29. MBZ‑a na pra­izved­bi ope­re Klotho istak­nu­te mla­de polj­ske skla­da­te­lji­ce Martyne Kosecke. Kao solist se istak­nuo vir­tu­oz­nom izved­bom Fantazije za kla­vir i orkes­tar Claudea Debussyja, uz orkes­tar Muzičke aka­de­mi­je Zagreb pod rav­na­njem mo. Mladena Tarbuka. Pedagoško iskus­tvo stje­cao je od ožuj­ka 2018. u GŠ Zlatka Balokovića, od ruj­na iste godi­ne u GŠ Vatroslava Lisinskog kao kla­vi­ra kao asis­tent u nas­lov­nom zva­nju na Akademiji za umjet­nost i kul­tu­ru Osijek na Odsjeku za Novu glaz­bu do lis­to­pa­da 2019.

Priredio B. V.