Sraz teško probavljive brutalnosti i romantičnih ugođaja
KINO: NESTAJANJE, redatelja Denisa Dercourta

Filmofile će naslov „Nestajanje“ vjerojatno podsjetiti na niskobudžetni američki film iz 2004. s Christianom Baleom u glavnoj ulozi, iako mu je izvorni naslov „The Machinist“, a u domaćim kinima upravo se prikazuje još jedno filmsko „Nestajanje“.
Riječ je o francuskoj produkciji, redatelja Denisa Dercourta, čija se radnja odvija u Južnoj Koreji. Olga Kurylenko glumi francusku stručnjakinju za forenziku, opterećenu traumatičnim iskustvima iz prošlosti, koju južnokorejski detektiv zamoli da mu pomogne identificirati ženski leš u raspadajućem stanju. Nakon uspješnog identificiranja leša, ubrzo im postaje jasno da je riječ o žrtvi nemilosrdnih mafijaša koji ubijaju žene zbog organa za transplataciju, što će i njih dovesti u životnu opasnost.
Redatelj Dercourt razvija radnju svojeg filma između potpunih krajnosti. S jedne strane izravno prikazuje kasapljenje ljudskih tijela i forenzičke postupke za koje treba imati otporniji želudac, čak i postupak vađenja srca iz tijela djevojčice, dakle iznimno brutalne prizore i najmračniju stranu ljudske prirode. S druge strane gledamo romantičan početak platonske veze između detektiva i forenzičarke uronjen u osvijetljene vedute noćnog Seula.
Mora se priznati da takav spoj oprečnih elemenata u Dercourtovoj viziji djeluje prilično dobro, unatoč predvidljivom iskupljenju junakinje koju proganja vizija djeteta preminulog prilikom jedne njezine operacije. Da nema tog narativnog elementa „Nestajanje“ bi izgledalo još bolje.
Elvis Lenić