Izložba Milana Marina „Don’t Be Afraid“ u labinskoj Galeriji Alvona

07.08.2023.

Samostalna izlož­ba Milana Marina nazi­va „Don’t Be Afraid“ otvo­re­na je u petak, 4. kolo­vo­za u Labinskoj gale­ri­ji Alvona.

Izložbom nazva­nom po cita­tu iz Matejeva evan­đe­lja pri­ka­za­na je seri­ja por­tre­ta bez­i­me­nih liko­va nas­ta­lih u pos­ljed­njih neko­li­ko godi­na koji­ma Marin pri­ka­zu­je iskon­ske stra­ho­ve čovje­ka današ­nji­ce. Strah kao jed­na od temelj­nih emo­ci­ja koja pokre­će čovje­ka od pam­ti­vi­je­ka tema je koju autor dubo­ko pro­miš­lja te svo­jom umjet­noš­ću daje osob­ni dopri­nos osvješ­ći­va­nju svih onih mani­pu­la­ci­ja koji­ma smo izlo­že­ni u sva­kod­nev­nom živo­tu. Danas kad su medi­ji moć­ni­ji nego što su ikad bili, infor­ma­ci­jom i dezin­for­ma­ci­jom dos­ti­gli smo fas­ci­nant­nu brzi­nu šire­nja stra­ha, a u kraj­njoj ins­tan­ci čovjek obu­zet stra­hom gubi svoj­stvo dje­lo­va­nja slo­bod­nom voljom, pres­ta­je biti oso­ba i pos­ta­je stvar isti­če autor.

Postavljajući pita­nje kako se saču­va­ti da nas strah ne pobje­di, autor nada­lje navo­di kako se zapra­vo kori­je­ni svih stra­ho­va nala­ze u nez­na­nju te kako je zna­nje jedi­na kate­go­ri­ja koja mu se dje­lo­tvor­no može suprot­sta­vi­ti i pobi­je­di­ti ga. Predgovor kata­lo­ga izlož­be zaklju­ču­je rije­či­ma o važ­nos­ti umjet­nos­ti koja svo­jim dje­lo­va­njem na svoj oso­bit način poti­če pro­ce­se obra­zo­va­nja druš­tva jer kroz umjet­nost dola­zi­mo do spoz­na­ja na jed­noj višoj razi­ni, neo­sjet­no i bez napo­ra. Prisutnost umjet­nos­ti jača našu emo­ci­onal­nu inte­li­gen­ci­ju, ona nas usmje­ra­va na jedi­ni isprav­ni put, a to je ka kraj­njem dobru, te u konač­ni­ci našoj naj­ve­ćoj pobjedi…

Među izlo­že­nim rado­vi­ma u Alvoni poseb­no mjes­to ima jedan po sve­mu izni­man rad u fres­co teh­ni­ci na plat­nu nazi­va „Nemless 32“. Nakon godi­na istra­ži­va­nja i eks­pe­ri­men­ti­ra­nja Milan Marin je u ovoj teh­ni­ci pos­tig­nuo još neza­bi­lje­že­ne rezul­ta­te u suvre­me­noj umjet­nos­ti kako u dos­tig­nu­toj tek­s­tu­ri rado­va tako i u izra­žaj­nos­ti moti­va te sup­til­nom odno­su svje­tla i sje­na nje­go­vih liko­va. Ovo nje­go­vo pos­tig­nu­će zasi­gur­no ostav­lja neiz­bri­siv trag u povi­jes­ti suvre­me­ne likov­ne umjet­nos­ti te je time pos­ti­gao ono za čime sva­ki autor tra­ga – pro­na­šao je svoj autor­ski pre­poz­nat­ljiv i nepo­nov­ljiv rukopis.

Nastojanjima Milana Marina može­mo kao para­dig­mu pos­ta­vi­ti Edwina Wagenhofera koji u fil­mu Abeceda pos­tav­lja pita­nje bismo li rado svo­ju dje­cu pos­la­li u ova­kav svi­jet, kakav ima­mo danas te želi­mo li ih pri­pre­mi­ti na druš­tvo stra­ha ili želi­mo da žive u slo­bo­di, soli­dar­nos­ti i sre­ći?  Odgovarajući na ova reto­rič­ka pita­nja isti­če kako je vri­je­me da pro­mi­je­ni­mo način raz­miš­lja­nja, nađe­mo nove zamis­li i obli­ku­je­mo nove kon­cep­te. Ističe kako obra­zo­va­nje lako može­mo nado­mjes­ti­ti pošto­va­njem, pro­fit vri­jed­noš­ću, a strh lju­bav­lju te zaklju­ču­je kako nije vri­je­me za nova slo­va već za cje­lo­kup­nu novu abe­ce­du vrijednosti.

Milan Marin kon­ti­nu­ira­nim i sve­obu­hvat­nim dje­lo­va­njem na podru­čju umjet­nos­ti zasi­gur­no daje toj abe­ce­di novih vri­jed­nos­ti svoj velik i neiz­bri­siv dopri­nos. Milan Marin diplo­mi­rao je Povijest umjet­nos­ti i magis­tri­rao sli­kar­stvo na ALU u Ljubljani. Izlagao je na broj­nim samos­tal­nim i skup­nim izlož­ba­ma u zem­lji i ino­zem­s­tvu te je dobit­nik više od pede­set među­na­rod­nih nagra­da i priz­na­nja. Predsjednik je HDLU Istre te začet­nik i ini­ci­ja­tor broj­nih zna­čaj­nih pro­je­ka­ta na podru­čju vizu­al­nih umjetnosti.

Izložbeni pro­gram Galerije Alvona sufi­nan­ci­ran je sred­stvi­ma Grada Labina, Istarske župa­ni­je i Ministarstva kul­tu­re i medi­ja RH.

Priredio B. V.