Art Panoptikum LV u Gradskoj radionici

B. V.

18.09.2024.

Pedeset i peti Art Panoptikum, pro­gram pred­stav­lja­nja umjet­ni­ka i novih izlož­bi suvre­me­ne umjet­nos­ti odr­žat će se u petak 20. ruj­na u 19.15 sati na otvo­re­nom vrt­nom pros­to­ru Gradske Radionice na Stoji.

Na počet­ku pred­sta­vit će se izlož­ba jed­ne od vode­ćih figu­ra aus­tral­ske suvre­me­ne umjet­nos­ti Julie Rrap koja je pod nazi­vom Past Continuous pos­tav­lje­na u Museum of Contemporary Art Australia u Sydneyu do 16. velja­če 2025. Još od sre­di­ne 1970-ih ona kroz foto­gra­fi­ju, video, per­for­mans, skul­p­tu­ru i crtež, pre­is­pi­tu­je pri­ka­ze tije­la (naro­či­to žen­skog tije­la) u umjet­nos­ti i popu­lar­noj kul­tu­ri kroz povijest.

Slijedi pri­kaz retros­pek­tiv­ne izlož­be La pràc­ti­ca de l’art, jed­nog od naj­poz­na­ti­jih špa­njol­skih umjet­ni­ka dru­ge polo­vi­ce 20. sto­lje­ća Antoni Tàpiesa koja je do 12. siječ­nja slje­de­će godi­ne otvo­re­na u Museu Tàpies u Barceloni. Tàpiesove ide­je osta­vi­le su veli­ki utje­caj na svjet­sku umjet­nost, poseb­no u podru­čju sli­kar­stva, kipar­stva, bakro­pi­sa i lito­gra­fi­je, a nje­gov se rad pove­zu­je s tašiz­mom i aps­trak­t­nim ekspresionizmom.

Nakon toga bit će riječ o samos­tal­noj izlož­bi Borrowed Light indij­ske umjet­ni­ce Rohini Devasher, dobit­ni­ce nagra­de Deutsche Bank Artist of the Year za 2024., koja se do 10. ožuj­ka 2025. odr­ža­va u izlož­be­nom pros­to­ru PalaisPopulaire u Berlinu. Koristeći video, sli­kar­stvo, gra­fi­ku, crtež i ins­ta­la­ci­je, Devasher mapi­ra slo­že­nost eko­lo­gi­je, koz­mo­lo­gi­je i teh­no­lo­gi­je dok teoret­sko ute­me­lje­nje nala­zi u povi­jes­ti zna­nos­ti, filo­zo­fi­je i spe­ku­la­tiv­ne fikcije.

Sljedeća tema posve­će­na je izlož­bi sli­ka­ra kojeg čes­to sma­tra­ju naj­ve­ćim živu­ćim kine­skim sli­ka­rom. Izložba Zeng Fanzhia pod nas­lo­vom Near and Far / Now and Then otvo­re­na je u do 30. ruj­na u Scuola Grande del­la Misericordia u Veneciji. Zengovi su rado­vi hva­lje­ni jer posje­du­ju emo­ci­onal­nu izrav­nost, intu­itiv­ni psi­ho­lo­ški osje­ćaj i paž­lji­vo kali­bri­ra­nu eks­pre­si­onis­tič­ku tehniku.

Zatim na red dola­zi pri­kaz izlož­be Sanctuary bosan­sko­her­ce­go­vač­ko-aus­trij­ske umjet­ni­ce i povjes­ni­čar­ke arhi­tek­tu­re Azre Akšamije koja je do 6. lis­to­pa­da otvo­re­na u Kunsthaus Graz. Njezin rad foku­si­ran je na ulo­gu kul­tur­nog i vjer­skog iden­ti­te­ta u suko­bi­ma, poseb­no u novi­joj povi­jes­ti bosan­skog rata i nje­go­vih posljedica.

Potom se pred­stav­lja izlož­ba Firelei Báez, umjet­ni­ce domi­ni­kan­skog pori­jek­la koja je pod nazi­vom Trust Memory Over History do 13. lis­to­pa­da otvo­re­na u Kunstmuseum Wolfsburg. Njezina se umjet­nost usre­do­to­ču­je na neis­pri­ča­ne pri­če i gla­so­ve onih koji se obič­no ne čuju, koris­te­ći por­tre­te, pej­za­že i dizajn u istra­ži­va­nju zapad­njač­kog umjet­nič­kog kanona.

U pos­ljed­njoj temi govo­ri se o retros­pek­tiv­noj izlož­bi Life Is Architecture, koja tra­je do 5. siječ­nja 2025. u muze­ju M+ u Hong Kongu. Na izlož­bi se u druš­tve­nom, kul­tur­nom i poli­tič­kom kon­tek­s­tu istra­žu­ju rado­vi I. M. Peia, jed­nog od naj­ve­ćih svjet­skih arhi­te­ka­ta dru­ge polo­vi­ne 20. sto­lje­ća. Pei je poz­nat po kom­bi­ni­ra­nju tra­di­ci­onal­nih arhi­tek­ton­skih nače­la s onim pro­gre­siv­nim teme­lje­nim na jed­nos­tav­nim geome­trij­skim obrascima. 

Program Art Panoptikum u orga­ni­za­ci­ji Gradske radi­oni­ce pri­pre­ma i vodi Boris Bogunović, a pro­gram­ske aktiv­nos­ti Gradske radi­oni­ce podr­ža­va­ju Ministarstvo kul­tu­re i medi­ja te Grad Pula dok je ulaz na sva doga­đa­nja besplatan.