NULTO IZDANJE PROGRAMA THE REBIRTH OF THE JAZZBINA

Svetlost feat. Ken vandermark & Paal Nilssen-Love

B. V.

14.04.2025.

Na nul­tom izda­nju pro­gra­ma The Rebirth of the Jazzbina nas­tu­pat će Svetlost feat. Ken Vandermark & Paal Nilssen-Love u pone­dje­ljak, 21. trav­nja s počet­kom u 21 sat, u Klubu Kotač Društvenog cen­tra Rojc. Izvođači su: Ken Vandermark (tenor sak­so­fon, kla­ri­net), Ninoslav Spirovski (tenor sak­so­fon, kla­ri­net), Kristijan Novkovski (bubanj), Paal Nilssen-Love (bubanj) i Deni Omeragić (kon­tra­bas, bas gita­ra, elektronika).

Val ener­gi­je u siro­vom obli­ku, avan­gard­ne impro­vi­za­ci­je i neumor­ne zvuč­ne eks­pre­si­je sti­že u Pulu na nul­to izda­nje obnov­lje­nog pro­gra­ma Jazzbina Pula.

Makedonski eks­pe­ri­men­tal­ni kolek­tiv Svetlost udru­žu­je sna­ge s dvo­ji­com naj­uz­bud­lji­vi­jih glaz­be­ni­ka suvre­me­nog jazza i slo­bod­ne impro­vi­za­ci­je: Kenom Vandermarkom i Paalom Nilssen-Loveom. Radeći na zajed­nič­kom albu­mu u Skoplju, svo­ju će novu glaz­bu pred­sta­vi­ti na neko­li­ko oda­bra­nih nastupa.

Poznata po neus­tra­ši­vom pris­tu­pu zvu­ku, Svetlost spa­ja noise, jazz i ambi­jen­tal­ne ele­men­te u hip­no­tič­ko iskus­tvo. Ken Vandermark, legen­da čika­ške jazz i impro­vi­zi­ra­ne glaz­be­ne sce­ne, dono­si svoj pre­poz­nat­lji­vi inten­zi­tet i izra­žaj­nu sna­gu, dok Paal Nilssen-Love, jedan od naj­eks­plo­ziv­ni­jih bub­nja­ra moder­ne glaz­be, uno­si u surad­nju nepre­dvi­di­vu rit­mič­ku silu.

Očekuje vas noć spon­ta­ne kom­po­zi­ci­je, zvuč­nih zido­va i tre­nu­ta­ka tran­s­cen­den­tal­ne lje­po­te, nepo­nov­lji­vo iskus­tvo na rubu same glazbe.

Svetlost je vje­ro­jat­no prvi make­don­ski jazz sas­tav koji je sura­đi­vao s veli­kim ime­ni­ma svjet­ske jazz sce­ne, poput Kena Vandermarka i Paala Nilssen-Lovea.

Svetlost su pre­poz­nat­lji­vi po spon­ta­nom umjet­nič­kom izra­zu, mul­ti­žan­rov­skoj este­ti­ci, neus­tra­ši­vom pris­tu­pu zvu­ku te spo­ju jazza, noisea i ambi­ent ele­me­na­ta. Njihova tri albu­ma, objav­lje­na 2019. i 2020. godi­ne, dobi­la su izvr­s­ne kri­ti­ke i pozi­tiv­ne reak­ci­je publi­ke. Nakon albu­ma Odron Ritual Orchestra, Jazz (to the wor­king class) i Six Years, usli­je­dio je kon­cert na Skopje Jazz Festivalu. Taj je nas­tup okru­njen nji­ho­vim slje­de­ćim albu­mom A Wave Returns To The Ocean.

Početak 2024. godi­ne donio je obja­vu nji­ho­vog naj­no­vi­jeg izda­nja Everything Was As It Had Been a Minute, nakon čega je bend kre­nuo na tur­ne­ju po susjed­nim zem­lja­ma i radio na neko­li­ko izda­nja s regi­onal­nim ansamblima.

Projekt Svetlost s Kenom Vandermarkom i Paalom Nilssen-Loveom kopro­du­ci­rao je Can Inandim.

Ken Vandermark (SAD, 1964.) avan­gard­ni je skla­da­telj, impro­vi­za­tor, saksofonist/klarinetist i jed­na od ključ­nih figu­ra čika­ške jazz i impro sce­ne. Dobitnik je pres­tiž­ne MacArthur sti­pen­di­je (1999.), a od pre­se­lje­nja u Chicago 1989. nepre­kid­no dje­lu­je kao izvo­đač, skla­da­telj i orga­ni­za­tor na među­na­rod­noj sceni.

Poznat po ino­va­tiv­nom pris­tu­pu glaz­bi, Vandermark je sura­đi­vao s broj­nim priz­na­tim glaz­be­ni­ci­ma, uklju­ču­ju­ći Petera Brötzmanna, Hamida Drakea, Matsa Gustafssona, Paala Nilssen-Lovea i Joea McPheeja. Njegova sves­tra­nost ogle­da se u radu s raz­li­či­tim ansam­bli­ma i pro­jek­ti­ma poput Edition Redux, Lean Left, The DKV Trio, Momentum i Entr’acte, kao i u duo i solo izvedbama.

Osim glaz­be­ne kari­je­re, Vandermark je i akti­van pro­mo­tor impro­vi­za­tor­ske sce­ne. Suosnivač je orga­ni­za­ci­je Catalytic Sound (2012.), posve­će­ne eko­nom­skoj odr­ži­vos­ti impro­vi­za­to­ra, te izda­vač­ke kuće Audiographic Records (2014.). Od 2015. suvo­di­telj je seri­je Option u Experimental Sound Studio u Chicagu, gdje se kom­bi­ni­ra­ju nas­tu­pi i intervjui.

Pola godi­ne pro­vo­di na tur­ne­ja­ma po Europi, Americi i Japanu, a nje­go­vi kon­cer­ti i snim­ke uži­va­ju svjet­sko priz­na­nje. Također piše za glaz­be­ne publi­ka­ci­je i bilje­ške za albu­me, dodat­no obli­ku­ju­ći suvre­me­nu jazz i impro­vi­za­cij­sku scenu.

Paal Nilssen-Love, nor­ve­ški bub­njar i per­ja­ni­ca free jazza, odras­tao je u jazz klu­bu svo­jih rodi­te­lja u Stavangeru, gdje je već kao tinej­džer svi­rao s Frodeom Gjerstadom. Nakon stu­di­ja glaz­be u Trondheimu, pre­se­lio se u Oslo (1996.), gdje je bio ključ­na figu­ra u ben­do­vi­ma poput Håkon Kornstad Trija i Frode Gjerstad Trija te pokre­nuo vlas­ti­te projekte.

Od počet­ka 2000-ih osva­ja među­na­rod­nu sce­nu, svi­ra­ju­ći s legen­da­ma poput Matsa Gustafssona i Kena Vandermarka. Njegova nevje­ro­jat­na ener­gi­ja i neumo­ljiv rit­mič­ki napad čine ga jed­nim od naj­tra­že­ni­jih bub­nja­ra eks­pe­ri­men­tal­ne sce­ne. Predvodio je broj­ne ben­do­ve, uklju­ču­ju­ći Large Unit, The Thing i Scorch Trio, te ostva­rio impre­siv­ne surad­nje s Peterom Brötzmannom, Johnom Butcherom i Lasseom Marhaugom.

Godine 2014. napus­tio je kul­t­ni nor­ve­ško-šved­ski jazz sas­tav Atomic kako bi se posve­tio pro­jek­ti­ma s još više impro­vi­za­ci­je, učvr­stiv­ši sta­tus jed­nog od naj­s­mje­li­jih i naj­di­na­mič­ni­jih bub­nja­ra današnjice.

Jazzbina se odr­ža­va pod pokro­vi­telj­stvom Ministarstva kul­tu­re i medi­ja RH. Grada Pule, Zaklade Kultura Nova, spon­zor­stvom Arena Hospitality Group. Partneri su Dnevni bora­vak Rojca, Radio Rojc i Radio na ledu. Organizator je Udruga Kontakt.