Izložba Marine Xenofontos „Data Storage of a True Spectrum“ u Apoteci

B. V.

20.10.2025.

Izložba „Data Storage of a True Spectrum“ umjet­ni­ce Marine Xenofontos koja živi i radi u Ateni bit će otvo­re­na u petak, 24. lis­to­pa­da u 14 sati, u vod­njan­skoj Apoteci – pros­to­ru za suvre­me­nu umjetnost.

„Data Storage of a True Spectrum“ sas­to­ji se od krho­ti­na kom­pak­t­nih disko­va koje se okre­ću na moto­ri­zi­ra­noj osi, lome­ći zra­ke sun­če­ve svje­tlos­ti koje se ras­pr­šu­ju po zidu galerije.

Nadahnuta ilus­tra­ci­jom iz dje­čje znans­tve­ne knji­ge, Xenofontos pre­tva­ra jed­nos­ta­van pokus u svje­tlu­ca­vu ins­ta­la­ci­ju u kojoj indus­trij­ski otpad pos­ta­je priz­ma spek­tral­ne svje­tlos­ti. Djelo istra­žu­je sje­ća­nje i zas­ta­rje­lost, pre­tva­ra­ju­ći odba­če­ne digi­tal­ne medi­je u svje­tle­ći arhiv koji se opi­re nevid­lji­vos­ti. „Data Storage of a True Spectrum“ odra­ža­va Xenofontosinu traj­nu zaokup­lje­nost mate­ri­jal­nim osta­ci­ma teh­no­lo­gi­je, otkri­va­ju­ći kako zas­ta­rje­li medi­ji i dalje mogu potak­nu­ti čuđe­nje i nove per­cep­tiv­ne doživljaje.

Marina Xenofontos umjet­ni­ca je koja dje­lu­je izme­đu Atene i Limassola. Njezin se rad bavi kul­tur­nim pam­će­njem, kolek­tiv­nim nara­ti­vi­ma i poli­ti­kom izla­ga­nja, čes­to istra­žu­ju­ći gra­ni­ce izme­đu jav­nog i pri­vat­nog pros­to­ra. Njezini su rado­vi izla­ga­ni u Mint Museumu, Fondazione Morra Greco, Kunstvereinu Hamburg, SculptureCenteru, Palais de Tokyo te na Baltičkom trijenalu.

Izložba se odr­ža­va povo­dom 5. izda­nja Bijenala indus­trij­ske umjet­nos­ti pod nazi­vom Ogroman auto­mat (The Vast Automaton), koje kuri­ra­ju neza­vis­ni kus­tos Bani Brusadin, koji živi i radi u Barceloni (Španjolska), te tali­jan­ska kus­to­si­ca Giulia Colletti, koja tre­nu­tač­no radi u Južnoj Koreji. Bijenale će se odr­ža­ti od 24. lis­to­pa­da do 30. stu­de­no­ga 2025. na dva­na­es­tak loka­ci­ja u Labinu, Puli, Raši i Vodnjanu.