DEVET FILMOVA U 3 DANA – predstavljeni rezultati 8. Production in-a Pulske filmske tvornice

U Klubu Pulske filmske tvornice (paralelno i online, putem Vimea) u četvrtak je predstavljeno devet kratkometražnih igranih i dokumentarnih filmova nastalih na 8. maratonu izrade kratkog filma, Production in-u, održanom od 22. do 24. siječnja. Radi se o besplatnoj radionici za one koji se žele okušati u izazovu stvaranja filma u vremenskom ograničenju od tri dana, tijekom kojih se polaznici upoznaju s cijelim procesom – od razrade ideje i scenarija, preko snimanja do montaže i finalizacije filma. Pri tome svaki polaznik ima maksimalno četiri sata snimanja i osam sati montaže.

U „Kritičkom rešetu“, tradicionalnom programu koji prati svaku projekciju nove produkcije Tvornice i u kojem svaki put gostuje drugi filmski djelatnik sa zadatkom da filmove ocijeni i prokomentira, gost je ovaj put bio zagrebački producent i filmski pedagog Oliver Sertić. On je, kad je odgledao svih devet filmova, zaključio kako je ugodno iznenađen zrelošću i produkcijskom raskoši uradaka budući je, posebno zbog vremenskog ograničenja, očekivao da će biti „amaterskiji“. Za to je ovaj put zaslužno čak šest iskusnih mentora: filmski autor i pedagog Zorko Sirotić, snimatelji i montažeri Jurica Marković, Michele Bulešić i Leo Gamboc, filmska autorica i organizatorica Sanda Letonja-Marjanović te producent i filmski pedagog Marko Zdravković-Kunac.

Prvi je prikazan „Uspon“, kratki igrani film u kojem autor Mladen Radić promišlja svoj odnos prema rodnom gradu. Film prati šetnju dvoje prijatelja koji se nisu vidjeli 20 godina. Ona se nakon dugog izbivanja vratila u Pulu, u kojoj njemu postaje sve mučnije živjeti. Sam tekst njihovog dijaloga, pojasnio je Radić, nastao je puno ranije kao njegov cinični osvrt na „pulsku tapiju“, ali ne mora se odnositi isključivo na Pulu. S njime bi se mogao poistovjetiti svatko tko dugo vremena živi u nekom gradu jer svi su gradovi, kao i ljudi, u stalnoj mijeni.

Film Silvija Belušića „Čovjek koji je pao s Arene“ prvotno je zamišljen kao kratki dokumentarni, ali se u procesu nastajanja pretvorio u eksperimentalnu meta-priču, jer su ostavljeni i detalji prepiranja iza kamere i atmosfere u kojoj se vodio razgovor s Gilom, koji prepričava svoj doživljaj prijateljevog pada. Kao ilustracija su dodani i detalji filma „O jednoj mladosti“ iz arhive Kino kluba Jelen. Napomenuto je da je to prvi iz planiranog ciklusa kratkih pulskih pseudo-dokumentarnih horror priča koje Bulešić namjerava snimiti.

Kratki igrani film „Prsnut“ Igora Zenzerovića krenuo je od ideje kako bi se ponašao čovjek koji je bio milijun dana u izolaciji, ali u realizaciji je na terenu bilo puno ograničavajućih faktora (kiša i vjetar, pored kratkog roka za snimanja i u zadnjem trenu promijenjene lokacije), pa je za izvedbu trebalo puno improvizacije. Svi su se složili da film ne priča samo o sadašnjoj korona situaciji već učinkovito izaziva brojne druge asocijacije i općenito dočarava kritične momente koji, ako se na vrijeme ne liječe, mogu izazvati još teže poremećaje.

Nino Paulin se svojim kratkim igranim filmom „The Project“ poigrao stvaranjem ozračja tjeskobe i misterije oko teme umjetne inteligencije, što mu je-smatra Sertić – izvrsno uspjelo, toliko da bi se materijal mogao razraditi i biti uvodni dio duljeg filma. Posebno je pohvaljena gluma Libera Kokotovića.

Masimo Paris se u svom kratkom dokumentarnom filmu „Puna je Pula“ poslužio poznatim istoimenim tradicijskim napjevom kao glazbenom podlogom, ali i ironičnim kontrastom za snimke trenutno praznog grada. Sertić je komentirajući sugerirao da bi se na dinamici moglo dobiti, a i izbjegao bi se efekt glazbenog spota, kad bi se dodatno poigrali ubacivanjem tihih dijelova.

Kratki dokumentarni film Jadranke Mitrović „Ljudski trag“, krenuo je od pitanja što bi nam more moglo ispričati i da li bi se žalilo na smeće kojim ga svakodnevno „hranimo“. Pitanje je uputila slučajnim prolaznicima u Gortanovoj uvali gdje se film snimao. Posebno je pohvaljen izbor glazbe koja vrlo lijepo nadopunjuje snimke divljih valova. Također, pretakanje sugovornika s kadrovima valova ističe ljudsku efemernost u odnosu na vječnu silinu prirode.

Mateja Kelemenić je na početku radionice imala sasvim drugačiju ideju i film joj se trebao zvati „Gol u dućanu“, ali kako je snimanje zakazano za nedjelju u 10 sati kasnilo, dućani se zatvaraju u 12 a film se trebao dovršiti do kraja dana, odlučeno je da se snime kadrovi stanja zatečenog u PFT. Tako je i naslov promijenjen u „Gol u tvornici“ i nastao je kratki šaljivi igrani film o snu u kojem su svi pod maskama i sanjač se bez maske osjeća golim. Probudivši se, stavlja na sebe masku i nastavlja spavati.

Kratki film Debore Trusgnach „Spazza, Pometi“ priča o svakodnevnoj dosadnoj radnji metenja, a vizualno je vrlo atraktivan iako krajnje jednostavan – kadrovi su snimani u nivou nogu i vide se samo metle i noge spremačica, u interijerima i eksterijerima. Zanimljivo je da umjesto pokretnog stalka kamera postavljena na skateboard, a kao podloga se tijekom snimanja lijepo uklopilo i glazbeno improviziranje Marjana Sinožića na ukuleleu . Debora je dodala i asocijaciju na vještice, uz čiji jeziv smijeh na kraju filma u zraku ostaje visjeti pitanje „Dok čistimo na vani, čistimo li se i iznutra?“

Za kraj je ostavljen „Češalj krvave smrti“, kratka horror komedija najmlađeg polaznika radionice, srednjoškolca Antona Verk Rumca. On već za sobom ima nekoliko You tube uradaka koje je snimio s prijateljima, a scenarij za ovaj film napisao je na samoj radionici. Simpatičan tipičan pulski urbani govor kojim se glumci služe, a i činjenica da su se radi jednostavnije produkcije dijalozi dosnimavali u montaži, dodali su posebnu šaljivu notu. Sve je snimano u polumraku, što je pojačalo napetost atmosfere, a zanimljivo je bilo čuti i anegdote sa samog snimanja koje su također graničile s horrorom. Anton je, kao i ostali polaznici, izrazio zadovoljstvo znanjima usvojenim na radionici, a filmom se namjerava i dalje baviti, kao i Massimo Paris koji se priprema za prijavu na filmsku akademiju.

Posebne zahvale su na kraju upućene Medvid Produkciji, Kino klubu Zagreb i Hrvatskom filmskom savezu, koji su bili partneri i na ovom projektu Pulske filmske tvornice.

Tekst Daniela KNAPIĆ

Leave a Reply


5 − = 0

KULTURISTRA – Webpage of the Department of Culture of the Region of Istria


Kulturistra.hr is a website project that was startedby the Region of Istria and Metamedij Association with the goal to develop the cultural information services in the Region of Istria.
The project wants to offer information about recent events, as well as give access to different data bases, which will contain information about all the people involved in the Istrian cultural scene, cultural events, international contests, and potential international partners. This project aims to improve the communication on the vertical and horizontal level, which means between cultural institutions of the Region of Istria, between institutions and artists, and between the cultural institutions, artists, and the public.

CONTACT US

captcha

Copyright © kulturistra.hr 2021 | Impressum