Predstavljeni rezultati 9. Production in-a u Klubu Pulske filmske tvornice

Vježbanje filma – „Kritičko rešeto“ Hrvoja Turkovića

Šest novih filmskih uradaka nastalih u sklopu 9. Production in radionice predstavljeno je prošlog petka u Klubu Pulske filmske tvornice, a i online – putem Zooma. Kao i do sada, projekciju je pratilo i „Kritično rešeto“, program u kojem filmove analizira i „rešeta“ jedan poznati filmski djelatnik. Ovaj put bio je to filmski teoretičar, dr. sc. Hrvoje Turković.

Voditelj projekta, Marko Zdravković-Kunac, kao moderator večeri na početku je pojasnio kako je ovo, nakon 8., održanog u siječnju, drugi ovogodišnji Production in PFT-a, besplatni (financijski ga pokrivaju Grad Pula, HAVC i Zaklada Kultura nova) trodnevni maraton izrade filma, u kojem svatko tko želi prihvatiti taj izazov može u tom kratkom vremenskom periodu pokušati snimiti svoj film, neovisno o predznanju i prethodnom filmskom iskustvu.

9. Production in održan je od 22. do 24. listopada, kao dio 17. Škole filma Pulske filmske tvornice koja će trajati do konca godine. Iako je bilo više prijavljenih i na početku se razrađivalo čak 11 ideja, dovršeno je svega šest filmova, budući je jedan dio polaznika, većinom zbog raznih COVID komplikacija ili drugih osobnih razloga, morao odustati. Mentorski tim u sastavu Zorko Sirotić, Mario Papić, Matej Đuzel, Michele Bulešić, Sanda Letonja Marjanović i Marko Zdravković Kunac upravo je to odustajanje od već započetih projekata naveo i kao glavni razlog za veću zbrku na početku radionice, kao i dulje trajanje post-produkcije.

Prvi je prikazan „Lokacija je super, što ćemo sad?“, šaljivi kratki igrani film Vedrana Trgovčića. U njemu, ispresjecan idiličnim prizorima premanturskog svjetionika Porer, pratimo razgovor u kojem se arhitekt i dizajner očito ne uspijevaju usuglasiti oko koncepta muzeja koji bi tu smjestili, a trebao bi predstavljati razne svjetioničarske legende. Na kraju dizajner, razočaran nemogućnošću prenošenja vlastitih ideja pristaje na suludi arhitektov konstrukt, rezignirano zaključivši kako je „sve ionako samo turizam“.

Drugi je prikazan kratki igrani film srednjoškolca Ivana Škorića „Smoked“, radnog naslova „Barely legal“. Ivan se već u školi, u sklopu radionice Medijske kulture susretao s izradom filma, te je i ovu vježbu sam montirao. Okušao se u žanru napetog trilera s ubojstvom (zanimljivo je da su lažni pucnji koji su odjekivali Kaštanjerom tijekom snimanja privukli i intervenciju policije). Prof. Turković pohvalio je montažni pristup subverzije narativnog toka, ali i snimateljski rad Mateja Đuzela.

„Monokromatski pink“, kratki igrano-eksperimentalni film srednjoškolke Ele Caruzzi iz Poreča, čiju je talentiranost dr. Turković posebno naglasio, možda je i najozbiljniji od šest predstavljenih uradaka. Mada joj je prvotna ideja bila prefarbati gradska pročelja ružičastom bojom, Ela je – prihvativši zadano vremensko ograničenje snimanja – stvorila vizualno atraktivnu dvominutnu skicu kojom kroz igru ružičastom bojom progovara o „ružičastim naočalama“ koje razni „stručnjaci“ nameću kao svoje recepte za očuvanje mentalnog zdravlja u doba korone.

„Prelamanje“, kratki eksperimentalni film Nina Paulina, na jednoj razini funkcionira kao dojmljiva, pomalo i narcisoidna igra hvatanja vlastitog odraza na raznim gradskim ostakljenim površinama, ali može se sagledati i kao propitivanje vlastitog identiteta, na što sugerira i završno pitanje – jesam li to doista ja? Posebno je pohvaljen rad snimatelja Marija Papića.

„Luna vulgaris“, kratki dokumentarno-eksperimentalni film Hrvoja Bogojevića pokušava dočarati vizuru svijeta iz perspektive jednog psa, što mu mjestimice i uspijeva, dok su neka druga tehnička rješenja (poput prizora češljanja, gdje je suviše napadno primjetno kako četka prelazi po kameri, a ne po psu) ispala i pomalo nespretna.

Posljednji film večeri, „Migrena“, kratki igrani eksperiment Igora Zenzerovića, zahvaljujući i efektnim montažerskim rješenjima Marka Zdravkovića Kunca prilično uspješno prikazuje stanje svijesti osobe pogođene jakom glavoboljom. Kako je Zenzerović pojasnio, njegova nakana na početku radionice bila je nešto sasvim drugo, ali kako ga je upravo za trajanja iste napala teška migrena, ona je zaslužna i za nastanak ovog filma.

Prema sudu prof. Turkovića ali i ostalih prisutnih, upravo „Migrena“ (uz eventualne sitne dorade) ima najviše šansi za pojavljivanje ne festivalima, dok su ostali filmovi ocijenjeni uspješnima, ako ne drugo bar kao vježbe u stvaranju filma.

Nakon što je svojim stručnim komentarima autorima podijelio niz korisnih savjeta za daljnji rad, dr. Turković je na kraju pohvalio uloženi trud svih sudionika i izrazio oduševljenost ovim formatom praktične edukacije o filmu koji, smatra on, svakako vrijedi nastaviti.

Tekst Daniela KNAPIĆ

Fotografije iz arhive Pulske filmske tvornice

Leave a Reply


8 − 4 =

KULTURISTRA – Webpage of the Department of Culture of the Region of Istria


Kulturistra.hr is a website project that was startedby the Region of Istria and Metamedij Association with the goal to develop the cultural information services in the Region of Istria.
The project wants to offer information about recent events, as well as give access to different data bases, which will contain information about all the people involved in the Istrian cultural scene, cultural events, international contests, and potential international partners. This project aims to improve the communication on the vertical and horizontal level, which means between cultural institutions of the Region of Istria, between institutions and artists, and between the cultural institutions, artists, and the public.

CONTACT US

captcha

Copyright © kulturistra.hr 2021 | Impressum