Verse – festival putopisa u Puli (21. – 22. travnja)

Verse – festival putopisa kojeg organiziraju Vanja i Marijana Valić ove će se godine održavati u Puli 21. i 22. travnja.

Program počinje u petak 21. travnja u 21.30 sati pulskom kinu Valli projekcijom filma „Spiritual Market“. Radi se o projektu Vedrana Ružića „Spiritual market“ i prvom hrvatskom jazz filmu Ire Tomić i Johna Karduma, uz koncertnu promociju Porinom nagrađenog albuma „Spiritual market“. „Film je apstraktni prikaz putovanja Marka Pola od Venecije do Kine, put koji autori prolaze još jednom u današnjem vremenu, te tako nailaze na granice, rat za naftu, medijsku propagandu, uništenje okoliša, klimatske promjene i siromaštvo koje neobično podsjeća na trenutno stanje u Hrvatskoj, pa je tako i sam Marko Polo u ovom filmu u vremenski distorziranoj ulozi imigranta i izbjeglice. Ovaj eksperimentalni film je poput jazza nastajao često improvizirano i u hodu, naglasak je stavljen na motive, koji su se naknadno spajali u zaokruženu priču. Kako je jedna od glavnih pokretačkih ideja projekta bila spajanje više umjetnosti, tako uz glazbu i film ovdje priču zaokružuju slike Vedrana Ružića i fotografije Ire Tomić i Johna Karduma, te tako čine neobičan spoj više umjetnosti koje se savršeno nadopunjavaju. Uz autora albuma i projekta Vedrana Ružića na kontrabasu, sastav čine njegovi kolege Adriano Bernobić na bubnjevima, Pavle Miljenović na gitari i Mario Bočić na saksofonu, a film su režirali John Kardum i Ira Tomić“, navodi se u opisu filma.

17855411_1124081977703837_4138505131419221757_o

Program Versa nastavlja se u subotu, 22. travnja u 18.30 i u 20.30 sati u Povijesnom i pomorskom muzeju Istre, kada će biti održane tribine naziva „Putovanje u doba supermoderniteta“ i „Pustolovi pred vratima“. Gosti tribine su Marko Pogačar, Jerko Bakotin, Hrvoje Ivančić, Maja Klarić, Boris Veličan i Krešimir Sučević Međeral, a moderatorica je Vlatka Kolarović.

„Supermodernitet, kako ga definira slavni francuski antropolog Marc Auge, određen je figurama prekomjernosti: prekomjernosti vremena i prostora. Živimo u vremenu promjene mjerila; svjedočimo preobilju slika, lažnoj prisnosti koju mediji stvaraju s točkama svijeta na koje nikada nećemo otputovati, fiktivnim svjetovima koje smo počeli miješati sa stvarnima. Tema putovanja gotovo da nikada nije bila kompleksnija i nikada nije nudila toliko pitanja na koja, kao stanovnici Zemlje 21. stoljeća, nemamo odgovore. Stanari smo svijet bez granica u kojem na državne granice stavljamo bodljikave žice. Zračne luke, petlje, hoteli, benzinske crpke, tranzitni logori, čekaonice na putu između prošlosti i budućnosti, sve su to nemjesta, prostori bez povijesti, značenja i identiteta u koje smo prisiljeni upisati nove narative. No civilizacijski paradoksi, a jednom takvom upravo svjedočimo, uvijek nas podsjete na ono što nas čini ljudima: znatiželju i pustolovni duh. Festival putopisa Verse u svom ovogodišnjem izdanju postavlja pitanja ideje putovanja, prostora kojeg napuštamo, onoga u koje stižemo i onoga s kojeg se (ne) vraćamo. Podsjeća da putnici žive među svima nama i da neki pustolov možda upravo ovog trenutka kuca i na naša vrata“, navodi se u opisu tribina.

Priredio B. V.

Izvor

Leave a Reply

9 + 8 =

KULTURISTRA – Web portal za kulturu Istarske županije

Kulturistra.hr je projekt koji su pokrenuli Istarska županija i Udruga Metamedij s ciljem razvoja kulturnog informacijskog servisa u Istarskoj županiji. Projekt teži ponuditi informacije o aktualnim događajima, ali i pružiti mogućnost pristupa različitim bazama podataka koje će sadržavati informacije o svim akterima u kulturi, kulturnim događajima, međunarodnim natječajima i potencijalnim međunarodnim partnerima. Ovim  projektom želimo pridonijeti boljoj komunikaciji na vertikalnoj i horizontalnoj razini, tj. istarskih kulturnih ustanova, između ustanova i umjetnika, te svih njih i šire kulturne javnosti.
Projekt financira Istarska županija.