GLAZBENA RECENZIJA: SVEN VATH I ERASED TAPES

Blagdanske kompilacije za sretne praznike

• Zamolio me Boris napisati jednu Christmas time recenziju, pa evo, u slučaju da za nadolazeće fešte trebate dobar prigodnu mjuzu preporučio bih dvije kompilacije.

Prva je za kućnu party zabavu, pripremu za izlazak ili tome slično.

Ako doma pripremate zabavu, a ne želite riskirati sa lokalnim DJ-evima i kvartovskim vikend herojima, preporučio bih Svena Vätha i kompilaciju „In the Mix: The Sound of the 19th Season“. Kao biste bili 100% sigurnu da vam gosti neće birati mjuzu, najbolje je da sve presnimite na kazetu i nabavite kazetofon. On ne čita USB stickove, CD-e, mobitele i sl. Ne možete preskakati pjesme. Ima još uvijek odličan zvuk, skoro kao vinil. Snimite si 2-3 DJ miksa od 90 minuta i to je to.

Krenimo s Papa Svenom.

Što reći više o njemu – legenda koja je na sceni još od kraja 80-ih. Početkom 90-ih su u Hrvatskoj Mate Galić i on bili najveće zvijezde underground techno partyja. (Mate je u međuvremenu postao tehnički direktor u tvrtki Native instrument koja proizvodi Traktor DJ software.)

Dakle, što reći više o njemu nego da je jedan od rijetkih europskih DJ-a kojeg možemo staviti rame uz rame s Laurent Garnierom. Pjesme na ovom mixu su onakve kakve smo od njega i očekivali, ništa spektakularno, ali vrhunska glazba za dobar noćni provod. Kako bi rekao moj frend Čuba kad bi bio zadovoljan s DJ nastupima na partyjima: “Marino, svaku stvar koju je DJ pustio zučala je tako jebeno dobro, kao da si cijelu večer samu nju čekao”… Kada DJ ima takav nos za pjesme, ne treba miksati s četiri gramofona, koristiti raznorazne samplere, loopove i kojekakve budalaštine. Ne treba pratiti trendove, modu, hypove, što je in i što je out. Takav je Papa Sven, pušta stvari gotovo od početka do kraja, miksevi su dobri, ali je zato odabir pjesama vrhunski. Toliko je valjda vremena proveo u klubovima da točno zna na što ljudi plešu i zbog čega neke stvari šljakaju na denceflooru a neke ne. Takav je i ovaj miks. Radi se crossoveru house, techno i trancea, sve začinjeno s acid prizvukom. Ipak je to klupska muzika. Ima par neobičnih stvari, tek toliko da popravi umjetnički dojam. Ipak, ne mogu se ne sjetiti anegdote kad su ekipa iz Valkana beacha na njegov zahtjev morali po Hrvatskoj tražiti za mali avion bez propelera za najam (jer ipak je on Jet Set globalne DJ scene) da ode po njega na Ibizu i vrati ga sljedeći dan kao uvjet da dođe svirati na festivalu.

Mislim da je još uvijek rezident Dj na španjolskom otoku, poznatom po vrhunskim techno house klubovima i engleskim partijanerima. Pa evo, ovo je 19. sezona kako je još uvijek rezident DJ na Ibizi i tom prilikom je objavio ovaj CD.

Druga preporuka je za situaciju kada vam treba glazbe u pozadini jer vam nonići, frendovi ili susjedi dolaze na ručak. Odnosno, čak i ako želite malo chillati doma, preporučio bih kompilaciju „1 + 1 = X“.

Ovdje se radi o nešto ozbiljnijoj vrsti elektronske glazbe. Posljednjih je godina sve življa glazbena scena koja kombinira suvremenu klasičnu i eksperimentalnu glazbu s elektronikom, a jako to dobro rade u izdavačkoj kući Erased Tapes.

Proslavu jubilarne desete obljetnice obilježili su s vrlo posebnim izdanjem, „1 + 1 = X“, koja predstavlja skup ekskluzivne glazbe svakog umjetnika na etiketi, kao što su Nils Frahm, Kiasmos i A Winged Victory. Za ovaj projekt umjetnici su boravili u Vox-Tonu u Berlinu i kroz međusobnu suradnju stvorili 20 pjesama kako bi obilježili desetgodišnju povijest etikete. Trostruko LP, izdanje kurirao je Robert Raths,, koji kaže: “Bilo je važno stvoriti nešto zajedničko što predstavlja odraz našeg vremena, uhvatiti nešto vrijedno pomoću tradicionalnih tehnika snimanja, eksperimentirati i reagirati jedni na druge u stvarnom vremenu, dijeleći isti prostor”, kaže Raths.

Većina pjesama na ovom albumu nastalo je iz suradnje više izvođača, duet Nilsa Frahma s Arthurom Jeffes od Penguin Cafe, Kiasmosa s Høgnijem i sl. Jedan od upečatljivijih autora je Peter Broderick koji koristi čitav big band i zbor na kojem su se svi prisutni, uključujući i osoblje studija, pozvali da iskoristite bilo koji instrument i pridruže se jam sessionu. Album je dizajniran u suradnji s Torstenom Posseltom, a popraćen je knjigom fotografija koja dokumentira proces snimanja. Ograničen je na 1.000 primjeraka širom svijeta. Svaka pjesma ima jedinstvenu priču i pristup te je zanimljiva na svoj način. U niti jednom trenutku kompilacija ne zapada u zamku banalnosti s jedne strane ili pak bespotrebnih eksperimenata i noise stranputica s druge strane. Remekdjelo suvremene glazbe.

DJ Marino