Media Mediterranea 2. dan: seminar, modna revija i pulski rock

Drugog dana 14. Festivala kreativnih medija – Media Mediterranea moglo se poslušati nadasve zanimljivo predavanje „Odgoj za medije i odgoj za kritično mišljenje“ uglednog predavača dr. sc. Zlatka Miliše, s Odjela za pedagogiju Sveučilišta u Zadru, koje se održalo na pulskom Sveučilištu.

Na samom početku seminara profesor je iznio nekoliko teza koje je potom detaljnije objasnio. Prva teza odnosila se na 3 temeljne uloge medija, odnosno na obrazovnu, informativnu te edukativnu ulogu, gdje je sporno to što se nigdje ne spominje negativna strana medija, tj. njihova manipulativna uloga. Nadalje, odgoj za kritično mišljenje naspram medija je rijetko, a ono bi se trebalo provoditi i u obiteljima, i u obrazovnim institucijama te u civilnom društvu u cijelosti. U trećoj tezi je, pak, prof. Miliša govorio o recentnim, zabrinjavajućim rezultatima istraživanja koje je pokazalo da djeca u SAD-u provode više od 8 sati dnevno ispred triju malih ekrana, što je više od vremena kojeg provode u školi.

 

Sve to povezano je s vremenom u kojem živimo, vremenom u kojem vlada kriza odgoja, a koja se izjednačava s krizom vrednota. Kako je kazao prof. Miliša, danas sve ima cijenu, a ništa vrijednost. Kao primjer je naveo popularni reality show „Big Brother“ kojeg naziva „psihološkim kanibalizmom“. – Zahvatila nas je opća kriza identiteta, smatra Zlatko Miliša. Stoga i ne čudi što je u raskolu i uloga koju bi mediji trebali imati i ono što oni uistinu jesu. Mediji danas sve češće manipuliraju gledateljima. Putem reklama i oglašavanja, oni nam šalju poruke o potrebi potrošnje, koje su zapravo lažne. Potreba za potrošnjom postaje najvažnija ljudska potreba. Upravo zbog toga, veoma je važan i prijeko potreban, odgoj za medije i odgoj za kritično mišljenje.

 

Profesor Zlatko Miliša je, također, govorio i o stručnom projektu „10 dana bez ekrana“, čiji je voditelj od 2010. godine. Projekt se provodi u oko 20-ak hrvatskih škola, a bavi se problematikom dječjeg pretjeranog konzumiranja medija i njihovoj ovisnosti o istima. U projekt nisu uključena samo djeca već i njihovi roditelji i svi oni u tom razdoblju moraju biti bez televizora, kompjutora i mobitela. Zanimljivo je da su i sami mediji pokazali veliki interes za projekt.

 

U zabavnom djelu festivala, sinoć se moglo pogledati i modnu reviju „Media Mediterranea fashion performance“, na kojoj su svoje kolekcije predstavili Uroš Raguž, Saša Đukić-Obradović i Katja Kliba, troje pulskih dizajnera.

 

Manekenke, s efektivnim punk frizurama, ruku djelo frizerskog salona „Santara“ te uz glazbu DJ Marina, u prvom su izlazu prošetale u „darkersko-gotičkim“ kreacijama Uroša Raguža. – Radi se o basic crnoj kolekciji u kojoj sam koristio ručno pletenu čipku, pojasnio je dizajner. Pored „velikih“ djevojaka, u ulozi manekenke našla se i osmogodišnja Jana, kreatorova kći, koja je svoj zadatak veoma profesionalno odradila.

 

Uslijedila je kolekcija „Black swan“ za koju njezin autor, Saša Đukić-Obradović, kaže da je inspirirana istoimenim filmom, a nastala je prije otprilike godinu dana.  Kreator je upotrijebio različite materijale, nastojeći dati jednu svoju interpretaciju urbanog crnog labuda. Na pisti su se izmijenili crni i bijeli „labudovi“ koji su neodoljivo podsjetili na filmski hit iz 2010. godine, s Natalie Portman u glavnoj ulozi.

 

Katja Kliba, na sinoćnjoj je reviji, pak, prikazala predkolekciju kolekcije „Wonderland“ koja će uskoro vidjeti svjetlo dana. Radi se o šarenim, pomalo futurističkim odjevnim kreacijama, za koje je mlada dizajnerica koristila umjetne materijale te o podjednako raznobojnom nakitu. Manekenke su, uistinu, djelovale kao da su proizašle iz jednog bajkovitog, čudnovatog svijeta.

 

Nakon modnog svijeta, uslijedio je onaj glazbeni. U Studentskoj udruzi Pula, prikazivali su se najbolji rock spotovi lokalnih izvođača, kao što su Fault, Newton, TutanKhamon Space Machine, Mighty Zazoom, Popey, Noise Fight, Anti Todor, DJ & The Wotchyack i drugi. Time se željelo predstaviti i pulske demo bendove, koji su javnosti manje poznati, a koji, također, zaslužuju svoje mjesto na sceni.

 

 

Tekst i foto: L.Z.

 

Leave a Reply


6 − 4 =

KULTURISTRA – Webpage of the Department of Culture of the Region of Istria


Kulturistra.hr is a website project that was startedby the Region of Istria and Metamedij Association with the goal to develop the cultural information services in the Region of Istria.
The project wants to offer information about recent events, as well as give access to different data bases, which will contain information about all the people involved in the Istrian cultural scene, cultural events, international contests, and potential international partners. This project aims to improve the communication on the vertical and horizontal level, which means between cultural institutions of the Region of Istria, between institutions and artists, and between the cultural institutions, artists, and the public.

CONTACT US

captcha

Copyright © kulturistra.hr 2022 | Impressum