Program 6. Audioarta – festivala eksperimentalne i improvizirane glazbe

Festival eksperimentalne i improvizirane glazbe Audioart ove godine se održava po šesti put i trajat će od 27. do 29. kolovoza u Muzeju suvremene umjetnosti u Puli. Osim nastupa glazbenika uživo u sklopu festivala bit će održane i projekcije, a publika će moći vidjeti i audiovizualne instalacije te poslušati radiofonijski teatar. U nastavku pročitajte detaljan program festivala:

audioart 6

Četvrtak 27. kolovoza:

21:00 Kino Valli ( program u suradnji s Pula Film Festivalom): “Archeo” – eksperimentalno-animirani film, 3D, 9’30“ / 2010, režija: Vladislav Knežević. Sinopsis: Ako je novi svijet ikada i postojao, nalazi se još daleko iza horizonta. Analogni sat otkucava posljednje sekunde prije svjetske krize, plemenita patina prekriva fragmente za arheologe sjećanja. Tihi predah između dva rata; vrijeme stidljivih tijela, sjetne dokolice, tajnih podjela svijeta. Godina je 1929. Zatišje pred veliku eksploziju. “A.D.A.M.” – eksperimentalni film, stereoskopski 3D, 12’45″/ 2014, režija: Vladislav Knežević. Sinopsis: “A.D.A.M.” je film o pokušaju uspostavljanja kontrole i praćenju aktivnosti komada svemirskog otpada koji je neočekivano oplemenjen sviješću. Pad uređaja kodnog imena A.D.A.M. (Autonomous Drone for Asteroid Mining) uzrokuje jačanje njegovih kognitivnih procesa, autonomno djelovanje te odbijanje komunikacije s operaterima satelitske kompanije. Atlas intenzivnih praznih pejzaža, urbanih megastruktura i izgubljenih horizonata u kakofoniji jezika, kodova i premreženih komunikacija osnova su metafikcije o odnosu čovjeka i stroja. Njihova zajednička putanja prema stanju preopterećenosti određena je izlaskom iz mora, prolaskom kroz mitske ambijente te dolaskom u nestabilan i gust prostor suvremenog hiperurbaniteta. Efikasan algoritam rješenja: Nepostojeći.

22:00 MSUI/MACI – “Hoerspiel” – mala igra za slušanje (i gledanje) – radiofonijski teatar. Predstava koja se referira na radio kao umjetnički medij ali i kao svojevrsno mjesto “beztjelesne utjehe”. Početna ideja je bila da probijemo ograničenja radijskog studija i na scenu donesemo posebnu vrstu kvalitete, nevidljivog partnera – zvuk. Zvuk kao sredstvo ekspresije, napetosti, atmosfere, osjećaja i kao tema sama za sebe. Također željela sam proviriti i u prošlost, ne da bih je glorificirala, nego da bih u njoj potražila prve teoretske i poetske misli upućene tadašnjem “novom mediju” i reinterpretirala ih kroz kazalište. U HOERSPIEL-u balansiramo na zamišljenoj tankoj granici između teatra i etera. Tijekom burlesknog putovanja kroz ranu povijest radija, 10 performera (glumaca, glazbenika, pisaca) žonglira proizvodeći zvučne efekte uživo (foleys), atmosfere, glazbu i tišinu nudeći percepciji različite puteve. Koristimo i tekstove oko 30 autora iz cijelog svijeta koji su oblikovani u fragmentarnoj nenarativnoj dramaturškoj cjelini. (Pavlica Bajsić Brazzoduro, redateljica). ” Na sceni su glumci Jelena Miholjević, Sven Medvešek i Ivana Rushaidat ali i novinari i pisci; Ljubica Letinić i Ante Perković, muzičari Matija Antolić, Dino Brazzoduro, Nina Bajsić i Ivan Zelić – što jest posebna magija, no najvažnije od svega jest da „Hoerspiel“ dokazuje da je teatar u stanju na krajnje jednostavan način osloboditi u tih dva sata – da citiramo Peru Kvrgića – ono najbolje u nama. Kada se to dogodi onda je to za kazalište i sve oko njega veliki praznik..” (Hrvatski radio, lipanj 2014)

23:30 DB Indoš/House of extreme music theatre – 343 metara u sekundi, izvode: Tanja Vrvilo, DB Indoš, video: Miro Manojlović

Šahtofon 343 metra u sekundi je audiovizualna instalacija za izvođenje slike dvostrukog šahtofonskog zvučnog zida, slike iz unutrašnjosti stroja nadziranog četirima internim kamerama i spektakularne izvanjske prezentacije probijanja zvučnog zida za publiku na plaži. U unutrašnje slike Šahtofonisti ulaze otvaranjem dvaju bočnih šaht poklopaca. Prva slika: stropna nadzorna kamera br.1 u reflektorskom kućištu s lećom; Druga slika: panoramsko sigurnosno ogledalo nadzirano kamerom br.2; Treća slika: stropna nadzorna kamera br.3 u reflektorskom kućištu s lećom; Četvrta slika: panoramsko sigurnosno ogledalo nadzirano kamerom br.4. Funkcionari šahtofonskog zvučnog zida vibriraju oprugama po grafičkoj kolorističkoj partituri uspostavljajući neprekinute linije komunikacije s glasom Williama Burroughsa I samo da ti kažem (And just let me tell you – 17,08 s) i Tako neizgovorljivo neukusno (So unspeakably distasteful – 11,60 s) u ukupnom trajanju od 343 sekunde.

00:00 Miodrag Gladović aka Buco Bajkaa – “Pun džep malih zvukova” – zvučni performans. Miodrag Gladović ove se godine predstavlja kao Buco Bajkaa igrajući se s mikro zvukovima koji nastaju u džepovima njegovih hlača. Zahvaljujući svojem iznimnom inženjerskom znanju i pankerskom pristupu Buco Baajka će nesumnjivo i ovoga puta pripremiti inovativan, zanimljiv i duhovit impro nastup, istražujući mogućnosti glazbene ekspresije i manipulacije zvukom putem sveprisutnih mobilnih uređaja. Miodrag Gladović inžinjer je elektroakustike, glazbenik, producent i multimedijalni umjetnik. Suosnivač je underground labela Moonlee Records, sudjelovao je u radu glazbenog studija Kozmo, kluba Močvara, aktivno nastupa sa bandovima Analena i Lunar.

Petak 28. kolovoza:

21:30 MSUI/MACI – Piero Bittolo Bon aka Spelunker (IT) – alto saxophone, feedback, electronics. Piero Bittolo Bon je jedan od najprogresivnijih saksofonista i skladatelja na talijanskoj jazz sceni. Njegov prepoznatljiv zvuk nalazi se na tragu Erica Dophyja, Tim Berna ili Ornettea Collemana. Spelunker je njegov solo performans koji proizlazi iz potrebe da se istraži doslovno unutarnja akustičnost saksofona izvlačenjem zvukova i ritmova koji na sasvim novi način „trigaju“ improvizacijski izričaj. Sistem unutarnjeg ozvučavanja saksofona dizajnirao je Piero Bittolo Bon, a realizaciju potpisuju Tommaso Rosati i Marco Politano. Piero Bittolo Bon dio je kolektiva/labela El gallo rojo (Italija). Surađivao je s velikim imenima jazza i improvizirane glazbe: Anthony Braxton, Uri Caine, Peter Evans, Steve Lehman, John Tchicai, Jamaaladeen Tacuma, Lukas Ligeti, Andrew Drury, Neil Leonard, Alfonso Santimone, Danilo Gallo, Zeno de Rossi, Beppe Scardino, Enrico Terragnoli, Francesco Bigoni…

22:30 – JMZM (HR) – zvučni performans “Automat”. JMZM je glazbeni projekt na granici benda i zvučne instalacije. JMZM (Josip Maršić i Zoran Medved) su dva soundshaping autora uvijek raspoložena da sve što imaju za reći pretvore u zvuk. Zvuk je osnova estetike kojom se JMZM bave bez obzira da li se radi o kazališnim i filmskim projektima, studijskim albumima ili live izvedbama. Dio njihovog glazbenog opusa, uključujući i live izvedbu s 28. Muzičkog biennala Zagreb možete pronaći na web stranici jmzm.bandcamp.com. Za nastup na Audioart festivalu u Puli premijerno će izveti kompoziciju pod nazivom “Automat” u kojoj će pokušati inspirirati publiku da se uključi u unutarnji, statični ples koji se može nastaviti prakticirati čak i kad zvuk i glazba potpuno nestanu.

23:30 – Regolith (A) – drone / noise / impro. Regolith su Richard „Richie“ Herbst i Christian Zollner. Svoj zvučni aktivizam, osim raznih umjetničkih suradnji, ponajviše usmjeravaju kroz label Interstellar records i Koma Elektronik, tvrtku za izradu analognih efekata i sintesajzera. Istim se služe kako bi proizveli duboki drone i uznemirujuće melodije u međusobnoj improvizacijskoj igri. Regolith broje nekoliko samostalnih i „split“ izdanja, a nastupali su na važnim festivalima eksperimentalne glazbe poput:„Power To The People“ Vienna / 2009, „LiWoLi“ Linux Weeks Linz / 2010, „Heart Of Noise“ Innsbruck / 2011, „Ars Electronica“ Linz / 2011, „Vienna Soulfood Festival / Majas Musikmarkt“ Vienna / 2013, „Klangfestival“ Gallneukirchen / 2014, „Strictly Analog #2“ Ljubljana / 2014. )

Subota 29. kolovoza:

21:30 – MSUI/MACI – Franz Hautzinger / Isabelle Duthoit (A) – impro koncert. Franz Hautzinger nezaobilazna je figura na svjetskoj avangardnoj sceni. Prekretnica u njegovoj karijeri bilo je izdanje albuma “Gomberg” (2000) za solo četvrttonsku trubu s kojim je osvojio nove zvučne horizonte tog instrumenta. Surađivao je s Kennyjem Wheelerom, Johnom Russelom, Steve Nobleom, Derekom Baileyom, Fenneszom, Otomo Yoshihideom… Franz Hautzinger pokazao je da u vremenu već arhivirane postmoderne moguće izmisliti novi zvuk instrumenta. U njegovom slučaju, trube. Isabelle Duthoit – nakon klasičnog obrazovanja i nastupa u raznim ansamblima, pronašla je svoje mjesto u eksperimentalnoj glazbi. Inače klarinetistica, ali i vrsna pjevačica koja konstantno propituje glasovne granice u mnogobrojnim glazbenim,kazališnim i audiovizualnim projektima.

22:30 Papandopulo Kvartet (Hr) – koncert suvremene glazbe. Papandopulo kvartet čine četvorica hrvatskih saksofonista – Nikola Fabijanić (sopran saksofon), Gordan Tudor (alt saksofon), Goran Jurković (tenor saksofon), Tomislav Žužak (baritone saksofon) – svi redom diplomanti Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu, iz razreda Dragana Sremeca. Usavršavali su se na konzervatorijima u Parizu, Amsterdamu i Beču te na seminarima kod uglednih svjetskih saksofonista. Osobitu važnost pridaju promidžbi nove glazbe, osobito skladbi mladih hrvatskih i inozemnih autora. Njihov prvi nosač zvuka u izdanju izdavačke kuće Croatia Records najprodavaniji je album klasične glazbe u zadnjih nekoliko godina i dobitnik je pet nominacija za diskografsku nagradu Porin.

27.8.-29.8. MSUI/MACI – Lana Deban / Ljubica Letinić (Hr) – 1956 – svjetlosno zvučna instalacija. Ive Kulišić, Željko Marijan, Jozo Jonjić, Ante Sutlović, Zoran Sutlović, Veljko Sutlović i Ivica Strgačić bježali su 1956. gajetom u Italiju. Nisu uspjeli. Zna se tek da su se u noći s utorka na srijedu, 31. siječnja na 1. veljače, iz Velog Iža zaputili prema sjevernom rtu Dugog otoka. Dva tijela pronašli su talijanski koćari. Okolnosti njihovog stradavanja nisu nikada razjašnjene. Lana Deban (1979.) – profesionalni je tonmajstor Hrvatskoga radija od 2003. Godine 2002. diplomirala je na Tufts University, a godinu dana kasnije na School of the Museum of Fine Arts u Bostonu, smjer audija i videa. U studenom 2007. završila je SAE Institute i stekla Audio Engineering Diplomu. Pri Akademiji dramskih umjetnosti u Zagrebu osmislila je i predavala kolegij Umijeće izražavanja zvukom. Na Trećem programu Hrvatskoga radija uređivala je emisiju Transonica posvećenu dokumentarnim zvučnim formama. Svoje audio i video radove izlagala je na nekoliko internacionalnih izložbi. Ljubica Letinić (1974.) Diplomirala političke znanosti na Sveučilištu u Zagrebu. Od 1993. objavljuje u elektronskim i tiskanim medijima u Hrvatskoj. Od 2008. radi dokumentarne i akustičko-eksperimentalne cikluse za Treći program radija.

Izvor

Leave a Reply


8 + 9 =

KULTURISTRA – Webpage of the Department of Culture of the Region of Istria


Kulturistra.hr is a website project that was startedby the Region of Istria and Metamedij Association with the goal to develop the cultural information services in the Region of Istria.
The project wants to offer information about recent events, as well as give access to different data bases, which will contain information about all the people involved in the Istrian cultural scene, cultural events, international contests, and potential international partners. This project aims to improve the communication on the vertical and horizontal level, which means between cultural institutions of the Region of Istria, between institutions and artists, and between the cultural institutions, artists, and the public.

CONTACT US

captcha

Copyright © kulturistra.hr 2019 | Impressum