Postfestum 6. Audioart festivala

Festival eksperimentalne i improvizirane glazbe Audioart ove je godine održan po šesti put i trajao je od 27. do 29. kolovoza u Muzeju suvremene umjetnosti u Puli. Za razliku od lanjskog koncepta koji je naglasak imao na improviziranoj glazbi ad hoc okupljenih glazbenika iz Hrvatske i Austrije, ovogodišnji festival je u tri kratka dana trajanja osim nastupa glazbenika uživo predstavio i projekcije, audiovizualne instalacije te predstavu radiofonijskog teatra.

Program festivala počeo je u kinu Valli gdje su prikazani eksperimentalni 3D filmovi Vladislava Kneževića “Archeo” i“A.D.A.M.”, a prvi je dan obilježila predstava radiofonijskog teatra “Hoerspiel” redateljice Pavlica Bajsić Brazzoduro. Predstava je koristila tekstove 30 autora iz cijelog svijeta koji su oblikovani u fragmentarnoj nenarativnoj dramaturškoj cjelini, a na sceni su bili glumci Jelena Miholjević, Sven Medvešek i Ivana Rushaidat, novinari i pisci; Ljubica Letinić i Ante Perković, muzičari Matija Antolić, Dino Brazzoduro, Nina Bajsić i Ivan Zelić.

Radi se o predstavi koja koristi radio kao temu za svoje formalne postupke koji nisu u svim svojim fragmentima bili jednako uspješni i u kojima je igra s nostalgijom prevladavala. U vremenima podcasta i eksperimentiranja s novim epizodnim formama koje mijenjaju ustaljene šablone kako radija tako i radio drama (jedan od svijetlih primjera je zasigurno „Welcome to Nightvale“), ovakav povratak minulim vremenima nažalost ponajviše nalikuje arheologiji, a ne potrazi za nečim svježim i originalnim.

indosh

Istog dana predstavljena je video instalacije „343 metara u sekundi“ DB Indoša (izvođači Tanja Vrvilo i DB Indoš, video Miro Manojlović) i svjetlosno zvučna instalacija „1956“ Lane Deban  i Ljubice Letinić, a prvu festivalsku večer zatvorio je zvučni performans Miodraga Gladovića aka Buce Bajkae “Pun džep malih zvukova” u kojem autor doslovce „svira“ s onim što pronađe u džepu.

Drugi festivalski dan bio je posvećen nastupima glazbenika u živo, a cijelu je eksperimentalnu priču zavrtio Piero Bittolo Bon poznat i kao Spelunker koji je na alt saksofonu uz pomoć feedbacka, elektronike i uz specijalno gostovanje njegove visosti Commodorea 64 održao kratak i intenzivan glazbeni set u kojem instrument na čiji smo zvuk navikli proizvodi sve osim toga. Zanimljiva igra neočekivanih zvukova i „primijenjene tehnologije“ zadovoljio je publiku koja je bila brojna svih dana festivala.

P1100735 (600x450)

Bujicom neočekivanih zvukova i buke publiku je zasigurno oduševio i nastup dvojca JMZM (Josip Maršić i Zoran Medved) koji su u sklopu svog zvučnog performansa naziva “Automat” alternirali između paranja bubnjića prisutnih putem šumova ili iznenadnih udaraca i smirivanja strasti nježnim melodijama i kružnim harmonijama. Drugu su večer zaključili Regolith – Richard „Richie“ Herbst i Christian Zollner, vrhunski poznavatelji dronea i noisea, a svoj su set započeli monokromatskim zvukovima da bi ih putem preoblikovali i bojali zasićenim harmonijama i preklopljenim ritmovima.

Zadnja večer 6. Audioart festivala počela je u atmosferi opipljive tjeskobe i iscrpljujuće nelagode za koju se pobrinuo dvojac Franz Hautzinger i Isabelle Duthoit. Dok je Hautzinger na trubi proizvodio skučenu pa gotovo i stravičnu atmosferu Duthoit se sa svojim urlicima, krikovima i šaputanjima pobrinula da publici sledi krv u žilama. Ova iznimno efektna kombinacija nije nikoga ostavila ravnodušnim, a same glasovne (zvučne) sposobnosti Duthoit bit će nemoguće zaboraviti.

P1100777 (600x450)

Nešto mirniji i gotovo klasičniji pristup suvremenoj glazbi publici je pružio Papandopulo Kvartet kojeg čine četvorica hrvatskih saksofonista – Nikola Fabijanić (sopran saksofon), Gordan Tudor (alt saksofon), Goran Jurković (tenor saksofon), Tomislav Žužak (baritone saksofon). Oni su izvodili skladbe suvremenih autora i na najbolji način završili ovogodišnju festivalsku avanturu.

Muzej suvremene umjetnosti Istre pokazao se i ove godine kao idealnim ambijentom za putovanje kroz suvremenu umjetničku glazbenu produkciju, a organizator manifestacije (udruga Kulturban) još je jednom dokazao da postoji publika gladna novih i neobičnih zvučnih kombinacija koje brišu granice između našeg poimanja samog smisla glazbe i zvuka.

Tekst foto i video Boris VINCEK

Leave a Reply


+ 1 = 5

KULTURISTRA – Webpage of the Department of Culture of the Region of Istria


Kulturistra.hr is a website project that was startedby the Region of Istria and Metamedij Association with the goal to develop the cultural information services in the Region of Istria.
The project wants to offer information about recent events, as well as give access to different data bases, which will contain information about all the people involved in the Istrian cultural scene, cultural events, international contests, and potential international partners. This project aims to improve the communication on the vertical and horizontal level, which means between cultural institutions of the Region of Istria, between institutions and artists, and between the cultural institutions, artists, and the public.

CONTACT US

captcha

Copyright © kulturistra.hr 2019 | Impressum