RAZGOVOR: BRIAN MORRISSEY, predsjednik i glavni urednik medijske kompanije Digiday (SAD)

Jedno od istaknutijih predavanja na ovogodišnjem Weekend Media Festivalu bilo je ono Briana Morrisseya, predsjednika i glavnog urednika Digidaya, vertikalne medijske kompanije koja pokriva digitalne medije i marketinšku industriju. Njegovo predavanje naslova „Pet megatrendova u medijima“ koje je održano drugog dana festivala, bilo je povod za intervju s ovim američkim medijskim stručnjakom koji se na čelu Digiday-a nalazi od 2011. godine. Prije toga, radio je kao digitalni urednik u Adweeku šest godina. Tijekom tog perioda rukovodio je reportažama o digitalnim medijima i marketingu u toj publikaciji, često gostujući kao govornik na konferencijama te industrije u SAD-u i Europi.

– Uloga medija danas je označena sve većim stupnjem društvenih kontakata među ljudima kojeg omogućava tehnologija i posljedično, mediji gube primat u dijeljenju informacija. Trebamo li danas medije uopće?

– Mislim ali i nadam se da medije i dalje trebamo. Iako, točno je da se ponekad čini da nam mediji zapravo i nisu potrebni. Danas ljudi imaju veliku kontrolu nad distribucijom i dijeljenjem informacija. Ipak, mislim da mediji i dalje zadržavaju iznimno važu ulogu. Primjerice, kod nas u SAD-u mediji imaju iznimno važnu ulogu u politici, dakle kontroli vlada i izvršne vlasti, za što je dobar primjer New York Times. Smatram kako je danas važno da se mediji fokusiraju i specijaliziraju za određeno područje. Ako govorimo o New York Timesu, to bi područje bilo istraživačko novinarstvo primjerice. Na pamet mi pada nedavni primjer kojeg su otkrili novinari ovih poznatih novina o tome kako američki marinci prešutno dozvoljavaju zlostavljanje dječaka unutar afganistanskih vojnih snaga. Objava tog članka izazvala je lavinu reakcija i pokrenula je velike promjene. To je ta snaga medija koja se ne može izgubiti. Mediji i dalje drže tu moć da pokreću promjene i kontroliraju politiku.

Brian Morrissey

Ipak, proces jačanja društvenih kontakata putem različitih platformi sve je intenzivniji. Informaciju danas može podijeliti svatko, bilo kada i bilo gdje. Vidite li negdje kraj toga procesa ili iduću fazu koja će nastupiti?

– Točno, svaki čovjek je danas medij. Kao što sam rekao, svi ljudi danas imaju kontrolu nad kreiranjem i distribucijom sadržaja. To otežava posao mnogim izdavačima, posebno onim lokalnim. Dio medijske moći o kojoj sam govorio, prešao je i na svakog čovjeka. Za mene je ključno pitanje na koji će se način mediji tom procesu prilagoditi jer mislim da te promjene neće imati kraja, a biti će sve intenzivnije i brže.

– Što biste izdvojili kao najvažnije trendove u medijima danas? Koje su pozitivne strane tih trendova?

– Prvi i po meni najvažniji trend je jačanje uloge različitih platformi, od Facebooka, Snapchata, Twittera ili Instagrama. Kao drugi veliki trend izdvojio bih porast važnosti mobilnih telefona i aplikacija u odnosu na računala. Ta promjena nosi izuzetno veliki broj izazova, a za nas koji radimo u medijima onaj najveći jest na koji način danas prezentirati sadržaj. Također, ova promjena unosi cijeli niz novih promjena u proces zarade izdavača i oglašivača. Kao najvažniji trend u medijima također bih izdvojio i razvoj marketinških i reklamnih tehnologija. „Targeted advertising“ – ciljano oglašavanje – jest pojam koji se sve više nameće i također pred izdavače stavlja novi niz izazova. Po meni ovo su najvažnije promjene u medijima danas, a njihove pozitivne strane ovise o tome na koji će se način mediji njima prilagoditi.

Morrissey predavanje

– Znači li to da novi medijski trendovi imaju i negativne utjecaje?

– Mislim da sve promjene nose i pozitivne i negativne utjecaje. Kao što sam rekao, sve ovisi o tome na koji se način trendovima prilagođavamo. Promjene su brze i mogu kontrolirati naše okruženje, ali ne mogu kontrolirati način naše prilagodbe. U tome je prilika svakog medija. Izrazito su važne promjene koje se tiču načina zarade i izvora financiranja određenog medija. Mediji su na tom području dobili veliku konkurenciju u platformama koje sam nabrojio. No, kao što sam kazao, za medije koji se znaju prilagoditi, to je ujedno i nova prilika – prilika za doprijeti do publike bilo kada i bilo gdje. Zato sve ovisi o načinu na koji će izdavači reagirati na promjene njihovog okruženja.

– Spomenuli ste važnost prilagodbe medija. Uz nove brze promjene, konkurenciju i drugačije medijsko okruženje, kako se novinar valja postaviti u tom procesu? Kako doprijeti do sve zahtjevnije publike?

– Bez obzira na nove trendove, moj savjet novinarima je uvijek klasičan – uvijek biti znatiželjan, jer to je ono što pokreće novinarstvo. Naravno da se i novinari danas moraju prilagoditi baš kao i mediji jer i pred tom su profesijom veliki izazovi. Ipak, mislim da novinarske vještine uvijek ostaju iste i konzistentne. Valja samo biti svjestan da se naša medijska industrija u potpunosti promijenila. No, dobar novinar će uvijek ostati dobar novinar.

Razgovarao Marko PERCAN

Fotografije Marko PERCAN

Leave a Reply


9 + = 14

KULTURISTRA – Webpage of the Department of Culture of the Region of Istria


Kulturistra.hr is a website project that was startedby the Region of Istria and Metamedij Association with the goal to develop the cultural information services in the Region of Istria.
The project wants to offer information about recent events, as well as give access to different data bases, which will contain information about all the people involved in the Istrian cultural scene, cultural events, international contests, and potential international partners. This project aims to improve the communication on the vertical and horizontal level, which means between cultural institutions of the Region of Istria, between institutions and artists, and between the cultural institutions, artists, and the public.

CONTACT US

captcha

Copyright © kulturistra.hr 2019 | Impressum