Gostovanje izložbe „Tržnica trbuh grada“ u Novom Sadu

Izložba „Tržnica trbuh grada“ autorica Tanje Kocković Zaborski i Ivane Šarić Žic, nastala suradnjom Etnografskog muzeja Istre i Pomorskog i povijesnog muzeja Hrvatskog primorja Rijeka otvorena je 14. rujna u Novom Sadu, u Muzeju Vojvodine. Zahvaljujući financijskoj potpori Ministarstva kulture i Istarske županije, Odjela za kulturu, izložba je krenula na svoje prvo od niza planiranih gostovanja u Srbiji.

img_1387S obzirom da je izložba bila zamišljena kao putujuća, prilagođava se gradu u kojem gostuje. Tako je, nakon otvorenja u Puli u Galeriji C8 krajem 2015. i Rijeci u prostoru Pomorskog i povijesnog muzeja Hrvatskog primorja Rijeka, u proljeće 2016. u srpnju bila otvorena u Pazinu u Etnografskom muzeju Istre. Poseban dio bio je posvećen trgovanju i pazinskoj tržnici.

Nakon Novog Sada, izložba gostuje u Kikindi, u Narodnom muzeju gdje će svečano otvorenje biti idući tjedan – 7. listopada. Polovinom studenog izložba seli u Pančevo, krajem godine u Beograd te početkom 2017. godine u Zrenjanin. Na taj se način željelo maksimalno iskoristiti ATA karnet – međunarodni carinski dokument koji omogućava privremeno iznošenje muzejskih predmeta koji je izdan na godinu dana. Uz izložbu su organizirane brojne radionice, predavanja i stručna vodstva za posjetitelje.

img_1383„Odlazak na tržnicu, placu, m(a/e)rkat, pijacu dio je naše svakodnevice. Kupujemo svježe voće i povrće, meso i ribu, jaja, sir i mlijeko. Razmjenjujemo recepte, tražimo savjet, komentiramo vrijeme, političku i gospodarsku situaciju ili jučerašnju TV emisiju. Poticajna energija tržnice motivira nas da u toj skladnoj sinergiji boja, mirisa i zvukova pronađemo “najbolju” namirnicu za ukusan obrok. Tržnice imaju brojna značenja – od društvenoga do ekonomskog i turističkog, ali to su prvenstveno mjesta komunikacije. U sebi imaju nešto univerzalno, no odlazak na tržnicu ujedno je i izrazito individualan. Svatko ima svoj plan, đir obilaska tržnice. Vi možda prvo kupujete povrće, netko želi kupiti ribu na kraju, netko želi popiti kavu s prijateljima. Istražujući tržnice u Puli i Rijeci cilj nije bio istaknuti samo specifične značajke tih dviju tržnica već ukazati na univerzalnu temu odnosa kupaca i prodavača koja je karakteristična za sve tržnice. Kroz taj odnos otvorene su brojne teme poput neformalnog oslovljavanja na tržnicama, (ne)svjesnog smjera kretanja kupaca kada kupuju namirnice, pitanja povjerenja, mita o autentičnosti, trenda zdrave prehrane te mnoga druga pitanja važna za život tržnica“, navodi se u opisu izložbe.

Izvor

Leave a Reply


5 − 4 =

KULTURISTRA – Webpage of the Department of Culture of the Region of Istria


Kulturistra.hr is a website project that was startedby the Region of Istria and Metamedij Association with the goal to develop the cultural information services in the Region of Istria.
The project wants to offer information about recent events, as well as give access to different data bases, which will contain information about all the people involved in the Istrian cultural scene, cultural events, international contests, and potential international partners. This project aims to improve the communication on the vertical and horizontal level, which means between cultural institutions of the Region of Istria, between institutions and artists, and between the cultural institutions, artists, and the public.

CONTACT US

captcha

Copyright © kulturistra.hr 2019 | Impressum