Cinemaniac – Think Film 2018 na 65. PULI

„Muzej pronađenog filma“

• Tradicionalni popratni program Pulskog filmskog festivala Cinemaniac – Misliti film ove godine nosi naziv „Muzej pronađenog filma“, a otvoren je u ponedjeljak 16. srpnja. Na ovoj tematskoj izložbi mogu se vidjeti radovi umjetnika kao što su Nika Autor, Eli Cortiñas, Harun Farocki, Željko Kipke, Jean Gabriel Periot i Damir Radić, a kustosice su Branka Benčić i Tanja Vrvilo koje su svojim uvodnim govorima otvorile izložbu.

„Što ostaje od postojećega filma i povijesnoga filmskog dispozitiva, njegovih osjetilnih, misaonih i strukturnih obličja nakon doba filma, u vremenu višemedijskih pokretnih slika koje odbacuje fizičku fakturu i aparaturu, remedijalizirajući artefakte i djelatni sustav zastarjeloga medija? Sedamnaesto izdanje izložbe Cinemaniac – Misliti film, koja se realizira kao popratni program Pula Film Festivala, posvećeno je filmskim i umjetničkim praksama found footagea. Žanr found footagea / pronađenog filma specifična je praksa filmskog mišljenja, kritička filmska praksa koja obuhvaća različite strategije, postupke i konceptualizacije, a predstavlja naknadni život filmskog djela, prerađeni filmski arhiv. U tom smislu Muzej pronađenog filma, ukazati će i podsjetiti na mjesto filma u kontekstu filmske baštine, na umjetničke prakse found footagea i prostore galerija i muzeja kao mjesta čuvanja i sjećanja, oživljavanja i emancipacije globalnog arhiva filma kroz prakse suvremenih umjetnika, koji posežu za strategijama reza / montaže, ponavljanja, aproprijacije, upotrebe referenci i citata, kritičkog potencijala i statusa slike u društvenom i kulturnom polju.

Međunarodna grupna izložba “Muzej pronađenog filma” predstavlja fragmentarnu panoramu kroz koju se radovima međunarodnih i hrvatskih umjetnika publici približavaju i čine vidljivima raznolike prakse rada s found footage filmom. Umjetnici se bave različitim temama – od filmskog arhiva, Hollywooda, fetišizma, potencijala političkog govora ili analize kompleksnih društvenih pitanja, propitujući teme rada, probleme migracije, feminizma – stvarajući nove diskurzivne mreže odnosa.

Objekti kritičkoga interesa reprezentacije su različitih pozicija moći koje ogoljuju trenutke društvene zbilje, uokvirujući politiku, diskriminaciju („The Devil“, J. G. Periot), nepravdu, migracije („Filmski žurnal 63 – Vlak sjena“ Nike Autor, predstavljen u slovenskom paviljonu na 57. Bijenalu u Veneciji (2017) i nagrađen na International Film Festival Rotterdam 2018), pa i sam sustav kinematografije kojega reprezentira Hollywood (Željko Kipke, Eli Cortiñas), dok Harun Farocki u „Workers Leaving the Factory“ kroz perspektivu povijesti filma uokviruje mrežu odnosa rada, tvornica i radnika, a u „Schnittstelle / Interface“ otvara izlaganje o rezu, ključnom mjestu između slika, koje se odvija na montažnom stolu, dok nas metanarativnom gestom uvodi u prostor filmskog mišljenja“, piše u katalogu izložbe.

Tekst i fotografije B. VINCEK

 

Leave a Reply


7 − 7 =

KULTURISTRA – Webpage of the Department of Culture of the Region of Istria


Kulturistra.hr is a website project that was startedby the Region of Istria and Metamedij Association with the goal to develop the cultural information services in the Region of Istria.
The project wants to offer information about recent events, as well as give access to different data bases, which will contain information about all the people involved in the Istrian cultural scene, cultural events, international contests, and potential international partners. This project aims to improve the communication on the vertical and horizontal level, which means between cultural institutions of the Region of Istria, between institutions and artists, and between the cultural institutions, artists, and the public.

CONTACT US

captcha

Copyright © kulturistra.hr 2019 | Impressum