Predstava „Dobri čovjek iz Sečuana“ kazališta Ulysses u Bujama

Predstava „Dobri čovjek iz Sečuana“ Bertolta Brechta u produkciji kazališta Ulysses igrat će u subotu, 7. ožujka u 20 sati u kino dvorani u Bujama. U predstavi igraju: Sendi Bakotić, Sara Blažić, Ana Marija Brđanović, Marta Čaržavec, Martin Grđan, Mario Jovev, Tonka Mršić, Gala Nikolić, Anja Sabol, Deni Sanković, Romina Tonković, Vanda Velagić i Nataša Veselinović.

„U ovoj alegoričnoj drami društveno angažiranog dramatičara Bertolta Brechta tri se boga spuštaju na Zemlju u potrazi za bar jednim dobrim čovjekom kako bi dokazali da svijet koji su stvorili nije potpuni promašaj. Jedini dobri čovjek, prostitutka Šen Te, pronađena je u bijednom kineskom gradu Sečuanu i muči se više nego ikad, rastrgana između nagona da svima udovolji i da se zauzme sama za sebe. Kako bi se očuvala, u očaju pribjegava drastičnim sredstvima, stvarajući muški alter ego i postajući svoja vlastita suprotnost. Predstava istražuje je li moguće biti dobar i nesebičan u svijetu koji samim svojim (kapitalističkim) ustrojem i perpetuiranjem narcističke kulture potiče beskrupulozno samoodržanje te je nastrojena politički, odnosno aktivistički.

„Trinaest mladih glumaca uz živu glazbenu pratnju, kroz brehtijanski začudnu glumu, pjesmu i pokret inspirirane kineskom operom i shanghai jazzom, pričaju priču o jedinom dobrom čovjeku i njegovoj sudbini. Za sam brehtijanski stil izuzetno je značajna upotreba glazbenih sekvenci te u tom smislu služe autorski songovi popraćeni koreografijama, dok je najzahtjevniji aspekt rada na predstavi realizacija stila po uzoru na pekinšku operu. Pekinška opera predstavlja uzor kodificirane glume koju čini semiotički sustav gesta koji nije direktno analogan svakodnevnom ponašanju, već postaje jezik za sebe. Pokret je razvijen na način da objašnjava specifične emocije, dramske situacije i karakterne tipove, osvjetljavajući i podcrtavajući unutrašnju, dramaturšku suštinu emocije, radnje i lika. Opravdanost ovakvog stila kao uzora je višestruka; s jedne strane zato što se radnja drame odvija u kineskom gradu Sečuanu, a važnije – zato što je sam Brecht, inspiriran upravo stilom pekinške opere, na temelju tipa kodificirane glume razvijao svoju vlastitu kazališnu estetiku, stvarajući kôd zapadnjačkog društvenog gestusa. Predstava Dobri čovjek iz Sečuana teži estetskom spajanju ovih dvaju nastojanja i time predstavlja pionirski pothvat ovakvog tipa na hrvatskoj kazališnoj sceni.

„Kako bi se dosljedno proveo kôd pekinške opere, neophodna je kompleksna upotreba glazbenih instrumenata i zvukovnih pratnji kroz cijelo trajanje predstave (akcentiranje pokreta, dočaravanje atmosfere, karaktera likova, njihovog emotivnog stanja). Posebni zahtjev kod težnje prema autentičnosti stila predstavlja upotreba instrumenata koji jesu ili zvuče kineski, dok kostimografija i rekvizita upotpunjuju ovu stiliziranu egzotičnu sliku. Dana predstava objedinjuje scenski pokret, glazbu, vizualni identitet i dramski govor u sinergijski jezik koji priča priču svim elementima istovremeno“, piše u opisu predstave.

Priredio B. V.

Leave a Reply


5 − 1 =

KULTURISTRA – Webpage of the Department of Culture of the Region of Istria


Kulturistra.hr is a website project that was startedby the Region of Istria and Metamedij Association with the goal to develop the cultural information services in the Region of Istria.
The project wants to offer information about recent events, as well as give access to different data bases, which will contain information about all the people involved in the Istrian cultural scene, cultural events, international contests, and potential international partners. This project aims to improve the communication on the vertical and horizontal level, which means between cultural institutions of the Region of Istria, between institutions and artists, and between the cultural institutions, artists, and the public.

CONTACT US

captcha

Copyright © kulturistra.hr 2020 | Impressum