Čak pet kandidata za mjesto ravnatelja Istarskog narodnog kazališta Gradskog kazališta Pula

U očekivanju Godota – muke po politici i proceduri

• Staro kazališno vijeće Istarskog narodnog kazališta Gradskog kazališta Pula kojim je presjedala Elda Krajcar Percan donijelo je odluku o raspisivanju natječaja za ravnatelja INK-a za četverogodišnji mandat (od 2023. do 2026. godine) 28. listopada 2021. godine pred kraj svog mandata. Na natječaj je je pristiglo čak pet molbi, a po pisanju Glasa Istre to su Ronald Braus (operni pjevač), Jasminko Balenović (redatelj), Aleksandra Madsen (plesna umjetnica), Daria Morosin (djelatnica u kulturi) i Luka Mihovilović (glumac i sadašnji umjetnički voditelj INK-a). Kao što je to i ranije najavljivala, sadašnja ravnateljica INK-a Gordana Jerromela Kaić (koja je na tom radnom mjestu provela četiri mandata) nije se javila na natječaj.

O izboru novog ravnatelja odlučivat će novo Kazališno vijeće na sjednici koja će se održati u srijedu 19. siječnja. Njihov prijedlog najboljeg kandidata uputit će Gradskom vijeću Grada Pule na usvajanje. Sadašnji članovi Kazališnog vijeća su predsjednica Sandra Burić te Elvis Orbanić i Robert Raponja kao predstavnici osnivača (a to je u slučaju INK-a Grad Pula), zatim Andrea Gotovina, zamjenica predsjednice vijeća i predstavnica kazališnih umjetnika i Clara Chiara Cerin, predstavnica zaposlenika INK-a.

Izbor novog ravnatelja i Kazališnog vijeća prate političke i proceduralne afere. Naime, pulski Možemo! – član većinske koalicije u Gradu Puli oštro se usprotivio odabiru Roberta Raponje kao člana Kazališnog vijeća u dopisu kojeg su objavili 7. siječnja na svojoj Facebook stranici: „Robert Raponja, član novog Kazališnog vijeća Istarskog narodnog kazališta propustio je svojim djelovanjem osuditi seksualno nasilje nad ženama kada je u Brčkom pristao sudjelovati u žiriju na čijem je čelu bio Branislav Lečić, srpski glumac i bivši ministar kulture, kojeg je srpska glumica Danijela Štajnfeld prošlog proljeća optužila za silovanje. Možemo! Pula smatra da je ovim potezom Robert Raponja narušio kredibilitet za predstavljanje Grada Pule u Kazališnom vijeću INK-a te ćemo na sljedećoj sjednici Gradskog vijeća reagirati prijedlogom akta o njegovom razrješenju te prijedlogom novog natječaja za izbor novog člana ili članice Kazališnog vijeća Istarskog narodnog kazališta.“

O proceduralnim problemima izbora novog ravnatelja INK-a progovorila je na svom Facebook profilu Irena Boljunčić Gracin koja se namjeravala prijaviti na natječaj, ali je u konačnici od Grada Pule zatražila da se taj i takav natječaj poništi.

Ona je nabrojala više nelogičnosti, a prva se tiče Statuta INK-a (donesenog 2005. te izmijenjenog i nadopunjenog 2007. godine) u kojem se navodi da se za ravnatelja kazališta može imenovati osoba koja ima umjetničku akademiju ili visoku stručnu spremu društvenog usmjerenja, stručne, radne i organizacijske sposobnosti za obavljanje poslova ravnatelja i najmanje tri godine rada u djelatnostima kulture.

Boljunčić Gracin se pita: „zašto ne i humanističkog usmjerenja iz kojeg dolazi veliki broj kulturnjaka? Od 2005. promijenilo se mnogo toga u sustavu obrazovanja odnosno sve je više interdisciplinarnih studija što je važno i dobro za razvoj kulturnog sektora. Zašto se to ne uzima u obzir jer mnoge umjetničke akademije u inozemstvu završavaju naši umjetnici i ostvaruju 240 ETC bodova, a ne 300 ETC bodova. Može li osoba s tri godine iskustva rada kvalitetno upravljati s minimalno sedam milijuna kuna i 18 zaposlenika?“

Drugi problem koji ističe je uvid u natječajnu dokumentaciju jer su potencijalni kandidati mogli konzultirati samo programski i financijski okvir kojeg daje Osnivač.

„Taj je dokument ustvari popis lijepih želja u programskom dijelu. U njemu nema nikakvih naznaka koji su to strateški prioriteti koje Osnivač predlaže za daljnji razvoj INK-a. Financijski okvir ostaje više manje isti dosadašnjim godinama, a za ispunjavanje želja iz programskog dijela potrebno je dodati barem još jednu nulu. Zato bi valjda bilo važno da je Osnivač dao smjernice u kojima govori da je budući ravnatelj dužan misliti i o namakanju sredstava iz drugih izvora. Četverogodišnji Plan i program rada kandidati pišu za razdoblje od 2023. do 2026. godine, a na uvid dobivamo Izvješće o poslovanju INK-a za 2020. godinu. Znači pojma nemamo što će se producirati u 2022. godini, a moglo bi na turneje u 2023. (što je važno za razradu financijskog plana); koje su investicije urađene u 2021. i koje se planiraju u 2022. godini pa da znamo čime INK raspolaže od 2023. i koliko sredstava bi onda trebalo dalje izdvojiti u investicije u odnosu na programske financije; ne znamo koji je kadrovski plan u 2021. i 2022 i što nas onda čeka u kadrovskom smislu od 2023. godine“, piše Boljunčić Gracin i ističe svoje neslaganje s natječajnom procedurom koja ne zahtjeva da Kazališno vijeće pozove na razgovor potencijalne kandidate.

„Naravno da je sve po zakonu, ali zakon ne može baš sve propisati, a posebno sustav kvalitete. Pa o tome valjda brine ili bi trebalo brinuti Kazališno vijeće i Osnivač“, zaključuje Boljunčić Gracin.

Tekst Boris VINCEK

Leave a Reply


2 + 3 =

KULTURISTRA – Webpage of the Department of Culture of the Region of Istria


Kulturistra.hr is a website project that was startedby the Region of Istria and Metamedij Association with the goal to develop the cultural information services in the Region of Istria.
The project wants to offer information about recent events, as well as give access to different data bases, which will contain information about all the people involved in the Istrian cultural scene, cultural events, international contests, and potential international partners. This project aims to improve the communication on the vertical and horizontal level, which means between cultural institutions of the Region of Istria, between institutions and artists, and between the cultural institutions, artists, and the public.

CONTACT US

captcha

Copyright © kulturistra.hr 2022 | Impressum