Hassan Abdelghani: “1914. S distance” u Svetim srcima

Izložba fotografa Hassana Abdelghanija “1914. S distance / From a Distance” u Svetim srcima otvorena je u sklopu ovogodišnje Noći muzeja, a radi se o još jednoj inkarnaciji ciklusa “From a Distance” koji je 2012. godine objavljen i u istoimenoj monografiji u izdanju Eikon studija. Zasad najkompleksniji postav ove izložbe uključuje i audio-video materijale koji projiciranim pokretnim slikama i suptilnom uporabom zvučne kulise u potpunosti ispunjavaju ovaj veliki muzejsko galerijski prostor i daju novi i potpuniji uvid u Abdelghanijevo istraživanje nadgrobnih slika – od pulskog Mornaričkog groblja sve do dalekog Tajlanda. Kako je sam ciklus nastao autor je objasnio u nedavnom intervjuu za Kultruristru:

hass4

”Ideja za izložbu “From a distance” i poziv na tu izložbu dogodili su se jako spontano. Ranih osamdesetih, u mojim putovanjima kroz Afriku upoznao sam milijun ljudi, da bi među njima bio i jedan poznati austrijski kustos. Ponovno sam ga sreo nakon 30 godina i tom me prilikom pozvao da napravim tu izložbu. Tema je već bila dogovorena – “From a distance”. Da mi olakša posao ili da mi da ideju za izložbu, kustos mi je predložio da nekako spojim Pulu i Austriju. Svi znamo što Pula Austrijancima znači. Da ne bih fotografirao zgrade i slično, ja sam se sasvim slučajno zaputio na naše Mornaričko groblje i tu se, gledajući portrete pokojnika, rodila ideja da fotografiram portrete sa nadgrobnih spomenika”, kazao je Abdelghani i dodao da je izložba osvojila nagradu za najbolji umjetnički koncept na Rovinj Foto Daysima 2012. godine.

hass3

Naslovna distanca s koje autor promatra fenomen slika nadgrobnih spomenika je dvojaka – vremenska i emotivna. Fotografije fotografija ljudi koji su umrli prije no što se većina nas rodila upozoravaju nas na prolaznost života, a unatoč činjenici da nas najvjerojatnije ništa ne veže za te davne pokojnike njihova lica ipak izazivaju stanovitu emotivnu reakciju. Kolika je distanca s koje ćemo promatrati njihovu konačnost ovisi o tome koliko smo voljni preispitati vlastitu te je u tome najveća snaga Abdelghanijevog uspješnog ciklusa – autor nas na suptilan način podsjeća na našu smrtnost, a na nama je odrediti koliko se od te teme želimo svjesno udaljiti.

hass2

Kustosica izložbe je Paola Orlić, dok umjetničku direkciju potpisuje Saša Podgoršek. Za video su se pobrinuli Akaša Bojić i Luka Umek, glazbu i oblikovanje zvuka radio je Marko Grbac Knapić, a svjetlo je dizajnirao Dean Skira. Na otvaranju povodom Noći muzeja publika je mogla pogledati i trominutni eksperimentalni film Davida Nikolića koji je sniman na pulskom Mornaričkom groblju uoči same izložbe. “1914. S distance / From a Distance” moguće je razgledati do 26. veljače, a kakva je bila atmosfera na otvaranju možete pogledati u ovom kratkom videu:

Tekst, fotografije i video Boris VINCEK

 

Leave a Reply


9 − 8 =

KULTURISTRA – Web portal za kulturu Istarske županije

Kulturistra.hr je projekt koji su pokrenuli Istarska županija i Udruga Metamedij s ciljem razvoja kulturnog informacijskog servisa u Istarskoj županiji. Projekt teži ponuditi informacije o aktualnim događajima, ali i pružiti mogućnost pristupa različitim bazama podataka koje će sadržavati informacije o svim akterima u kulturi, kulturnim događajima, međunarodnim natječajima i potencijalnim međunarodnim partnerima. Ovim  projektom želimo pridonijeti boljoj komunikaciji na vertikalnoj i horizontalnoj razini, tj. istarskih kulturnih ustanova, između ustanova i umjetnika, te svih njih i šire kulturne javnosti.
Projekt financira Istarska županija.


KONTAKTIRAJTE NAS

captcha

Copyright © kulturistra.hr 2018 | Impressum