Završni dan 23. PUF-a: Multi-insrumentalni stol, štule i nagrade najboljima

Svečanom dodjelom triju ravnopravnih nagrada “Kazališnog neba PUF-a” – čija je nakana afirmacija, ocjenjivanje, procjena, valorizacija i poticanje autentičnog scenskog promišljanja poetskih silnica i znakovitosti PUF-a – završen je sinoć u prostoru EduSplasha u pulskom Društvenom centru Rojc 23. međunarodni kazališni festival PUF. Nagrade je dodijelio umjetnički direktor PUF-a Branko Sušac, a odluku o tome kome će one pripasti donio je stručni žiri u sastavu Nataša Govedić (teatrologinja, kazališna kritičarka i profesorica na Akademiji dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu), Sabina Bambur (glumica sarajevskog Kamernog teatra 55) i Dubravka Lampalov (teatrologinja i kazališna kritičarka).

a9966 (1200x794)

Za pojedinačno ili skupno ostvarenje koje unutar svog prinosa predstavlja nagovještaj osvježenja nagradu Kaplja dobila je predstava „Popodne i večer jednog fauna“ Artoura Astmana iz izraelskog kazalište Clipa Theatre. Lutkaru i glumcu Iliji Surli iz nizozemske kazališne skupine Duda Paiva Company, koja se predstavila predstavom „Slijepac“, uručena je za istraživačke dosege u izvedbi koji naslućuju promjenu i donose svježinu nagrada Vjetar. Nagradu Munja za poseban doprinos i iznimne rezultate u različitim sastavnicama kazališta (glazba, scenografija, kostimografija…) preuzeo je Aleksandar Švabić, redatelj predstave „Jedan mrtav čovjek“, u izvedbi glumaca zagrebačkog Teatra &TD, dok je nagrada Oblak za cjelovito i zaokruženo scensko promišljanje dodijeljena poljskoj interdisciplinarnoj skupini Karbido za glazbeno-scensko djelo „Stol“. Ovogodišnje skulpture koje simbolično predstavljaju PUF-ove nagrade izradila je pulska akademska kiparica Roberta Weissman Nagy, a dobitnicima ih je darovao Grad Pula.

a9753 (1200x790)

Po treći put uručena je i nagrada SPASKO koju studentski ocjenjivački sud dodjeljuje za najemotivniju predstavu. Tako su Tatjana Tomić (apsolventica diplomskog studija Hrvatskog jezika i književnosti), Ingrid Španić (studentica 3. godine interdisciplinarnog studija Kulture i turizma) i Josip Kovačić (student 2. godine diplomskog studija Hrvatskog jezika i književnost te povijest) s pulskog Sveučilišta Jurje Dobrile odabrali predstavu „Popodne i večer jednog fauna“ Artoura Astmana iz Clipa Theatre.

Posljednji dan PUF-a počeo je u Istarskom narodnom kazalištu – Gradskom kazalištu Pula neobičnim koncertom „Stol“ poljske grupe Karbido (Igor Gawlikowski, maot – Marek Otwinowski, Tomasz Sikora, Michał Litwiniec), koja je zahvaljujući unesenoj promijeni osvježila program festivala. Oduševljenje prisutnih prvenstveno je izazvao multi-instrumentalni stol oko kojega četvorica glazbenika sjeda i na kojemu izvode perkusionističke točke, obrade (Iggyja Popa) i narodne pjesme u uglavnom post-rock i etno štihu, često psihodeličnom. Projekt je inače nadahnut djelom kompozitora i glazbenog teoretičara Johna Miltona Cagea, pionira neuobičajenog korištenja glazbenih instrumenata. Stol Karbida je jedinstveni instrument čija se radna površina koristi za perkusije i strugalice, njezin rub za gudalo, a u sebi ona ima sadržane i drombulje, didžeridu, pijanino, flautu, žice gitare i strugalice. Osim toga, glazbenici su koristili i niz drugih instrumenata i predmeta kao što su rezonantna zdjela, zvonce, čaše… Ispod stola kojega je okruživala publika nalazila se tehnika za obradu zvuka u realnom vremenu, dok je u pozadini bio tehničar. Koncert je imao minimalno narativnosti i dozu duhovitosti, a posebno je zanimljiv i koncept koji je, možda i nesvjesno, postignut. Naime, sjedenjem glazbenika oko stola dočarava se ravnopravnost izvođača u stvaranju muzike, dok na klasičnim koncertnima izvedbama postoji tradicionalna hijerarhija u rasporedu, s frontmanom na čelu i bubnjarom u pozadini.

Pula 5.7.2017. kultura - PUFX - nagrade Snimio: Dejan STIFANIC

Večer se nastavila na Forumu predstavom uličnog teatra „Simurgh“ koju je izvelo talijansko kazalište Teatro dei Venti. U njoj je obrađen mit iz perzijske pjesme „Konferencija Ptica“ Farida al-Din’ Attara iz 1777., u kojemu se govori o padu “grada ptica” u svijet ljudi, rođenju njihovog mentora Simurgha, pokušaju ponovnog leta i bratoubilačkim borbama kojima se bira vođa. Izvođači su bili na štulama u dobro odabranoj kostimografiji, dok su scenografiju sačinjavala dva tornja – drvene konstrukcije koje se pri kraju na efektan način pretvaraju u pticu. Međutim, nedorađena koreografija i dramaturgija teško zadržavaju pažnju na predstavi čiju radnju objašnjava glas u off-u i čija je živa glazba bila satkana od klasičnih balkanskih i drugih etno motiva.

a9306 (1200x797)

Pretposljednjeg dana PUF-a, odnosno u utorak, bila je odigrana samo predstava „Slijepac“ nizozemske družine Duda Paiva Company, dok „Ja, Sizif“ bugarskog Puppet’s Laba nije održana zbog gubitka rekvizita.

Tekst Ivana-Nataša TURKOVIĆ
Fotografije 23. PUF: Dejan ŠTIFANIĆ

Leave a Reply


+ 5 = 9

KULTURISTRA – Web portal za kulturu Istarske županije

Kulturistra.hr je projekt koji su pokrenuli Istarska županija i Udruga Metamedij s ciljem razvoja kulturnog informacijskog servisa u Istarskoj županiji. Projekt teži ponuditi informacije o aktualnim događajima, ali i pružiti mogućnost pristupa različitim bazama podataka koje će sadržavati informacije o svim akterima u kulturi, kulturnim događajima, međunarodnim natječajima i potencijalnim međunarodnim partnerima. Ovim  projektom želimo pridonijeti boljoj komunikaciji na vertikalnoj i horizontalnoj razini, tj. istarskih kulturnih ustanova, između ustanova i umjetnika, te svih njih i šire kulturne javnosti.
Projekt financira Istarska županija.


KONTAKTIRAJTE NAS

captcha

Copyright © kulturistra.hr 2017 | Impressum