Filmovi maksimalnog zbijanja prostora i vremena

U ovom desetljeću vrlo je poželjno i prestižno snimati filmove koji se odvijaju u jako skučenom prostoru i tijekom jako kratkog vremenskog razdoblja, koji koncentrirano postižu maksimalno zbijanje prostora i vremena.

Odličan primjer je američki triler „Živ zakopan“ (Buried, 2010), o američkom plaćeniku u Iraku koji se budi zakopan u lijesu s mobitelom i upaljačem, dok se neznatne zalihe kisika oko njega ubrzano tope. Ili pak engleska drama „Locke“ (redatelj Steven Knight) u kojoj istoimeni građevinski inženjer tijekom noći mora ispuniti obećanje dato bivšoj djevojci, iako ga doma čekaju žena i djeca. Junaci oba filma stalno komuniciraju putem mobitela, jer je to jedini način da se uopće razvija priča i napetost, budući da osim njih nema drugih likova pred kamerom.

U sličnoj je situaciji i junakinja filma „Profil“ (redatelj Timur Bekmambetov), koji je prikazan ljetos na Motovun Film Festivalu, samo što se ona služi računalom umjesto mobitela. Junakinja je novinarka koja istražuje kako džihadisti putem interneta regrutiraju mlade Europljanke, zbog čega otvara lažni profil na kojemu se predstavlja kao radikalna islamistica, ali ubrzo užasnuto otkriva da je granica između virtualnog svijeta i stvarne opasnosti sve tanja.

Osim „Profila“, ove je godine snimljen još jedan film slične strukture, koji se upravo može pogledati u domaćim kinima. Riječ je o danskom trileru „Krivnja“, u kojemu pratimo policajca (Jakob Cedergren) na dežurstvu u odjelu hitnih slučajeva, koji očito ima nekih nerazriješenih problema iz prošlosti. Nakon što primi poziv žene koju je oteo bivši muž s kompromitirajućim dosjeom, policajac će dati sve od sebe da uđe u trag ženi i otmičaru, iako cijela priča nije ni blizu jednostavna kako mu se to ispočetka čini.

Redatelj Gustav Mӧller napravio je iznimno napeti triler, ali i puno više od toga. Njegov film ujedno propituje slabosti suvremenog demokratskog društva, odgovornost pojedinca te granice do kojih on može ići i još mnoge teme. I ostali navedeni filmovi nude znatno više od napete priče; u trilerima „Profil“ i „Živ zakopan“ to je nemoć pojedinca uhvaćenog u mrežu zla, u drami „Locke“ pitanje moralne odgovornosti prema drugim ljudima i tako dalje.

Svi ovi redatelji prvenstveno su nastojali napraviti dobru žanrovsku priču unutar usko zadanih okvira i uspjeli su u tome. Ali uspjeli su dotaknuti i neka vrlo važna pitanja koja muče suvremenog čovjeka, što njihova postignuća čini još značajnijim.

 

Elvis Lenić

Leave a Reply


− 1 = 1

KULTURISTRA – Web portal za kulturu Istarske županije

Kulturistra.hr je projekt koji su pokrenuli Istarska županija i Udruga Metamedij s ciljem razvoja kulturnog informacijskog servisa u Istarskoj županiji. Projekt teži ponuditi informacije o aktualnim događajima, ali i pružiti mogućnost pristupa različitim bazama podataka koje će sadržavati informacije o svim akterima u kulturi, kulturnim događajima, međunarodnim natječajima i potencijalnim međunarodnim partnerima. Ovim  projektom želimo pridonijeti boljoj komunikaciji na vertikalnoj i horizontalnoj razini, tj. istarskih kulturnih ustanova, između ustanova i umjetnika, te svih njih i šire kulturne javnosti.
Projekt financira Istarska županija.


KONTAKTIRAJTE NAS

captcha

Copyright © kulturistra.hr 2018 | Impressum