Glazbena recenzija: Blood Orange “Negro Swan“ (Domino, 2018.)

Na svom najnovijem, četvrtom studijskom albumu kao Blood Orange, Devonté Hynes istražuje kompleksnost življenja marginaliziranih osoba i nemogućnosti realizacije vlastitih identiteta.

Pjesme na albumu “Negro Swan“ isprekidane su sekvencama intervjua s trans aktivistom Janet Mock, uglavnom na temu opresije nad marginaliziranim skupinama – osobe koje su istovremeno i queer i crnci što ih dovodi u vrlo nezavidnu situaciji u društvu koje funkcionira na drugačijim normama i vrijednostima, a dijelom se to odnosi na Haynesovo djetinjstvo u Velikoj Britaniji.

Kao glazbenik, Haynes u posljednje vrijeme njeguje alter-pop izričaj, servisirajući i surađujući s velikim brojem pop i rap glazbenika kao ASA Rocky, Carly Rea Casper, Girlpool i mnogim drugima. Taj model suradnje nastavlja se i na ovom albumu, na kojem gostuju Caroline Polachek, Tei Shi, Ian Isiah, pjevačica alt-soula Georgia Anne Muldrow, glumica Amandla Stenberg, Adam Bainbridge, Diana Gordon i drugi.

Možda upravo radi teme kojom se bavi, a koja je sumorna i anksiozna, na albumu nema onih groovy ritmova koje su obilježavale zadnji album, a koji je meni osobno u godini kojoj je objavljen bio jedan od boljih glazbenih uradaka.

Nekako sam očekivao novog Princea, međutim, više je to Prince u tinejdžerskim danima, nesiguran, na trenutke genijalan, ali bez onog majstorskog dodira kojom je znao zaokružiti svoju glazbu u svojim kasnijim, zrelijim ostvarenjima.

Haynes, kao da se ovim albumom iz zrele vratio u nekakvu predtinejdžersku fazu, početka mutacije i adolescentske potrage za vlastitim identitetom. Iako su tekstovi zreli i propituju zaista ozbiljne teme, u glazbenom smislu, na ovom albumu Haynes zvuči kao neka kombinacija najlošije, kasnije faze Michael Jacksona i već spomenute tinejdžerske faze Princa.

Nije to loš album, dapače, što ga dulje slušate dojam je sve bolji (doduše na prvo slušanje bio sam zgrožen jer je zvučao podosta kičasto), ali nekako mislim da je propustio priliku zazvučati kao zreo, prepoznatljiv glazbnik, koji ima “ono nešto”. Ipak se nadam da ćemo to čuti na sljedećem albumu.

DJ Marino