Recenzija – Nina George „Mala pariška knjižara“ (Mozaik knjiga, 2016.)

Sloboda s krilima od papira

• „Mala pariška knjižara“ Nine George (Mozaik knjiga, 2016.) od onih je knjiga koje nas iznova podsjećaju na ljepotu pisane riječi i užitak čitanja,a pogotovo u ovo doba kada u knjigama možemo pronaći utočište, neki ljepši paralelni svijet i bijeg od stvarnosti. Riječ je o pitkoj i toploj priči, koja nas vodi najprije u Pariz, a poslije i na put u južni dio Francuske.

Pedesetogodišnjak Jean Albert Victor Perdu vlasnik je slavne pariške ploveće knjižare imena „Književna ljekarna“, koja se nalazi na brodu Lulu, u luci Champs-Èlysèes. Knjige su, prema Jeanu, ljekovite, a njegovo je umijeće prave romane povezati s odgovarajućim bolestima. Mogao je „prepoznati“ bolest kod 99,99% ljudi.

„Knjige su bile ono na što se čovjek mogao osloniti, u moru svega nepredvidivog. U životu. U ljubavi. Poslije smrti“. / „U knjigama je vidio slobodu s krilima od papira“.

Tako, primjerice, „Pipi duga čarapa“ je knjiga „protiv stečenog (ne urođenog) pesimizma i straha od čuda“, a moguće su joj nuspojave „gubitak sposobnosti računanja i pjevanje pod tušem“. Naime, na kraju knjige nalazi se nekoliko recepata za tipična jela Provanse, koji se spominju u samome romanu, a i popis knjiga-lijekova za pojedine bolesti i stanja duha (Književna ljekarna Jeana Perdua OD Adamsa do Von Armina).

I dugi niz godina, knjige i njegov posao su Jeanu gotovo jedini smisao života jer on punih dvadeset godina tuguje zbog izgubljene ljubavi. Tuguje za Manon, koja ga je napustila da bi se udala za drugoga.

„Mrzio je to buđenje u život u kojem nije bilo nje.“

„Onaj koga tko napusti, mora odgovoriti šutnjom. Ne smije više ništa dati onomu tko odlazi, mora se zatvoriti, onako kao što se drugi zatvara u nekakvu budućnost“.

Dok je druge uspješno „liječio“ od njihovih tegoba, za svoje boljke nije imao lijeka sve do trenutka kada konačno pročita pismo koje mu je Manon ostavila prije puno godina, a koje će malo-pomalo sve promijeniti. Bit će to početak njegovog preispitivanja i njegove potrage za izgubljenim djelom sebe. Početak bohemskog putovanja s brodom Lulu, kojeg je upalio nakon dva desetljeća i iznenada otplovio, a u posljednji tren u njega je uskočio i Max Jordan, mladi susjed, spisatelj.

„Moramo ploviti prema jugu kako bismo dobili odgovore na svoje snove“.

Putem će Jean Perudu steći prijatelje, upoznati nove ljude i mjesta, poput magičnog gradića knjiga Cuisery na jugu frncuske regije Burgundije, u kojem će, kako kažu, svatko tko voli čitati knjige ostaviti svoje srce. I ono najvažnije, za Jeana bit će to putovanje na kojem će pronaći odgovore na pitanja koja se godinama nije usudio postaviti. A pronaći će i pravog autora svoje omiljene knjige.

„Mala pariška knjižara“ je roman o knjigama, prijateljstvu i ljubavi koji se čita s lakoćom i užitkom.