Postfestum 6. Audioart festivala

Festival eksperimentalne i improvizirane glazbe Audioart ove je godine održan po šesti put i trajao je od 27. do 29. kolovoza u Muzeju suvremene umjetnosti u Puli. Za razliku od lanjskog koncepta koji je naglasak imao na improviziranoj glazbi ad hoc okupljenih glazbenika iz Hrvatske i Austrije, ovogodišnji festival je u tri kratka dana trajanja osim nastupa glazbenika uživo predstavio i projekcije, audiovizualne instalacije te predstavu radiofonijskog teatra.

Program festivala počeo je u kinu Valli gdje su prikazani eksperimentalni 3D filmovi Vladislava Kneževića “Archeo” i“A.D.A.M.”, a prvi je dan obilježila predstava radiofonijskog teatra “Hoerspiel” redateljice Pavlica Bajsić Brazzoduro. Predstava je koristila tekstove 30 autora iz cijelog svijeta koji su oblikovani u fragmentarnoj nenarativnoj dramaturškoj cjelini, a na sceni su bili glumci Jelena Miholjević, Sven Medvešek i Ivana Rushaidat, novinari i pisci; Ljubica Letinić i Ante Perković, muzičari Matija Antolić, Dino Brazzoduro, Nina Bajsić i Ivan Zelić.

Radi se o predstavi koja koristi radio kao temu za svoje formalne postupke koji nisu u svim svojim fragmentima bili jednako uspješni i u kojima je igra s nostalgijom prevladavala. U vremenima podcasta i eksperimentiranja s novim epizodnim formama koje mijenjaju ustaljene šablone kako radija tako i radio drama (jedan od svijetlih primjera je zasigurno „Welcome to Nightvale“), ovakav povratak minulim vremenima nažalost ponajviše nalikuje arheologiji, a ne potrazi za nečim svježim i originalnim.

indosh

Istog dana predstavljena je video instalacije „343 metara u sekundi“ DB Indoša (izvođači Tanja Vrvilo i DB Indoš, video Miro Manojlović) i svjetlosno zvučna instalacija „1956“ Lane Deban  i Ljubice Letinić, a prvu festivalsku večer zatvorio je zvučni performans Miodraga Gladovića aka Buce Bajkae “Pun džep malih zvukova” u kojem autor doslovce „svira“ s onim što pronađe u džepu.

Drugi festivalski dan bio je posvećen nastupima glazbenika u živo, a cijelu je eksperimentalnu priču zavrtio Piero Bittolo Bon poznat i kao Spelunker koji je na alt saksofonu uz pomoć feedbacka, elektronike i uz specijalno gostovanje njegove visosti Commodorea 64 održao kratak i intenzivan glazbeni set u kojem instrument na čiji smo zvuk navikli proizvodi sve osim toga. Zanimljiva igra neočekivanih zvukova i „primijenjene tehnologije“ zadovoljio je publiku koja je bila brojna svih dana festivala.

P1100735 (600x450)

Bujicom neočekivanih zvukova i buke publiku je zasigurno oduševio i nastup dvojca JMZM (Josip Maršić i Zoran Medved) koji su u sklopu svog zvučnog performansa naziva “Automat” alternirali između paranja bubnjića prisutnih putem šumova ili iznenadnih udaraca i smirivanja strasti nježnim melodijama i kružnim harmonijama. Drugu su večer zaključili Regolith – Richard „Richie“ Herbst i Christian Zollner, vrhunski poznavatelji dronea i noisea, a svoj su set započeli monokromatskim zvukovima da bi ih putem preoblikovali i bojali zasićenim harmonijama i preklopljenim ritmovima.

Zadnja večer 6. Audioart festivala počela je u atmosferi opipljive tjeskobe i iscrpljujuće nelagode za koju se pobrinuo dvojac Franz Hautzinger i Isabelle Duthoit. Dok je Hautzinger na trubi proizvodio skučenu pa gotovo i stravičnu atmosferu Duthoit se sa svojim urlicima, krikovima i šaputanjima pobrinula da publici sledi krv u žilama. Ova iznimno efektna kombinacija nije nikoga ostavila ravnodušnim, a same glasovne (zvučne) sposobnosti Duthoit bit će nemoguće zaboraviti.

P1100777 (600x450)

Nešto mirniji i gotovo klasičniji pristup suvremenoj glazbi publici je pružio Papandopulo Kvartet kojeg čine četvorica hrvatskih saksofonista – Nikola Fabijanić (sopran saksofon), Gordan Tudor (alt saksofon), Goran Jurković (tenor saksofon), Tomislav Žužak (baritone saksofon). Oni su izvodili skladbe suvremenih autora i na najbolji način završili ovogodišnju festivalsku avanturu.

Muzej suvremene umjetnosti Istre pokazao se i ove godine kao idealnim ambijentom za putovanje kroz suvremenu umjetničku glazbenu produkciju, a organizator manifestacije (udruga Kulturban) još je jednom dokazao da postoji publika gladna novih i neobičnih zvučnih kombinacija koje brišu granice između našeg poimanja samog smisla glazbe i zvuka.

Tekst foto i video Boris VINCEK

Leave a Reply


− 8 = 1

KULTURISTRA – Sito internet culturale della Regione Istriana


Kulturistra.hr è un progetto della Regione Istriana e dell’Associazione Metamedij avviato e finalizzato allo sviluppo della rete informatica culturale nella Regione Istriana. Il progetto mira ad offrire informazioni sulle attualità culturali e nello stesso tempo offrire l’accesso a varie basi di dati che conterranno informazioni su tutte le persone attive nella scena culturale, sulle attività culturali, sui concorsi internazionali e sui potenziali partner internazionali. Con questo progetto vogliamo migliorare la comunicazione a livello orizzontale e verticale, che significa la comunicazione tra differenti enti culturali Istriani, tra gli enti culturali e gli artisti, ed in fine tra gli enti culturali, gli artisti ed il pubblico.
Il progetto è finanziato dalla Regione Istriana.

CONTATTACI

captcha

Copyright © kulturistra.hr 2019 | Impressum