KINO UMJETNIKA: URSULA MAYER

18.12.2012.

Utorak 18. 12 u 19 sati, dvo­ra­na Gorgona

[lang_hr]
Ursula Mayer vizu­al­na je umjet­ni­ca koja radi prvens­tve­no sa fil­mom. U rado­vi­ma razot­kri­va kodo­ve kine­ma­to­gra­fi­je i ele­men­te film­ske nara­ci­je kao konven­ci­je film­skog medi­ja. U pri­zo­ri­ma koji­ma gra­di film­ske rado­ve  anga­ži­ra spe­ci­fi­čan ima­gi­na­rij sti­li­zi­ra­nih sce­na, na rubu fik­ci­je, sje­ća­nja ili sna, dok kao pro­ta­go­nis­te svo­jih rado­va uklju­ču­je fik­ci­onal­ne i stvar­ne (povi­jes­ne) liko­ve, sa poseb­nim nagla­skom na lepe­zu žen­skih liko­va poput Meret Oppenheim, Josephine Baker i Doru Maar u fil­mu The Lunch in Fur koji otva­ra pro­gram. Slijedi Last Hours of Ancient Sunlight dvo­ka­nal­no šes­na­es­t­mi­li­me­tar­sko film­sko puto­va­nje  antič­kom skul­p­tu­rom i antič­kom mitologijom.[/lang_hr]

 

 
Povijesni pred­tekst, raz­li­či­te epo­he i ele­men­ti arhi­tek­tu­re tvo­re ključ­ne ele­men­te oko kojih se for­mi­ra zna­če­nje rado­va Ursule Mayer. Među nji­ma upra­vo arhi­tek­tu­ra zauzi­ma zna­čaj­no mjes­to i kao da pos­ta­je važan pro­ta­go­nist nje­zi­nih rado­va – to je kuća arhi­tek­ta Ernoa Goldfingera sa skul­p­tu­ra­ma Barbare Hepworth u Interiors ili lon­don­ski Eltham Palace u The Crystal Gaze, a arhi­tek­tu­ri je posve­će­na i Trilogija (Portland Place 33, Keeling House, Villa Mairea).  Radovi Ursule Mayer arti­ku­li­ra­ju spe­ci­fič­nu među­igru, odnos­no inte­rak­ci­ju pokre­ta kame­re, jezi­ka film­skih izra­žaj­nih sred­sta­va, pro­ta­go­nis­ta i pros­to­ra (arhi­tek­tu­re), anga­ži­ra­ju­ći arhi­tek­tu­ru kao nosi­te­lja “per­for­ma­tiv­nih” zna­če­nja. Program će pred­sta­vi­ti pre­sjek rado­va Ursule Mayer reali­zi­ra­nih pos­ljed­njih pet godi­na, do pos­ljed­njeg fil­ma Gonda mje­ša­vi­ne žan­ro­va, polu­sat­nog kale­ido­skop­skog kola­ža koji oča­ra­va i zbu­nju­je, a nas­tao je pre­ma pred­lo­šku Ayn Rand.

 

Voditelj pro­jek­ta: Tihomir Milovac.
Kustosica: Branka Benčić

 

Više o doga­đa­ju pro­či­taj­te ovdje