7DS; dan treći
[lang_hr] Trećeg dana festivala u Pazinu je gostovao PR stručnjak Drago Perić koji je održao predavanje pod nazivom „Zašto priopćavamo“. Drago Perić bavi se marketingom i odnosima s medijima, a iskustvo je stekao na „Radiju 101“. Predavanje „Komunikacija s javnošću“ dolazi iz prirode društvenih odnosa, a danas je potreba za javnim posredovanjem osobnih ili društvenih aktivnosti podržana jednostavnim i moćnim komunikacijskim alatima koji su sredstva (ne uvijek!) odgovornog ponašanja prema sebi i drugima. Na predavanju smo tako mogli čuti nešto o odnosima s javnošću koji su zapravo funkcija upravljanja, a uspostavljaju i održavaju uzajamno korisne odnose između organizacije i njezinih javnosti. Uloga odnosa s javnošću je tako i savjetovanje (konzultanti), upravljanje komunikacijskim procesima (menadžeri), zastupanje i predstavljanje (glasnogovornici) te samo posredovanje (lobisti). Profesor Perić naglasio je kako nam PR najviše služi kako bismo održali i stvorili reputaciju, pa makar ponekad PR-ovci samo kupuju vrijeme ili legalnim metodama odvraćaju od određenih situacija koje bi mogle naštetiti tom nekom određenom subjektu kojega zastupaju. PR može biti i manipulacija jer je bitno kako i kada plasirati određenu temu u javnost. Potragu za istinom treba zaboraviti, naglasio je profesor Perić jer danas je zapravo krucijalna samo određena percepcija koja se stvara u javnosti, a PR-ovcu je pri tome uvijek vrlo bitno što publika misli. PR je tako i vođenje igre te pozicioniranje određene marke ili proizvoda uporabom ključnih poruka. U toj težnji da se dopre do krajnjeg korisnika uvijek treba biti drugačiji i nov, a to se najlakše može postići ako se zadovolje četiri dimenzije (socijalna, funkcionalna, mentalna i duhovna). Iako proizvodi stimuliraju zadovoljstva (neuromarketing), oni ipak trebaju donekle stajati iza tih poruka koje odašilju, jer inače neće opstati na tržištu, na kraju je zaključio profesor Perić.[/lang_hr]
[lang_hr]Nakon kratke pauze program je nastavljen predavanjem mladog kulturnog antropologa Noela Šurana pod nazivom “Audiografije – igrajmo se tradicijskom glazbom”. Ciklus „audiografija“ zapravo je niz radova tradicijske glazbe kojima je Noel udahnuo novi život svojevrsnim eksperimentiranjem sa zvukom ili ritmom. Stanje s tradicijskom glazbom je takvo da je stalno prisustvo istih melodija koje se ponavljaju na svim javnim prezentacijama dovelo do polaganog odumiranja te glazbe, unatoč borbi određenih institucija i organizacija da spriječe taj proces odumiranja i gubljenja različitosti. Upravo se zbog toga Noel i bavi ovim radom kako bi publici pokazao svo bogatstvo istarske glazbe, a eksperimentira kako bi očuvao tu raznolikost. Cilj njegovog projekta je tako akcentiranje činjenice da je nematerijalna kultura živa tradicija, što podrazumijeva konstantnu izloženost transformacijama i modifikacijama. Dok se god tradicijska glazba mijenja ona živi i biti će prisutna, a kada se to izgubi onda će i ta glazba odumrijeti i biti pospremljena u muzej, naglasio je Šuran.[/lang_hr]
[lang_hr]U nastavku programa imali smo priliku vidjeti eksperimentalni film Elvisa Lenića „Ethan“. Riječ je o novom filmu u produkciji „Šikuti machine“ u režiji Elvisa Lenića u kojem se vizualno zvučnim prožimanjem (zvučna podloga je naime iz filma Johna Forda iz 1956. godine) stvara jedan pomaknuti svijet. Film je posveta jednoj ikoni Savičente i jednom kultnom westernu.[/lang_hr]
[lang_hr]Drugi film koji smo vidjeli bio je svojevrsni prikaz prethodno predstavljenog antropologa, likovnog pedagoga i muzičara Noela Šurana i njegovog stada ovaca. Autorica filma je Ida Skoko, a isti nosi ime „ŠuraNoveOvce“. U ovome radu Noela upoznajemo kao svojevrsnog dizajnera ovaca, kao pastira koji se upliće u erotski život svojih ovaca kako bi ih učinio likovno zanimljivima. Sve domaće životinje je stvorio čovjek. On je na neki način njihov Bog, jer modelira prostor oko sebe i određuje kako će te ovce izgledati već prije njihovog rođenja (raznim križanjima i intervencijama). Životinje oplemenjuju pejzaž, a Noel je pokušao od samog šišanja ovaca napraviti likovni proizvod. Ljudi se zapitaju o etičnosti tek kada neka stvar uđe u muzej, a upravo tim pitanjima se i bavio Noel u prikazanom filmu.[/lang_hr]
[lang_hr]Nakon projekcija filmova uslijedila je porečka ženska vokalno instrumentalna skupina Brajde koja se predstavila sa 16 pomno odabranih vokalnih izvedbi iz istarskih davnina otpjevanih na tanko i debelo, a riječ je bila o predstavljanju multimedijalnog projekta „Kartulina“.
[/lang_hr]
[lang_hr]Nakon završetka službenog dijela programa večer je upotpunio i DJ Farky koji je još dugo puštao glazbu raspoloženoj publici.[/lang_hr]
[lang_hr]Tekst i foto: Branko Vasiljević[/lang_hr]