Sedam dana stvaranja svijeta u Pazinu
[lang_hr]Pazin se iznova pokazao kao nepresušno vrelo iz kojeg nastaje svemir. Sedam dana stvaranja zvuči izrazito mitski iako se zapravo radi o razdoblju između 10. i 16. kolovoza kada se, po 11. put otkako je ideja ovog festivala ugledala svjetlost dana, stvorio svijet.[/lang_hr]

[lang_hr]Tjedan dana radionica ima vrlo konkretnu svrhu – da se putem pet iskustvenih radionica (Šenji IV – kiparstvo, kazališna radionica “Kompromis”, foto laboratorij Stari zanati – dijapozitivi, kompozicija – pazinski zvuci, kreativno pisanje – “Inter-punkt”) i dvije projektne (glazbena radionica – improvizacija i 7DS rezidencija) dođe do rezultata kojeg volimo zvati umjetničkim djelom.[/lang_hr]

[lang_hr]Šenji IV kiparski je kolektiv sastavljen od Valtera Černeke i osam para ruku koji je načinio skulpturu od gipsa i gline, a gradila se na pazinskom betonu društvenog centra Veli Jože te je zadobila svoj konačni oblik i stekla svrhu kao scenografija kazališne izvedbe na završnoj večeri festivala “Upravo stvoreno”. Kazališna radionica “Kompromis” pod vodstvom Šandora Slackog temeljila se na promišljanju pozicije umjetnika u društvu i polazila od motiva klasika poput “Fausta”, “Majstora i Margarite” i “Slike Doriana Graya“. Sudionice su se ponajprije bavile istraživanjem kako tijelom doći do njegovog negativa budući da su bile vidljive jedino onda kada su bile osvijetljene njihove bijele uniforme i rukavice. Jedan od zadataka koje su trebale savladati je i uklapanje u dijapozitive koji su nastali na foto laboratoriju Stari zanati – dijapozitivi Svena Stilinovića. Igra dijapozitivima poslužila je i kao sjajan epilog kazališnoj izvedbi u kombinaciji sa sudionicima glazbene radionice koju je vodio Goran Farkaš. Suradnja vrsnih glazbenika urodila je glazbenom podlogom predstavi, a sastojala se od zabilježenih zvukova pazinskog okruženja koje je Tin Dožić pretvorio u dvokanalnu audio instalaciju koja se potom izmiješala sa saksofonom Trevora Browna, mihom, gitarom i sviralom Gorana Farkaša te harmonikom Veronice Canale.[/lang_hr]

[lang_hr]Radionica kreativnog pisanja Intepunkt pod paskom Neve Lukić obilno je rodila tekstovima koji su poslužili kao svojevrstan postskriptum predstavi i festivalu u vidu čitateljskog performansa.[/lang_hr]

[lang_hr]Paralelno s ovim radionicama umjetnici na rezidenciji festivala snimali su film “Sedam” inspirirani legendama o štrigama i Krsniku, foto istraživanje Lee Anić “Analiza svjetla, druga”, multimedijalna instalacija Luane Lojić “Kristali“, a poduke iz glazbene improvizacije davao je Trevor Brown.[/lang_hr]

[lang_hr]Paralelno u ovom slučaju zapravo i nije tako dobra riječ jer su se sve aktivnosti odvijale istovremeno, nadahnjujući se, utječući jedna na drugu ne bi li se prožele i sažele na završnoj večeri festivala. Ključan element festivala je upravo interakcija, dijalog, zajedničko promišljanje i komentiranje, mini suradnje koje su se događale na svakom koraku, a koje su doprinijele u stvaranju i određivanju svih nastalih radova. Tridesetak osoba sedam je dana dijelilo ne samo životni prostor i zadatke radionica već i ideje, iznalazilo problematike i rješenja. Uronjeni u Pazin i okolicu stvarali su svojevrstan kronotop, mjesto vlastitog vremena i prostora koji se materijalizirao u pazinskom Kaštelu posljednje festivalske večeri. U skulpturama, dijapozitivima, glazbi, tekstovima, izložbama, kazališnoj izvedbi i filmu sudionici su mogli prepoznati komadiće rasprava vođene na ručkom Pod lipom, na kavi na terasi Bunkera, na putu kroz drvored ili prema Kaštelu, na klupici pred bivšom vojarnom…[/lang_hr]

[lang_hr]Udruge Mali veliki čovjek i Mig, koje su organizirale Sedam dana stvaranja ostale su vjerne osnovnom konceptu i cilju festivala, a taj je stvaranje radnog prostora, platforme koja u produkcijskom i edukativnom smislu pruža infrastrukturu za zajednički rad i mogućnosti da se krajnji produkt predstavi u zajednici u kojoj nastaje. Također jedan od važnijih elemenata jest omogućiti svakom sudioniku da sam sebe doživi kao sposobnu, kreativnu, odgovornu osobu koja ima mogućnost biti u dodiru s drugima putem direktnog kontakta, aktivnog eksperimentiranja, odgovornosti za sebe i svoje reakcije te osvještavanje sebe “sada i ovdje”, a po mom sudu u tome se i uspjelo.[/lang_hr]

[lang_hr]Tekst: Tajana Josimović[/lang_hr]
[lang_hr]Foto: Darko Škrobonja/7DS[/lang_hr]