Izvan okvira – 3. vikend Cirkobalkane
[lang_hr]Ležernom satirom na temu materijalnosti, dijeljena, obilja i staleža sinoć je u cirkuskom šatoru u dvorištu Društvenog centra Rojc nastavljena Cirkobalkana. “Život na visokoj nozi” u produkciji srpskog Ludifica, uspješno spaja fizičko kazalište, geg komediju i cirkus (trapez, svila i manipulacija objektima) te se ističe jednostavnim, ali dojmljivim koreografijama i besprijekornom upotrebom cjelokupnog scenskog prostora.[/lang_hr]
[lang_hr]Nepretenciozna priča o dvjema gospođama iz višeg staleža i njihovoj šašavoj sluškinji, čija zaboravnost unosi nemir u dnevne rituale, ujedno preispituje međuljudske odnose i osobne komplekse. Da bi se srušila fiktivna fasada “uzvišenog” života nije potrebno puno – dovoljno je poremetiti jednu sitnicu u njezinom uobičajenom toku. Tako je okidač radnje tanjur na kojemu, zbog zaboravnosti sluškinje ostaje samo jedan kolač. Naviknute na obilje gospođe se odjednom nalaze na nepoznatom terenu.[/lang_hr]
[lang_hr]Tu kreće njihova konfrontacija koja poput plime sa sobom povlači niz drugih pitanja. Jedno za drugim ruše se ustaljena pravila ponašanja, doživljavanja, razmišljanja… Uštogljeni svijet bogatstva sazdan na lažnim vrijednostima malo po malo nestaje pred nadirućim kaosom koji u konačnici razotkriva čovjeka u njegovoj nesavršenosti.[/lang_hr]
[lang_hr]U predstavi u režiji Sonje Petrović igraju Mira Beba Dobrković, Tanja Milanović i Aleksandra Belošević, dok glazbu potpisuje Milan Basaric Bassa. Projekt su podržali Studentski kulturni centar Novi Sad i Festival ekološkog pozorišta za decu i mlade Bačka Palanka.[/lang_hr]
[lang_hr]Na drugom je vikendu Cirkobalkane igrala hrvatska premijera solidne predstave “Oldness” stvorene u koprodukciji Cirkusfere (RS), Cirk’ Obliqua (FR) i Cirkorame (HR). Glavni lik je osamljena starica okružena portretima i ispunjena sjećanjima. Sklerotična i (naizgled) bespomoćna bakica, uz pomoć pokretnih slika koje izlaze iz svojih okvira, proživljava najemotivnije trenutke svog života. Šest glumaca i cirkusanta, koristeći se raznim prigodnim tehnikama (od žongliranja preko manipulacije predmetima i iluzionzma sve do zračnih akrobacija) nadopunjuju jednostavnu naraciju predstave. Ova kombinacija nije uvijek uspješna, no u pogođenim trenucima (smrt štakora i zbrinjavanje lešine se nameće kao svijetli primjer) pokazuje pravi potencijal projekta.[/lang_hr]
[lang_hr]Predstava je rezultat lanjske Cirkobalkane koja se održala u Zagrebu i Beogradu u organizaciji gore spomenutih skupina, a u sklopu projekta Teatroskop Francuskog instituta u Beogradu. Autorski i izvođački tim sačinjavaju Arnaud Essertel, Domagoj Šoić, Jadranka Žinić Mijatović, Marie Mercadal i Milan Manić.[/lang_hr]
[lang_hr]Scene iz predstave “Život na visokoj nozi” možete pogledati ovdje:[/lang_hr]
[lang_hr]Tekst i fotografije Ivana-Nataša TURKOVIĆ i Boris VINCEK[/lang_hr]
[lang_hr]Video Ivana-Nataša TURKOVIĆ[/lang_hr]