Mašta i intima – 1. dan Cirkobalkane
[lang_hr]Iskorakom iz nezadovoljavajuće realnosti i hrabrim skokom u sferu intimnog, bilo da se radi o mašti ili pijanom promišljanju osobne situacije, počela je sinoć u cirkuskom šatoru u dvorištu Društvenog centra Rojc prva večer Cirkobalkane – međunarodnog projekta kojega su pokrenule organizacije triju zemalja. To su srpska Cirkusfera, hrvatska Cirkorama i francuski Cirk’Oblique, a od ove godine pridružuje im se kao partner i domaćin pulska udruga Čarobnjakov šešir.[/lang_hr]
[lang_hr]Prve večeri dvama su se predstavama predstavili Francuzi – Arnaud Essertel s burleskom “Ključ 24” te Marie Mercadal i njena “Kao kap vode u ženskoj torbici”.[/lang_hr]
[lang_hr]Vješti i upečatljivi Essertel donosi “dogodovštine” mehaničara Formule 1 koji u jednom trenutku odustaje od frustrirajućeg iščekivanja automobila za popravak te se prepušta rastućoj plimi fantazije. Priče koje iz nje izviru – a koje nastaju interakcijom s malobrojnim rekvizitima (kutija alata s ključevima), zvukovnom kulisom (razna prijevozna sredstva, od automobila, preko zrakoplova, pa sve do konja), kao i samom pozornicom te publikom – postepeno nadograđuje te ih u konačnici dovodi do apsurda koji fascinira svojom beskrajnom razigranošću, prevrtljivošću i neopterećenošću svojstveni dječjoj igri.[/lang_hr]

[lang_hr]Naglasak je Essertel stavio na svoj glumački dojmljivo izgrađen lik te na prvotnu konstrukciju i naknadnu dekonstrukciju elemenata priče, igrajući se njima kao s kockicama za slaganje. Pritom svaku “epizodu” vodi do krajnosti, uranjajući je u ležeran i svježi apsurd. Na isti je način pristupio i minimalnim žonglerskim točkama. Princip uspjeh-neuspjeh, konstrukcija-dekonstrukcija, također je samo alatka kojom je moguće manipulirati, analizirati uvriježeno poimanje uličnog kazališta/suvremenog cirkusa i pritom se poigravati s očekivanjima publike.[/lang_hr]
[lang_hr]Intimna ispovijest djevojke koja je krenula u samostalni život, a koju tumači Marie Mercadal, odvija se u vakuumu pijane noći u kojemu se isprepliću, ali nikad ne stapaju, stvarnost, želje, očekivanja drugih i snatrenje. Nemir, nezadovoljstvo i tjeskoba ne nestaju u naborima mekanog kreveta na tvrdom tlu, ali utjehe nema ni nekoliko koraka iznad tla, na trapezu. Ne postoji prostor osobnog mira, niti ga je moguće fizički pronaći. Rješenje Mercadal ne nudi. Umjesto toga za sobom ostavlja prigušeni vapaj i gorku rezignaciju.[/lang_hr]

[lang_hr]Veliko iznenađenje u predstavi bilo je pozamašno korištenje hrvatskog jezika (uz Francuski i Engleski) i to ne samo u prethodno snimljenom govoru, već i u onom izvedenom uživo.[/lang_hr]
[lang_hr]U Essertelovoj predstavi zvuk potpisuju Clara Cohen i Simon Pret, dok su u Mercadalinoj glazbu, pjesme i snimljeni govor realizirali L’Herbe Folle, njihov član Rémi Gacquière, Margot i sama Mercadale, koja je inspiraciju pronašla u drami “Une journée entière dans les arbres” Marguerite Duras.[/lang_hr]
[lang_hr]Prvu u nizu cirkuskih večeri koje će se na istom mjestu odvijati svakog vikenda do kraja listopada zatvorio je pulski glazbeni trio Šik Šok, čiji je repertoar sastavljen od starih talijanskih canzona, engleskih evergreena i balkanskih sevdaha.[/lang_hr]
[lang_hr]Isječke iz predstava možete pogledati ovdje:[/lang_hr]
[lang_hr]Tekst: Ivana – Nataša TURKOVIĆ[/lang_hr]
Foto i video: Boris VINCEK