Natječaj za rekonceptualizaciju nastupa HTZ‑a na europskim turističkim sajmovima
Hrvatska turistička zajednica raspisuje, a Hrvatsko dizajnersko društvo provodi javno-pozivni natječaj za rekonceptualizaciju nastupa HTZ‑a na europskim turističkim sajmovima. Ocjenjivački sud Natječaja je temeljem pristiglih prijava odabrao pet timova koji će sudjelovati u Natječaju kao pozvani natjecatelji. Pozivamo pozvane i sve ostale zainteresirane autore/timove da prisustvuju USMENOM BRIFINGU koji će se održati u petak 26. svibnja s početkom u 10 sati u HDD‑u, Boškovićeva 18.
Najava sudjelovanja na usmenom brifingu je do 24. svibnja 2017. putem elektroničke pošte na adresu natjecaji@dizajn.hr. Poruku je potrebno nasloviti „Brifing – najava sudjelovanja“, a u tekstu poruke navesti ime i prezime i broj telefona i/ili mobitela natjecatelja koji najavljuju svoje sudjelovanje na usmenom brifingu.
Sudjelovanje na brifingu nije obavezno.
Natjecatelji kojima sudjelovanje na usmenom brifingu zbog prostorne udaljenosti nije moguće, mogu svoja pitanja unaprijed uputiti putem adrese natjecaji@dizajn.hr. Poruku je potrebno nasloviti „Pitanja za brifing – natječaj HTZ“. Na sva pristigla pitanja odgovorit će se na brifingu, a Natjecateljima koji su postavili pitanja, a neće prisustvovati brifingu, odgovor će se proslijediti putem elektroničke pošte.
Nakon usmenog brifinga pozvani timovi:
- Filburg i Osko+Deichmann (Andrej Filetin, Oliver Deichmann, Blasius Osko, Mila Marina Burger)
- Grupa + Arhikultura (Filip Despot, Tihana Taraba, Christian Rendulić)
- Market kolektiv (Marita Bonačić, Katarina Perić, Iva Hrvatin, Negra Nigoević)
- Regular Company (Ruđer Novak Mikulić, Marinko Murgić, Tihomir Filipec, Marija Ružić)
- Rjav (Vesna Horvat, Rujana Bergam Marković, Aleksandar Marković, Jelena Kasap)
te svi ostali zainteresirani autori/timovi pristupaju izradi natječajnih rješenja. Svi autori / timovi bit će anonimni pred Ocjenjivačkim sudom Natječaja i ravnopravno će se natjecati za nagrade. Rok za primanje natječajnih radova je 3. srpnja 2017. godine do 17 sati.
Nagrade
Ocjenjivački sud u sastavu:
- Zinka Kvakić, stručna suradnica u Odjelu za brand identitet (HTZ)
- Mirjana Resner, voditeljica Odjela za sajmove i posebne prezentacije (HTZ)
- Đive Zuber, stručna suradnica u Odjelu za sajmove i posebne prezentacije (HTZ)
- Ivana Borovnjak, dizajnerica (HDD)
- Damjan Geber, arhitekt (HDD)
- Silvije Novak, arhitekt (HDD)
- Koraljka Vlajo, teoretičarka dizajna i produkt dizajnerica (HDD)
donijet će odluku o tri najbolja rješenja kojima će se dodijeliti tri novčane nagrade u bruto iznosima: 50.000 kuna, 30.000 kuna i 25.000 kuna.
Pozvanim autorima/timovima koji neće osvojiti nagradu, a predat će rad u predviđenom roku, isplatit će se obeštećenje u bruto iznosu od 10.000 kn po autoru/timu neovisno o broju predanih radova.
Dodjela nagrade ne podrazumijeva automatsko izvođenje nagrađenog rada već predstavlja priznanje strukovne izvrsnosti te je preporuka za usvajanje prvonagrađenog rješenja. Posebno Povjerenstvo Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice će do 14. srpnja 2017. donijeti konačnu odluku koji će od tri nagrađena rada biti odabran za realizaciju, uzevši u obzir funkcionalnost, procijenjene troškove izrade, dosadašnje iskustvo i multifunkcionalnost.
Natjecatelj čiji će rad biti odabran za realizaciju obvezuje se napraviti tehničku dokumentaciju izrade izabranog rješenja do 25. kolovoza 2017. Na temelju tehničke dokumentacije provest će se internacionalni natječaj za tehničkog izvođača, koji bi trebao biti izabran do kraja studenog kako bi se novi koncept nastupa mogao predstaviti na sajmu ITB u Berlinu 2018. godine.
Postavljanje pitanja
Zainteresirani autori i timovi mogu postavljati pitanja isključivo putem elektroničke pošte na adresu natjecaji@dizajn.hr do 26. lipnja 2017.
Sadržaj, oprema i prezentacija natječajnih radova
Natječajni rad treba sadržavati vizualizacije i opise svih relevantnih elemenata koji su temelj za razumijevanje predloženog koncepta nastupa HTZ‑a u sajmovnom okruženju. Dizajnersko rješenje potrebno je vezati uz priloženu natječajnu dokumentaciju. Od natjecatelja se traži i okvirna projekcija troškova izvedbe predloženog rješenja na primjeru jednog sajma (troškovi elemenata štanda: konstrukcija, namještaj, ozvučenje, rasvjeta, elektroinstalacije, troškovi printa grafike, eventualna tehnika i dodatni sadržaj i slično), prema troškovniku koji je dio natječajne dokumentacije.
Uz vizualnu prezentaciju obavezno je tekstualno obrazloženje koncepta, a moguće je priložiti i detaljnija pojašnjenja, ako se smatra potrebnim.
Natječajne radove treba pripremiti u digitalnom zapisu (pdf format) na CD-ROM‑u ili USB sticku s priloženim nekaširanim ispisima A3 formata. Pojedina prezentacija natječajnog rada može sadržavati najviše 20 listova. Svi dijelovi natječajnog rada moraju biti neoznačeni kako bi bili anonimni pred Ocjenjivačkim sudom.
Natječajni radovi šalju se na adresu: Hrvatsko dizajnersko društvo, Boškovićeva 18, 10000 Zagreb, s naznakom: NATJEČAJ HTZ.
Natjecatelji uz rad prilažu omotnicu u kojoj se nalazi potpisana i popunjena Prijavnica koja je dio natječajne dokumentacije (Prijavnica.doc).
Svojim potpisom na prijavnici natjecatelji potvrđuju autorstvo natječajnog rada, čime jamče da su ovlašteni za predaju istog i da posjeduju ovlasti daljnjeg korištenja i izmjene natječajnog rada, te ovlasti potpunog ustupanja isključivog i neograničenog (vremenski, teritorijalno i sadržajno) prava na iskorištavanje autorskog djela Raspisivaču. U dinamici zahtjeva i potreba za promjenom, preinakom ili djelomičnim korištenjem koje Raspisivač očekuje, s obzirom na predviđeno višegodišnje korištenje rješenja, bit će uključen i autor u suradničkom duhu. Potpisom natjecatelji potvrđuju da, prema Općim uvjetima natječaja imaju pravo sudjelovanja, da su suglasni s eventualnom dodjelom ugovora za daljnju razradu natječajnog rada te da su za navedeno ovlašteni i sposobni. Reguliranje autorskih prava te definiranje konstanti i varijabli koje su podložne promjenama s obzirom na specifične karakteristike odabranog rješenja odnosno razmjer u kojem Raspisivač samostalno modificira rješenje s obzirom na vremensku, prostornu i posebnim zahtjevima opterećenu kompleksnost pojedinog sajamskog nastupa kao i mogućnost ustupanja rješenja trećoj strani, uredit će se posebnim ugovorom između Natjecatelja i Raspisivača.
Zahtjevi za natjecatelje
Od pozvanih natjecatelja u 2. stupnju Natječaja Ocjenjivački sud će očekivati konceptualno cjelovite i oblikovno skladne prijedloge koncepta nastupa Hrvatske turističke zajednice na europskim turističkim sajmovima.
Kriteriji za odabir natječajnih radova
- ekonomičnosti izvedbe, montaže i transporta,
- funkcionalnost tj. rješavanje svih tehničkih aspekata prezentacije u različitim raspoloživim prostornim gabaritima,
- prilagodljivosti različitim sajmovnim tipologijama – poslovni sajmovi (turistički poslovni i kongresni poslovni), mješoviti sajmovi (poslovna i široka publika), specijalizirani sajmovi (nautički, kamping),
- prikladnosti tretmana suizlagača koje HTZ okuplja na svom štandu poštujući prepoznatljivost svakog pojedinog suizlagača (i pojedinih regija koje objedinjuju veći broj subjekata na određenom prostoru štanda) organizirajući kontekst koji istovremeno stvara objedinjujući, nadopunjujući i povezujući osjećaj cjeline.
- usklađenosti sa strateškim dokumentima HTZ‑a odnosno turističkim brendom ‘Hrvatska’
- inovativnosti pristupa
O temi i cilju natječaja
Hrvatska turistička zajednica, kreće u odabir novog koncepta i kreativnog rješenja nastupa HTZ‑a na sajmovima u organizaciji Glavnog ureda od 2018. do 2022. Odabir se provodi, uz pomoć Hrvatskog dizajnerskog društva, putem javno pozivnog strukovnog natječaja koji provodi Hrvatsko dizajnersko društvo. Novi koncept štanda planira se koristiti slijedećih 5 godina, uz mogućnost dorada i izmjena koncepta, no uz zadržavanje ključnih elemenata štanda.
Posljednji natječaj za kreativno rješenje štanda proveden je 2011. godine te se odabrani koncept Ateljea Propadalo s određenim izmjenama koristio u periodu 4 godine. Od sajma WTM u Londonu 2015. godine pa do sajma ITB u Berlinu 2018. godine korištena je većina istih elemenata štanda, djelomično dorađenih, no promijenio se koncept nastupa. Naglasak se stavio na otvoreni koncept štanda, uklonjene su pregradne ploha između suizlagača, VIP prostor više nje bio zatvorene već otvoren, a vezano za novi vizualni identitet povezan s novim sloganom Full of life, promijenjen je i koncept vizuala i primjena grafike na postojećim plohama.
Hrvatska turistička zajednica je kao partnera odabrala Hrvatsko društvo dizajnera, krovno nacionalno udruženje između ostalog na području grafičkog dizajna, produkt dizajna, dizajna elektronskih medija, tipografije, fotografije, ilustracije te modnog dizajna.
HDD potiče afirmaciju pojma, značaja i vrijednosti dizajna u Hrvatskoj te djeluje na uspostavi pravila struke dizajna kao društveno i tržišno relevantne, a kod svojih članova potiče profesionalnu odgovornost i inovativno razmišljanje u dizajnerskoj praksi.Sukladno navedenom, za suradnju je odabrano ovo udruženje koje objedinjuje dizajnere koji profesionalno djeluju u područjima ključnima za promišljanje i osmišljavanje ovakvog prezentacijskog koncepta kao što je izlaganje i predstavljanje na turističkim i komercijalnim sajmovima
Cilj HTZ‑a je uz pomoć HDD‑a na profesionalan način doći do najkvalitetnijih renomiranih sudionika te odabrati optimalno rješenje prema mišljenju stručnjaka iz dizajna, ali i odgovornih osoba sa strane naručitelja.
Rokovi – sažetak
Srijeda 10.5.2017. – Objava natječaja i imena odabranih Natjecatelja te objava poziva za sudjelovanje na usmenom brifingu
Srijeda 24.5.2017. – Najava sudjelovanja na usmenom brifingu
Petak 26.5.2017. – Održavanje usmenog brifinga
Ponedjeljak 26.6.2017. – Rok za postavljanje pitanja o Projektnom zadatku Natječaja
Ponedjeljak 3.7.2017. do 17 h – Rok za primanje natječajnih radova
Do petka 7.7.2017. – Ocjenjivački sud završit će s radom te donijeti odluku o nagradama
Do petka 14.7.2017. – Povjerenstvo Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice donijet će konačnu odluku koji će od tri nagrađena rada biti odabran za realizaciju
Do srijede 19.7.2017. – Objava rezultata natječaja
Do petka 25.8.2017. – Izrada tehničke dokumentacije odabranog rješenja
Kompletna natječajna dokumentacija nalazi se na linkovima:
Opći uvjeti
Prijavnica
Dizajn brief
Troškovnik (Napomena: obavezan prilog rješenjima koja se dostavljaju)
Referentne podloge i projektni inputi:
Skraćena brand strategija
Osvrt na temelju strategije turizma i marketinga u turizmu
Karakteristike sajmova i tehnički podaci:
Karakteristike sajamskih nastupa
Tehnicka-dokumentacija štand HTZ 2017
Brend smjernice