Natječaj za rekonceptualizaciju nastupa HTZ‑a na europskim turističkim sajmovima

23.05.2017.

Hrvatska turistička zajednica raspisuje, a Hrvatsko dizajnersko društvo provodi javno-pozivni natječaj za rekonceptualizaciju nastupa HTZ‑a na europskim turističkim sajmovima. Ocjenjivački sud Natječaja je temeljem pristiglih prijava odabrao pet timova koji će sudjelovati u Natječaju kao pozvani natjecatelji. Pozivamo pozvane i sve ostale zainteresirane autore/timove da prisustvuju USMENOM BRIFINGU koji će se održati u petak 26. svibnja s početkom u 10 sati u HDD‑u, Boškovićeva 18.

HTZ-2016-logo-slogan-hrvatski_rgb900-900x600

Najava sudje­lo­va­nja na usme­nom bri­fin­gu je do 24. svib­nja 2017. putem elek­tro­nič­ke pošte na adre­su natjecaji@dizajn.hr. Poruku je potreb­no nas­lo­vi­ti „Brifing – naj­a­va sudje­lo­va­nja“, a u tek­s­tu poru­ke naves­ti ime i pre­zi­me i broj tele­fo­na i/ili mobi­te­la natje­ca­te­lja koji naj­av­lju­ju svo­je sudje­lo­va­nje na usme­nom brifingu.
Sudjelovanje na bri­fin­gu nije obavezno.

Natjecatelji koji­ma sudje­lo­va­nje na usme­nom bri­fin­gu zbog pros­tor­ne uda­lje­nos­ti nije mogu­će, mogu svo­ja pita­nja una­pri­jed upu­ti­ti putem adre­se natjecaji@dizajn.hr. Poruku je potreb­no nas­lo­vi­ti „Pitanja za bri­fing – natje­čaj HTZ“. Na sva pris­ti­gla pita­nja odgo­vo­rit će se na bri­fin­gu, a Natjecateljima koji su pos­ta­vi­li pita­nja, a neće pri­sus­tvo­va­ti bri­fin­gu, odgo­vor će se pros­li­je­di­ti putem elek­tro­nič­ke pošte.

Nakon usme­nog bri­fin­ga pozva­ni timo­vi:

  1. Filburg i Osko+Deichmann (Andrej Filetin, Oliver Deichmann, Blasius Osko, Mila Marina Burger)
  2. Grupa + Arhikultura (Filip Despot, Tihana Taraba, Christian Rendulić)
  3. Market kolek­tiv (Marita Bonačić, Katarina Perić, Iva Hrvatin, Negra Nigoević)
  4. Regular Company (Ruđer Novak Mikulić, Marinko Murgić, Tihomir Filipec, Marija Ružić)
  5. Rjav (Vesna Horvat, Rujana Bergam Marković, Aleksandar Marković, Jelena Kasap)

te svi osta­li zain­te­re­si­ra­ni autori/timovi pris­tu­pa­ju izra­di natje­čaj­nih rje­še­nja. Svi auto­ri / timo­vi bit će ano­nim­ni pred Ocjenjivačkim sudom Natječaja i rav­no­prav­no će se natje­ca­ti za nagra­de. Rok za pri­ma­nje natje­čaj­nih rado­va je 3. srp­nja 2017. godi­ne do 17 sati.

Nagrade

Ocjenjivački sud u sastavu:

  1. Zinka Kvakić, struč­na surad­ni­ca u Odjelu za brand iden­ti­tet (HTZ)
  2. Mirjana Resner, vodi­te­lji­ca Odjela za saj­mo­ve i poseb­ne pre­zen­ta­ci­je (HTZ)
  3. Đive Zuber, struč­na surad­ni­ca u Odjelu za saj­mo­ve i poseb­ne pre­zen­ta­ci­je (HTZ)
  4. Ivana Borovnjak, dizaj­ne­ri­ca (HDD)
  5. Damjan Geber, arhi­tekt (HDD)
  6. Silvije Novak, arhi­tekt (HDD)
  7. Koraljka Vlajo, teore­ti­čar­ka dizaj­na i pro­dukt dizaj­ne­ri­ca (HDD)

doni­jet će odlu­ku o tri naj­bo­lja rje­še­nja koji­ma će se dodi­je­li­ti tri nov­ča­ne nagra­de u bru­to izno­si­ma: 50.000 kuna, 30.000 kuna i 25.000 kuna.

Pozvanim autorima/timovima koji neće osvo­ji­ti nagra­du, a pre­dat će rad u pre­dvi­đe­nom roku, ispla­tit će se obe­šte­će­nje u bru­to izno­su od 10.000 kn po autoru/timu neo­vis­no o bro­ju pre­da­nih radova.

Dodjela nagra­de ne podra­zu­mi­je­va auto­mat­sko izvo­đe­nje nagra­đe­nog rada već pred­stav­lja priz­na­nje stru­kov­ne izvr­s­nos­ti te je pre­po­ru­ka za usva­ja­nje prvo­na­gra­đe­nog rje­še­nja. Posebno Povjerenstvo Ministarstva turiz­ma i Hrvatske turis­tič­ke zajed­ni­ce će do 14. srp­nja 2017. doni­je­ti konač­nu odlu­ku koji će od tri nagra­đe­na rada biti oda­bran za reali­za­ci­ju, uzev­ši u obzir funk­ci­onal­nost, pro­ci­je­nje­ne tro­ško­ve izra­de, dosa­daš­nje iskus­tvo i multifunkcionalnost.

Natjecatelj čiji će rad biti oda­bran za reali­za­ci­ju obve­zu­je se napra­vi­ti teh­nič­ku doku­men­ta­ci­ju izra­de iza­bra­nog rje­še­nja do 25. kolo­vo­za 2017. Na teme­lju teh­nič­ke doku­men­ta­ci­je pro­vest će se inter­na­ci­onal­ni natje­čaj za teh­nič­kog izvo­đa­ča, koji bi tre­bao biti iza­bran do kra­ja stu­de­nog kako bi se novi kon­cept nas­tu­pa mogao pred­sta­vi­ti na saj­mu ITB u Berlinu 2018. godine.

Postavljanje pitanja

Zainteresirani auto­ri i timo­vi mogu pos­tav­lja­ti pita­nja isklju­či­vo putem elek­tro­nič­ke pošte na adre­su natjecaji@dizajn.hr do 26. lip­nja 2017.

Sadržaj, opre­ma i pre­zen­ta­ci­ja natje­čaj­nih radova
Natječajni rad tre­ba sadr­ža­va­ti vizu­ali­za­ci­je i opi­se svih rele­vant­nih ele­me­na­ta koji su temelj za razu­mi­je­va­nje pred­lo­že­nog kon­cep­ta nas­tu­pa HTZ‑a u saj­mov­nom okru­že­nju. Dizajnersko rje­še­nje potreb­no je veza­ti uz pri­lo­že­nu natje­čaj­nu doku­men­ta­ci­ju. Od natje­ca­te­lja se tra­ži i okvir­na pro­jek­ci­ja tro­ško­va izved­be pred­lo­že­nog rje­še­nja na pri­mje­ru jed­nog saj­ma (tro­ško­vi ele­me­na­ta štan­da: kons­truk­ci­ja, namje­štaj, ozvu­če­nje, ras­vje­ta, elek­tro­ins­ta­la­ci­je, tro­ško­vi prin­ta gra­fi­ke, even­tu­al­na teh­ni­ka i dodat­ni sadr­žaj i slič­no), pre­ma tro­škov­ni­ku koji je dio natje­čaj­ne doku­men­ta­ci­je.

Uz vizu­al­nu pre­zen­ta­ci­ju oba­vez­no je tek­s­tu­al­no obraz­lo­že­nje kon­cep­ta, a mogu­će je pri­lo­ži­ti i detalj­ni­ja pojaš­nje­nja, ako se sma­tra potrebnim.

Natječajne rado­ve tre­ba pri­pre­mi­ti u digi­tal­nom zapi­su (pdf for­mat) na CD-ROM‑u ili USB stic­ku s pri­lo­že­nim neka­ši­ra­nim ispi­si­ma A3 for­ma­ta. Pojedina pre­zen­ta­ci­ja natje­čaj­nog rada može sadr­ža­va­ti naj­vi­še 20 lis­to­va. Svi dije­lo­vi natje­čaj­nog rada mora­ju biti neo­z­na­če­ni kako bi bili ano­nim­ni pred Ocjenjivačkim sudom.

Natječajni rado­vi šalju se na adre­su: Hrvatsko dizaj­ner­sko druš­tvo, Boškovićeva 18, 10000 Zagreb, s naz­na­kom: NATJEČAJ HTZ.

Natjecatelji uz rad pri­la­žu omot­ni­cu u kojoj se nala­zi pot­pi­sa­na i popu­nje­na Prijavnica koja je dio natje­čaj­ne doku­men­ta­ci­je (Prijavnica.doc).

Svojim pot­pi­som na pri­jav­ni­ci natje­ca­te­lji pot­vr­đu­ju autor­stvo natje­čaj­nog rada, čime jam­če da su ovla­šte­ni za pre­da­ju istog i da posje­du­ju ovlas­ti dalj­njeg kori­šte­nja i izmje­ne natje­čaj­nog rada, te ovlas­ti pot­pu­nog ustu­pa­nja isklju­či­vog i neo­gra­ni­če­nog (vre­men­ski, teri­to­ri­jal­no i sadr­žaj­no) pra­va na isko­ri­šta­va­nje autor­skog dje­la Raspisivaču. U dina­mi­ci zah­tje­va i potre­ba za pro­mje­nom, pre­ina­kom ili dje­lo­mič­nim kori­šte­njem koje Raspisivač oče­ku­je, s obzi­rom na pre­dvi­đe­no više­go­diš­nje kori­šte­nje rje­še­nja, bit će uklju­čen i autor u surad­nič­kom duhu. Potpisom natje­ca­te­lji pot­vr­đu­ju da, pre­ma Općim uvje­ti­ma natje­ča­ja ima­ju pra­vo sudje­lo­va­nja, da su suglas­ni s even­tu­al­nom dodje­lom ugo­vo­ra za dalj­nju raz­ra­du natje­čaj­nog rada te da su za nave­de­no ovla­šte­ni i spo­sob­ni. Reguliranje autor­skih pra­va te defi­ni­ra­nje kons­tan­ti i vari­ja­bli koje su pod­lož­ne pro­mje­na­ma s obzi­rom na spe­ci­fič­ne karak­te­ris­ti­ke oda­bra­nog rje­še­nja odnos­no raz­mjer u kojem Raspisivač samos­tal­no modi­fi­ci­ra rje­še­nje s obzi­rom na vre­men­sku, pros­tor­nu i poseb­nim zah­tje­vi­ma opte­re­će­nu kom­plek­s­nost poje­di­nog sajam­skog nas­tu­pa kao i moguć­nost ustu­pa­nja rje­še­nja tre­ćoj stra­ni, ure­dit će se poseb­nim ugo­vo­rom izme­đu Natjecatelja i Raspisivača.

Zahtjevi za natjecatelje

Od pozva­nih natje­ca­te­lja u 2. stup­nju Natječaja Ocjenjivački sud će oče­ki­va­ti kon­cep­tu­al­no cje­lo­vi­te i obli­kov­no sklad­ne pri­jed­lo­ge kon­cep­ta nas­tu­pa Hrvatske turis­tič­ke zajed­ni­ce na europ­skim turis­tič­kim sajmovima.

Kriteriji za odabir natječajnih radova

  1. eko­no­mič­nos­ti izved­be, mon­ta­že i transporta,
  2. funk­ci­onal­nost tj. rje­ša­va­nje svih teh­nič­kih aspe­ka­ta pre­zen­ta­ci­je u raz­li­či­tim ras­po­lo­ži­vim pros­tor­nim gabaritima,
  3. pri­la­god­lji­vos­ti raz­li­či­tim saj­mov­nim tipo­lo­gi­ja­ma – pos­lov­ni saj­mo­vi (turis­tič­ki pos­lov­ni i kon­gres­ni pos­lov­ni), mje­šo­vi­ti saj­mo­vi (pos­lov­na i širo­ka publi­ka), spe­ci­ja­li­zi­ra­ni saj­mo­vi (nautič­ki, kamping),
  4. prik­lad­nos­ti tret­ma­na suiz­la­ga­ča koje HTZ okup­lja na svom štan­du poštu­ju­ći pre­poz­nat­lji­vost sva­kog poje­di­nog suiz­la­ga­ča (i poje­di­nih regi­ja koje obje­di­nju­ju veći broj subje­ka­ta na odre­đe­nom pros­to­ru štan­da) orga­ni­zi­ra­ju­ći kon­tekst koji isto­vre­me­no stva­ra obje­di­nju­ju­ći, nado­pu­nju­ju­ći i pove­zu­ju­ći osje­ćaj cjeline.
  5. uskla­đe­nos­ti sa stra­te­škim doku­men­ti­ma HTZ‑a odnos­no turis­tič­kim bren­dom ‘Hrvatska’
  6. ino­va­tiv­nos­ti pristupa

O temi i cilju natječaja

Hrvatska turis­tič­ka zajed­ni­ca, kre­će u oda­bir novog kon­cep­ta i kre­ativ­nog rje­še­nja nas­tu­pa HTZ‑a na saj­mo­vi­ma u orga­ni­za­ci­ji Glavnog ure­da od 2018. do 2022. Odabir se pro­vo­di, uz pomoć Hrvatskog dizaj­ner­skog druš­tva, putem jav­no poziv­nog stru­kov­nog natje­ča­ja koji pro­vo­di Hrvatsko dizaj­ner­sko druš­tvo. Novi kon­cept štan­da pla­ni­ra se koris­ti­ti sli­je­de­ćih 5 godi­na, uz moguć­nost dora­da i izmje­na kon­cep­ta, no uz zadr­ža­va­nje ključ­nih ele­me­na­ta štanda.

Posljednji natje­čaj za kre­ativ­no rje­še­nje štan­da pro­ve­den je 2011. godi­ne te se oda­bra­ni kon­cept Ateljea Propadalo s odre­đe­nim izmje­na­ma koris­tio u peri­odu 4 godi­ne. Od saj­ma WTM u Londonu 2015. godi­ne pa do saj­ma ITB u Berlinu 2018. godi­ne kori­šte­na je veći­na istih ele­me­na­ta štan­da, dje­lo­mič­no dora­đe­nih, no pro­mi­je­nio se kon­cept nas­tu­pa. Naglasak se sta­vio na otvo­re­ni kon­cept štan­da, uklo­nje­ne su pre­grad­ne plo­ha izme­đu suiz­la­ga­ča, VIP pros­tor više nje bio zatvo­re­ne već otvo­ren, a veza­no za novi vizu­al­ni iden­ti­tet pove­zan s novim slo­ga­nom Full of life, pro­mi­je­njen je i kon­cept vizu­ala i pri­mje­na gra­fi­ke na pos­to­je­ćim plohama.

Hrvatska turis­tič­ka zajed­ni­ca je kao part­ne­ra oda­bra­la Hrvatsko druš­tvo dizaj­ne­ra, krov­no naci­onal­no udru­že­nje izme­đu osta­log na podru­čju gra­fič­kog dizaj­na, pro­dukt dizaj­na, dizaj­na elek­tron­skih medi­ja, tipo­gra­fi­je, foto­gra­fi­je, ilus­tra­ci­je te mod­nog dizajna.

HDD poti­če afir­ma­ci­ju poj­ma, zna­ča­ja i vri­jed­nos­ti dizaj­na u Hrvatskoj te dje­lu­je na uspos­ta­vi pra­vi­la stru­ke dizaj­na kao druš­tve­no i tržiš­no rele­vant­ne, a kod svo­jih čla­no­va poti­če pro­fe­si­onal­nu odgo­vor­nost i ino­va­tiv­no raz­miš­lja­nje u dizaj­ner­skoj praksi.Sukladno nave­de­nom, za surad­nju je oda­bra­no ovo udru­že­nje koje obje­di­nju­je dizaj­ne­re koji pro­fe­si­onal­no dje­lu­ju u podru­čji­ma ključ­ni­ma za pro­miš­lja­nje i osmiš­lja­va­nje ovak­vog pre­zen­ta­cij­skog kon­cep­ta kao što je izla­ga­nje i pred­stav­lja­nje na turis­tič­kim i komer­ci­jal­nim sajmovima

Cilj HTZ‑a je uz pomoć HDD‑a na pro­fe­si­ona­lan način doći do naj­k­va­li­tet­ni­jih reno­mi­ra­nih sudi­oni­ka te oda­bra­ti opti­mal­no rje­še­nje pre­ma miš­lje­nju struč­nja­ka iz dizaj­na, ali i odgo­vor­nih oso­ba sa stra­ne naručitelja.

Rokovi – sažetak

Srijeda 10.5.2017. – Objava natje­ča­ja i ime­na oda­bra­nih Natjecatelja te obja­va pozi­va za sudje­lo­va­nje na usme­nom brifingu
Srijeda 24.5.2017. – Najava sudje­lo­va­nja na usme­nom brifingu
Petak 26.5.2017. – Održavanje usme­nog brifinga
Ponedjeljak 26.6.2017. – Rok za pos­tav­lja­nje pita­nja o Projektnom zadat­ku Natječaja
Ponedjeljak 3.7.2017. do 17 h – Rok za pri­ma­nje natje­čaj­nih radova
Do pet­ka 7.7.2017. – Ocjenjivački sud zavr­šit će s radom te doni­je­ti odlu­ku o nagradama
Do pet­ka 14.7.2017. – Povjerenstvo Ministarstva turiz­ma i Hrvatske turis­tič­ke zajed­ni­ce doni­jet će konač­nu odlu­ku koji će od tri nagra­đe­na rada biti oda­bran za realizaciju
Do sri­je­de 19.7.2017. – Objava rezul­ta­ta natječaja
Do pet­ka 25.8.2017. – Izrada teh­nič­ke doku­men­ta­ci­je oda­bra­nog rješenja

Kompletna natječajna dokumentacija nalazi se na linkovima:

Opći uvje­ti
Prijavnica
Dizajn bri­ef
Troškovnik (Napomena: oba­ve­zan pri­log rje­še­nji­ma koja se dostavljaju)

Referentne pod­lo­ge i pro­jek­t­ni inputi:
Skraćena brand strategija
Osvrt na teme­lju stra­te­gi­je turiz­ma i mar­ke­tin­ga u turizmu
Karakteristike saj­mo­va i teh­nič­ki podaci:
Karakteristike sajam­skih nastupa
Tehnicka-doku­men­ta­ci­ja štand HTZ 2017
Brend smjer­ni­ce