NAJAVLJEN MEĐUNARODNI PROGRAM 65. PULSKOG FILMSKOG FESTIVALA

15.06.2018.

Na kon­fe­ren­ci­ji za medi­je odr­ža­noj u čet­vr­tak, 14. lip­nja u Medijateci Francuskog ins­ti­tu­ta u Zagrebu umjet­nič­ki rav­na­telj Pulskog film­skog fes­ti­va­la Zlatko Vidačković jav­nos­ti je pred­sta­vio selek­ci­ju Međunarodnog pro­gra­ma 65. Pule koji se ove godi­ne uz igra­ne, sas­to­ji i od doku­men­tar­nih fil­mo­va i dram­skih seri­ja. Izbor naj­k­va­li­tet­ni­jih recent­nih ostva­re­nja europ­skog i neza­vis­nog svjet­skog fil­ma, oda­bra­nih iz pro­gra­ma rele­vant­nih među­na­rod­nih fes­ti­va­la, u pro­gram­skoj kate­go­ri­ji Europolis-Meridijani dono­si 13 igra­nih fil­mo­va među koji­ma su dobit­nik nagra­de za naj­bo­lji sce­na­rij u Cannesu „Sretni Lazzaro“ (r. Alice Rohrwacher), “Eva“ (r. Benoit Jacquot), „C’est la vie!“ (r. Olivier Nakache, Éric Toledano), „Crna pli­ma“ (r. Erick Zonca), „Dobro doš­li u Njemačku“ (r. S. Verhoeven), „Knjižara“ (r. Isabel Coixet), „Kraljevska zamje­na“ (r. Marc Dugain), „Marvin“ (r. Anne Fontaine), „Na pla­ži Chesil“ (r. Dominic Cooke), „Posljednji bend u Libanonu“ (r. Ben Bachar), „U ratu“ (r. Stéphane Brizé), „Amok“ (r. Vardan Tozija) i „Zvijer“ (r. Michael Pearce).

Popularan fes­ti­val­ski trend pra­će­nja dram­skih seri­ja neće izos­ta­ja­ti ni u Puli i to pri­ka­zi­va­njem epi­zo­da seri­ja snim­lje­nih u Hrvatskoj uz držav­ne poti­ca­je: dvi­je epi­zo­de seri­je „Hrvatski kri­mić: Ubojstvo na Visu i Nož pod vra­tom“ (r. Michael Kreindl) te „Sumrak tem­pla­ra“ (r. Douglas MacKinnon), dvi­je epi­zo­de seri­je „Senke nad Balkanom“ (r. Dragan Bjelogrlić) u kojoj igra­ju hrvat­ski glum­ci Goran Bogdan i Bojan Navojec, dok hrvat­ska glu­mi­ca Zrinka Cvitešić, dobit­ni­ca pres­tiž­ne nagra­de Olivier, glu­mi u seri­ji „Kapital“ (r. Euros Lyn).

Pod zajed­nič­kim naziv­ni­kom „iz povi­jes­ti kine­ma­to­gra­fi­je“ pri­ka­zat će se doku­men­tar­ni fil­mo­vi „Postati Bond“ (r. Josh Greenbaum), „Botorići“ (r. Srđan Knežević), „Codelli“ (r. Miha Čelar), „Hitlerov Hollywood“ (r. Rudiger Suchsland), „Ingrid Bergman: nje­zi­nim rije­či­ma“ (r. Stig Bjorkman) i „Priča o Caryju Grantu“ (r. Mark Kidel). Nadovezujući se na boga­tu fes­ti­val­sku povi­jest, a u ime pred­sto­je­ćeg jubi­le­ja, Vidačković je pred­sta­vio i dra­go­cje­ne film­ske nas­lo­ve pro­gra­ma Vremeplov u sklo­pu kojeg će se pri­ka­za­ti fil­mo­vi „Mayerling“ (jedan od nas­lo­va iz Prve revi­je fil­mo­va u pul­skoj Areni 1938. g.) te „I život teče dalje“ (naj­sta­ri­ji saču­va­ni igra­ni film na hrvat­skom jezi­ku iz 1935.).

Odlično pri­hva­će­na loka­ci­ja za uži­va­nje u fil­mo­vi­ma pod zvi­jez­da­ma – pla­ža Ambrela – u večer­njim će sati­ma mla­di­ma stu­dent­skog uzras­ta ponu­di­ti fil­mo­ve „Biser Bojane“ (r. Milan Karadžić), „303“ (r. Hans Weingartner), „Patti Cake$“ (r. Geremy Jasper) i „Lažne teto­va­že“ (r. Pascal Plante).

Zadovoljstvo surad­njom na jubi­lar­nom izda­nju, iska­za­la je vele­pos­la­ni­ca Izraela Zina Kalay Kleitman koja je poz­dra­vi­la ovo­go­diš­nji Međunarodni pro­gram u sklo­pu kojeg je uvr­šte­na pre­mi­je­ra fil­ma „Posljednji bend u Libanonu“, te Retrospektivu suvre­me­ne izra­el­ske kine­ma­to­gra­fi­je ostva­re­nu u surad­nji s Veleposlanstvom Izraela u Republici Hrvatskoj, a koja uklju­ču­je fil­mo­ve: „Betlehem“ (r. Yuval Adler), „Ženska boj­na“ (r. Talya Lavie), „Dobri deč­ko iz Jeruzalema“ (r. Roy Florentine), „Gett: Slučaj Viviane Amsalem“ (r. Ronit i Shlomi Elkabetz), „Oproštajna zaba­va“ (r. Sharon Maymon), „Lov na slo­no­ve“ (r. Reshef Levi) i „Skreni lije­vo na kra­ju svi­je­ta“ (r. Avi Nesher).

U Međunarodnom pro­gra­mu osi­gu­ra­ni su i recent­ni fran­cu­ski nas­lo­vi, a Guillaume Colin, rav­na­telj Francuskog ins­ti­tu­ta i savjet­nik za surad­nju i kul­tur­nu dje­lat­nost Francuskog vele­pos­lans­tva, izja­vio je da će 65. izda­nje zasi­gur­no gle­da­te­lji­ma pru­ži­ti izni­man pro­gram s čak 13 fran­cu­skih fil­mo­va, koji poka­zu­ju svo bogat­stvo i raz­no­li­kost fran­cu­ske pro­duk­ci­je: dugo­me­traž­ni i krat­ko­me­traž­ni, crta­ni i igra­ni fil­mo­vi, fil­mo­vi za mla­de, a neće se zabo­ra­vi­ti ni pogled na počet­ke pri­ka­zi­va­nja fil­mo­va u Areni, i to pro­jek­ci­jom roman­tič­ne dra­me „Mayerling“ koja se pri­ka­za­la 1938. godine.

Colin je istak­nuo kako se Pulski film­ski fes­ti­val nano­vo doka­zu­je kao neza­obi­la­zan sas­ta­nak svih zaljub­lje­ni­ka u sed­mu umjet­nost, a cje­lo­kup­nom timu zaže­lio je uspje­šan festival.

Nastavljajući u tonu povi­jes­ti, rav­na­te­lji­ca Gordana Restović naj­a­vi­la je da će se osam­de­se­ta godiš­nji­ca od prve pro­jek­ci­je u Areni poseb­no obi­lje­ži­ti posve­tom o tada pri­ka­za­nim fil­mo­vi­ma u fes­ti­val­skom kata­lo­gu. Također je istak­nu­la da su pro­jek­ti naj­av­lje­ni lani, sada sprem­ni za pre­zen­ti­ra­nje jav­nos­ti. U Puli će se pred­sta­vi­ti dru­go izda­nje tiska­ne edi­ci­je Vremeplov, posve­ćen šez­de­set­pe­toj godiš­nji­ci, na čijem je izda­nju sudje­lo­va­lo devet auto­ra koji su obraz­lo­ži­li osob­nu per­s­pek­ti­vu ključ­nih tre­nu­ta­ka Pulskog film­skog fes­ti­va­la. Najavljeno je i mrež­no objav­lji­va­nje Abecedarija fil­mo­va – opšir­nog pro­jek­ta koji na jed­nom mjes­tu sadr­ži više od 800 nas­lo­va koji su tije­kom šez­de­set pet godi­na kon­ku­ri­ra­li za Zlatne are­ne, odnos­no svo­je­vr­s­nu fes­ti­val­sku film­sku bazu koja po fil­mu kata­lo­gi­zi­ra auto­re, eki­pe, izda­nje pri­ka­zi­va­nja i osvo­je­ne nagra­de, pogod­nu za pre­tra­ži­va­nje po godi­ni ili nas­lo­vu. Dopuna Abecedariju fil­mo­va je pro­jekt Abecedarij dje­lat­ni­ka koji je nas­tao suk­lad­no ras­pi­sa­nom jav­nom pozi­vu da svo­jom osob­nom pri­čom, svi koji su na bilo koji način dje­lo­va­li na Pulskom film­skom fes­ti­va­lu, osta­nu traj­no zabi­lje­že­ni u nje­go­voj povi­jes­ti. U surad­nji s Hrvatskim držav­nim arhi­vom, pri­go­dom 65. obljet­ni­ce, tiskat će se inte­gral­no izda­nje Vjesnika u sri­je­du iz 1955. godi­ne koji je u cije­los­ti bio posve­ćen 3. Pulskom film­skom festivalu.

Priredio B. V.