Koncert maestra Stefana Milenkovića, violina – povodom 70. obljetnice osnutka Glazbene škole

15.03.2019.

Koncert maes­tra Stefana Milenkovića (violi­na) povo­dom 70. obljet­ni­ce osnut­ka pul­ske Glazbene ško­le Ivan Matetić Ronjgov bit će odr­žan u nedje­lju, 17. ožuj­ka u 20 sati u dvo­ra­ni Doma hrvat­skih bra­ni­te­lja. Na pro­gra­mu reci­ta­la s pija­nis­tom Vladimirom Miloševićem bit će dje­la Brahmsa, Gershwina, Paganinija i Sarasatea.

U zajed­ni­ci Talijana Circolo, u pone­dje­ljak, 18. ožuj­ka od 9 do 13 sati, maes­tro Stefan Milenković odr­ža­ti će mas­ter-class naj­bo­ljim uče­ni­ci­ma gudač­kog odje­la koji su zad­njih godi­na osva­ja­li prve i dru­ge nagra­de na hrvat­skim i ino­zem­nim natjecanjima.

Ovjenčan u Srbiji nagra­da­ma Umjetnik sto­lje­ća i Najhumanija oso­ba, Stefan Milenković, koje­ga je New York Times nazvao “istin­skim vir­tu­ozom”, svi­rao je u neki­ma od naj­pres­tiž­ni­jih dvo­ra­na na svi­je­tu, kao što su Carnegie Hall u New Yorku, Kennedy Center u Washingtonu, Cadogan Hall u Londonu, Suntori Hall u Tokiju i La Fenice u Veneciji. Nastupao je s ugled­nim orkes­tri­ma poput Berlinskog sim­fo­nij­skog orkes­tra, NDR Hannover, Simfonijskog orkes­tra drža­ve Indiannapolis, Simfonijskog orkes­tra drža­ve Utah, Komornog orkes­tra Orpheus i Helsinške fil­har­mo­ni­je, pod pali­com diri­ge­na­ta kao sto su Sir Neville Marriner i Lorin Maazel.

Milenković je svi­rao za pred­sjed­ni­ke Ronalda Reagana i Mihaila Gorbačova, te za Papu Ivana Pavla II. Sa šes­na­est godi­na imao je svoj tisu­ći­ti nas­tup, a dobit­nik je pres­tiž­nih nagra­da na među­na­rod­nim natje­ca­nji­ma, uklju­ču­ju­ći Indiannapolis (SAD), Queen Elizabeth (Belgija), Hannover (Nemačka), Paganini (Italija), Lipizzer (Italija), Tibor Varga (Švicarska), Ludvig Spohr (Njemačka), Yehudi Menuhin (Engleska). Pobjednik je i Young Concert Artist Management‑a u New Yorku (SAD). Duboko pri­vr­žen među­na­rod­nom huma­ni­tar­nom radu, Milenković je sudje­lo­vao u gala kon­cer­ti­ma pod pokro­vi­telj­stvom UNESCO‑a, s umjet­ni­ci­ma poput Placida Dominga, Alexisa Weissenberga i Sir Yehudi Menuhina.

Diskografija g.Milenkovića obu­hva­ća četi­ri komer­ci­jal­na izda­nja za tali­jan­sku eti­ke­tu Dynamic, uklju­ču­ju­ći kom­plet­ne sona­te i Partite za solo violi­nu J. S. Bacha, kom­ple­tan opus za solo violi­nu, kao i 24 Capriccia Nicolóa Paganinija, te nje­go­vo kul­t­no dje­lo  In cuor più non mi sen­to. Milenković je sni­mio i broj­na izda­nja za srp­sku eti­ke­tu PGP. Nedavno su objav­lje­ni nosa­či zvu­ka s pre­mi­jer­nim snim­ka­ma kla­vir­sko­ga tria i kla­vir­skog kvin­te­ta Vittoria Gianninija sa sudi­oni­ci­ma Manchester fes­ti­va­la komor­ne glaz­be, te sa snim­ka­ma Violinskog kon­cer­ta u D‑duru J. Brahmsa i Violinskog kon­cer­ta u a‑molu A. Glazunova uz Simfonijski orkes­tar RTV Slovenije, pod rav­na­njem maes­tra En Shaoa, za eti­ke­tu RTV SLO Klasika.

Kao umjet­nik eklek­tič­nih stil­skih inte­re­sa, Milenković je sura­đi­vao s bri­tan­skim rock sas­ta­vom Gorillaz, gita­ris­tom Vlatkom Stefanovskim i lut­njis­tom Edinom Karamazovom. Studirao je u kla­si čuve­ne pro­fe­so­ri­ce Dorothy De Lay na pres­tiž­noj ško­li Juilliard u New Yorku. Posvećen i peda­go­škom radu, pre­da­vao je na ško­li Juilliard kao asis­tent Itzhaka Perlmana, a tre­nut­no je pro­fe­sor na Sveučilištu Illinois, SAD.

Najistaknutiji pija­nist svo­je gene­ra­ci­je Vladimir Milošević, zavr­šio је osnov­no i sred­nje muzič­ko obra­zo­va­nje u Leskovcu, u kla­si prof. Mile Veljković a zatim nas­ta­vio stu­di­je na Fakultetu muzič­ke umet­nos­ti u Beogradu gde je diplo­mi­rao i magis­tri­rao u kla­si prof. Nevene Popović. Usavršavao se na pija­nis­tič­koj aka­de­mi­ji “Incontri col Maestro” u Imoli (Italija) u kla­sa­ma Lazara Bermana i Michela Dalberta i u Parizu na Ecole Normale de Musique.

Proglašen je umjet­ni­kom u uspo­nu za 2013. godi­nu od stra­ne Udruženja kon­cert­nih umjet­ni­ka New Yorka (New York Concert Artists & Associates). Ovo priz­na­nje mu je omo­gu­ći­lo da nas­tu­pi sa Simfonijskim orkes­trom NYCA u sali Merkin hall u New Yorku, izvo­de­ći Prvi Klavirski kon­cert u b‑molu P. I. Čajkovskog.

Nastupao je na fes­ti­va­li­ma širom Europe i svi­je­ta: Pariz, London, Berlin, Prag, Sankt Petersburg, Beč, Tel Aviv, Milano, Lion, Nizza, Casablanca, Marakesh, Porto Alegre, Pelotas.

Kao pobjed­nik natje­ca­nja “Concerti in Villa” u Vicenzi debi­ti­rao je u čuve­noj dvo­ra­ni Carnegie Weill hall u New Yorku. Koncertirao je i u broj­nim gra­do­vi­ma Južnoafričke Republike (Capetown, Johannesburg, Durban, Bloemfontein, Port Elizabeth) kao i u Australiji (Sidney, Canberra i Melbourne).

Redovno nas­tu­pa i kao komor­ni glaz­be­nik u duetu sa violon­če­lis­tom Draganom Đorđevićem na fes­ti­va­li­ma u Sankt Petersburgu, Zagrebu, Ljubljani, Kotoru te ugled­nim solis­ti­ma kao što su violi­nis­ti Stefan Milenković i Roman Simović, Tim Hough (cel­lo) Janoš Balint (fla­uta), Dejan Gavrić (fla­uta), David Castro-Balbi (violi­na), Erik Kramb (violi­na). Sa fran­cu­skim pija­nis­ti­ma Michelom Dalbertom i Jean Bernardom Pommierom i orkes­trom iz Bretagne izveo je Mozartov tros­tru­ki kla­vir­ski kon­cert na pres­tiž­nim fes­ti­va­li­ma u Renu i Lilleu.

Nastupao je sa fil­har­mo­nij­skim orkes­tri­ma iz Capetowna i Johannesburga, Beogradskom fil­har­mo­ni­jom, Simfonijskim orkes­trom Radio Televizije Srbije, KwaZulu Natal fil­har­mo­nij­skim orkes­trom iz Durbana, Orkestrom Praške ope­re, Simfonijskim orkes­trom Teatra Olimpico u Vicenzi, Simfonijskim orkes­trom gra­da Wollongonga, Pomorskom Filharmonijom, Komornim orkes­trom “Dušan Skovran”, Simfonijskim orkes­trom Camerata Serbica.

Dobitnik je više pres­tiž­nih nagra­da na natje­ca­nji­ma u Poljskoj, SAD‑u, Australiji, Italiji, Francuskoj. Snimao je za radio i TV pos­ta­je u Japanu, Brazilu, Maroku, Kanadi, Poljskoj, Izraelu itd. Zaposlen je na Fakultetu muzič­ke umet­nos­ti u Beogradu u zva­nju izvan­red­nog profesora.

Izvor