25. PUF – Međunarodni kazališni festival – Drugi dan
Igre moći i posveta nestalom bratu
• Druge večeri 25. PUF‑a – međunarodnog kazališnog festivala publika je imala priliku pogledati kratkovečernji duet pod nazivom „Večera“ na Maloj sceni INK‑a čiju koreografiju i izvedbu potpisuju Maya Stern i Tomer Sharabi.
Stern i Sharabi su izraelski izvedbeni umjetnici sa osobnom poviješću. Naime oboje su se školovali pri visokoj umjetničkoj školi „Telma Yelling“ gdje su započeli suradnju te i danas zajedno stvaraju i nastupaju. Svoje radove izvodili su na renomiranim festivalima u Izraelu, Engleskoj, Nizozemskoj, Njemačkoj, Kini, Armeniji i SAD‑u. Okosnica njihove suradnje je interakcija između izvođača kroz koju sudaraju afekciju naspram odbojnosti stvarajući magnetsko polje koje ne dozvoljava napuštanje i konačno odustajanje. Igra moći u kojoj se izmjenjuje uloga nadmoćnog u odnosu osim ekspresivnom pokretom pojačana je facijalnom ekspresijom plesača i pridonijevši emotivnom naboju ovog komada. Kemija između izvođača je evidentna, skoro pa opipljiva sve do samog kraja.
Njihova ekspresija „istražuje ljudsko tijelo i interakciju između dvoje individua, ponekad gubeći vlastiti identitet i stvarajući novi, ponekad imajući ekstremnu vezu koju samo oni mogu izgraditi i posjedovati“.
Rad Maye i Tomera je podržan od strane Ministarstva kulture, znanosti i sporta te Izraelskog lutrijskog odbora za umjetnost te je osvojio prvo mjesto u „No ballet“ natjecanju u Ludwigzafenu 2008. godine. Glazbu potpisuje Triosk, a stilsko oblikovanje Noa Yalon.
Iste večeri festivalska publika preselila se u kazalište Dr. Inat u DC‑u Rojc kako bi popratili predstavu „Flornecia“ plesne kompanije LaCerda u izvedbi Edwarda Tamaya.
LaCerda je internacionalni kolektiv vođen od strane performera Edwarda Tamaya i Johanna Pereza Viere nastao 2014.godine. Dramaturgija pokreta kojom se Tamayo i kolektiv bave navodi publiku da sama kreira kontekst unutar kojeg izvođač djeluje. Edwarda je teško identificirati i upravo to je moment u kojem i publika ima priliku preispitati svoj identitet. Ti „zadani kodovi između publike i umjetnika, kao i utjecaj identiteta i žanra unutar scenskog stvaralaštva“ stavljeni su na stol ili bolje rečeno na plesni pod pred nas. Tamayov pokret je hibrid tehnički izvještenog suvremenog plesa i uzemljenosti borilačkih vještina, a on se u 2011. specijalizirao u tehnici niskog letenja Davida Zambrana. Ovaj solo posveta je Edwardovom nedavno nestalom bratu Jonatanu. Riječ je o intimnom prikazu sjećanja na njihov rodni grad, dijeljenju svakodnevice (Mesitas del Colegia- osnovnoškolske klupe) u rodnoj Kolumbiji. On priziva to vrijeme poput šamana poprimajući i izmjenjujući likove koje u konačnici publika kreira u svom umu. On ih predlaže kroz slike i obrise nastale na svjetlosnim punktovima scene Inata. Redateljica predstave je Valentina Azzati, a kostimografiju potpisuje Sara Manzaneda.
Drugi dan 25. PUF‑a počeo je u jutarnjim satima u galeriji Cvajner gdje je održano predavanje i diskusija na temu „Međunarodni kulturni odnosi eur“opske unije i položaj Hrvatske“, a prvi umjetnički program bio je performans Borisa Kadina „Zeko je Rek’o“ na pulskoj tržnici.
Tekst Ivana VOJNIĆ VRATARIĆ
Fotografije arhiva PUF‑a/Marko HAJDAROVIĆ