Otvorena izložba „Carte blanche Silvo Šarić: Projekcije“ u vodnjanskoj Apoteci

18.05.2020.

Izložba nazi­va „Projekcije“ i nad­nas­lo­va „Carte blan­c­he“ Silva Šarića otvo­re­na je u subo­tu, 16. svib­nja u vod­njan­skoj Apoteci – pros­to­ru za suvre­me­nu umjet­nost. Šarićeva vod­njan­ska izlož­ba jed­na je od prvih u Istri (DKC Lamparna, Gradska gale­ri­ja Fonticus) otvo­re­nih za jav­nost nakon popu­šta­nja mje­ra opre­za uvje­to­va­nih pan­de­mi­jom koro­na­vi­ru­sa. Sukladno pre­po­ru­ka­ma Nacionalnog sto­že­ra Civilne zašti­te samo otvorenje/okupljanje publi­ke dogo­di­lo se na otvo­re­nom, ispred Apoteke u Trgovačkoj uli­ci, a izlož­ba se mogla raz­gle­da­ti poje­di­nač­no. Sudeći po oda­zo­vu publi­ke svi su jedva doče­ka­li povra­tak iz vir­tu­al­nog u real­ni svi­jet kul­tur­ne ponu­de pa je atmo­sfe­ra bila vedra i opuštena.

„Izložba Projekcije Silva Šarića pred­stav­lja kon­ti­nu­itet umjet­ni­ko­va inte­re­sa za eks­pe­ri­men­te sa svje­tlom i pro­jek­ci­ja­ma. Silvo istra­žu­je apa­rat pro­jek­ci­je, usmje­ra­va se na nje­go­ve sas­tav­ne ele­men­te, uklju­ču­ju­ći optič­ke napra­ve, zra­ku svje­tlos­ti, leću, sje­nu, a nado­ve­zu­je se na kon­ti­nu­ira­no umjet­ni­ko­vo istra­ži­va­nje aps­trak­t­nih odred­ni­ca pros­to­ra, plo­he, praz­ni­ne, svje­tlos­ti“, piše kus­to­si­ca Branka Benčić u pred­go­vo­ru kata­lo­ga izložbe.

Ona pojaš­nja­va da ova izlož­ba u Apoteci pos­tav­lja u dija­log dvi­je svje­tlos­ne ins­ta­la­ci­je kao pros­tor­ne izved­be pro­jek­ci­ja koje se pri­la­go­đa­va­ju ambi­jen­tu te okup­lja neko­li­ko umjet­ni­ko­vih rado­va na papi­ru, crte­ža i kola­ža koji funk­ci­oni­ra­ju kao bilje­ške, nacr­ti i ski­ce za vizu­al­na istra­ži­va­nja, „pri­pre­me“ za pro­jek­ci­je. Projiciranu je for­mu umjet­nik tre­ti­rao kao sre­diš­nji sadr­žaj dje­la pre­is­pi­tu­ju­ći pros­tor­ne odno­se, per­cep­ci­ju ili moguć­nos­ti optič­ko-teh­nič­kih napra­va, nji­ho­vu ulo­gu i smi­sao, stva­ra­ju­ći time ambi­jen­te spe­ci­fič­no­ga ugođaja.

„U tjed­ni­ma koji su iza nas suoči­li smo se s pla­ne­tar­nim pri­zo­ri­ma praz­nih gra­do­va, praz­nih jav­nih pros­to­ra, trgo­va, uli­ca, gale­ri­ja, kul­tur­nih i umjet­nič­kih ins­ti­tu­ci­ja. Praznina, doki­da­nje i uspo­ra­va­nje ljud­skih aktiv­nos­ti i druš­tve­ne inte­rak­ci­je stvo­ri­li su nove osje­ća­je i nove for­me subjek­tiv­nos­ti. Geste praz­ni­ne u Apoteci ne pred­stav­lja­ju tek for­mal­na pre­is­pi­ti­va­nja i estet­ska istra­ži­va­nja, one su podjed­na­ko arti­ku­la­ci­ja praz­ni­ne kao reak­ci­je na sta­nje i pre­do­sje­ćaj nove osje­ćaj­nos­ti. Upravo umjet­nič­ki sen­zi­bi­li­tet pre­vo­di zapa­ža­nja o tome koli­ko se u jav­ne pros­to­re i naše živo­te upi­sa­la praz­ni­na i nedos­ta­tak ljud­ske pri­sut­nos­ti. „Carte blan­c­he“ može biti bije­la praz­na plo­ha, zid gale­ri­je ili list papi­ra, mjes­to slo­bo­de i eks­pe­ri­men­ta, u sva­kom slu­ča­ju, otvo­re­no za iza­zo­ve i istra­ži­va­nja“, pojaš­nja­va Benčić.

Izložba Silva Šarića otvo­re­na je za jav­nost sva­ki dan uz pret­hod­nu naj­a­vu, a reali­zi­ra­na je sred­stvi­ma Ministarstva kul­tu­re RH. Program Apoteke reali­zi­ra­ju Branka Benčić i Matija Debeljuh.

Priredio B. V.

Fotografije M. JURCAN i arhi­va Apoteke – pros­to­ra za suvre­me­nu umjetnost