Otvorena izložba „Carte blanche Silvo Šarić: Projekcije“ u vodnjanskoj Apoteci
Izložba naziva „Projekcije“ i nadnaslova „Carte blanche“ Silva Šarića otvorena je u subotu, 16. svibnja u vodnjanskoj Apoteci – prostoru za suvremenu umjetnost. Šarićeva vodnjanska izložba jedna je od prvih u Istri (DKC Lamparna, Gradska galerija Fonticus) otvorenih za javnost nakon popuštanja mjera opreza uvjetovanih pandemijom koronavirusa. Sukladno preporukama Nacionalnog stožera Civilne zaštite samo otvorenje/okupljanje publike dogodilo se na otvorenom, ispred Apoteke u Trgovačkoj ulici, a izložba se mogla razgledati pojedinačno. Sudeći po odazovu publike svi su jedva dočekali povratak iz virtualnog u realni svijet kulturne ponude pa je atmosfera bila vedra i opuštena.

„Izložba Projekcije Silva Šarića predstavlja kontinuitet umjetnikova interesa za eksperimente sa svjetlom i projekcijama. Silvo istražuje aparat projekcije, usmjerava se na njegove sastavne elemente, uključujući optičke naprave, zraku svjetlosti, leću, sjenu, a nadovezuje se na kontinuirano umjetnikovo istraživanje apstraktnih odrednica prostora, plohe, praznine, svjetlosti“, piše kustosica Branka Benčić u predgovoru kataloga izložbe.

Ona pojašnjava da ova izložba u Apoteci postavlja u dijalog dvije svjetlosne instalacije kao prostorne izvedbe projekcija koje se prilagođavaju ambijentu te okuplja nekoliko umjetnikovih radova na papiru, crteža i kolaža koji funkcioniraju kao bilješke, nacrti i skice za vizualna istraživanja, „pripreme“ za projekcije. Projiciranu je formu umjetnik tretirao kao središnji sadržaj djela preispitujući prostorne odnose, percepciju ili mogućnosti optičko-tehničkih naprava, njihovu ulogu i smisao, stvarajući time ambijente specifičnoga ugođaja.

„U tjednima koji su iza nas suočili smo se s planetarnim prizorima praznih gradova, praznih javnih prostora, trgova, ulica, galerija, kulturnih i umjetničkih institucija. Praznina, dokidanje i usporavanje ljudskih aktivnosti i društvene interakcije stvorili su nove osjećaje i nove forme subjektivnosti. Geste praznine u Apoteci ne predstavljaju tek formalna preispitivanja i estetska istraživanja, one su podjednako artikulacija praznine kao reakcije na stanje i predosjećaj nove osjećajnosti. Upravo umjetnički senzibilitet prevodi zapažanja o tome koliko se u javne prostore i naše živote upisala praznina i nedostatak ljudske prisutnosti. „Carte blanche“ može biti bijela prazna ploha, zid galerije ili list papira, mjesto slobode i eksperimenta, u svakom slučaju, otvoreno za izazove i istraživanja“, pojašnjava Benčić.

Izložba Silva Šarića otvorena je za javnost svaki dan uz prethodnu najavu, a realizirana je sredstvima Ministarstva kulture RH. Program Apoteke realiziraju Branka Benčić i Matija Debeljuh.
Priredio B. V.
Fotografije M. JURCAN i arhiva Apoteke – prostora za suvremenu umjetnost