Nevidljiva Savičenta: performativno predavanje „Žene Minorne Spekulacije, sekvenca 1“

17.07.2020.

Apoteka — Prostor za suvre­me­nu umjet­nost, u okvi­ru pro­jek­ta Nevidljiva Savičenta, orga­ni­zi­ra dru­go od ukup­no tri per­for­ma­tiv­na pre­da­va­nja u izved­bi gos­tu­ju­ćih ino­zem­nih i lokal­nih umjet­ni­ka i umjet­ni­ca. U sri­je­du 22. srp­nja, u Gradskoj loži na pla­ci u Savičenti s počet­kom u 21 sat svoj rad u obli­ku per­for­ma­tiv­nog pre­da­va­nja pred­sta­vit će umjet­ni­ca Nicole Hewitt u surad­nji s Ivanom Slipčevićem i Vidom Guzmić. Kustosica pro­gra­ma je Branka Benčić. Događaj će se odvi­ti suk­lad­no svim pro­pi­sa­nim epi­de­mi­olo­škim mjerama.

Namjera pro­jek­ta „Žene Minorne Spekulacije, sek­ven­ca 1“ je u spe­ku­la­tiv­noj for­mi pove­za­ti mate­ri­jal­ne ostat­ke kao dokaz­ni mate­ri­jal, ispre­ple­te­ne biogra­fi­je arhe­olo­ga, nji­ho­vih obje­ka­ta i subje­ka­ta istra­ži­va­nja (žen­ske figu­ri­ce, sazvi­je­žđa, astral­ni kalen­da­ri, vam­pi­re, posu­de, muzi­ku) koji se pojav­lju­ju unu­tar vre­men­skog raz­ma­ka od 5.000 godi­na una­pri­jed i una­zad. Projekt vibri­ra izme­đu his­to­ri­ogra­fi­je, doku­men­ta­riz­ma, objek­t­ne ana­li­ze, puto­pi­sa i spe­ku­la­tiv­ne fik­ci­je. Bavi se memo­ri­jom, povi­ješ­ću, duho­vi­ma spe­ku­li­ra­nja gdje stvar­ni i nes­tvar­ni objek­ti mate­ri­jal­ne kul­tu­re pro­izvo­de zbu­nje­nost i halu­ci­na­ci­je o jav­nom sje­ća­nju i teh­no­lo­gi­ja­ma memo­ri­je, a auto­ri­zi­ra­ni diskurs se pre­la­ma kroz minor­ne povi­jes­ti, minor­ne nara­ti­ve, minor­ne frag­men­te… Izvedbeno pre­da­va­nje pred­stav­lja prvu jav­nu pro­bu mate­ri­ja­la i zamiš­lje­no je kao pri­pre­ma za budu­ći film.

Nicole Hewitt bavi se fil­mom i vide­om. U novi­jim rado­vi­ma istra­žu­je moguć­nos­ti doku­men­tar­nog jezi­ka unu­tar fik­tiv­ne struk­tu­re, pro­pi­tu­ju­ći spe­ci­fič­nos­ti film­skog iska­za i odnos izme­đu “pri­ka­za” i “reto­ri­ke”, te film­skog i “stvar­nog” vre­me­na. Noviji rado­vi sve više se kon­cen­tri­ra­ju na izved­bu jezi­ka reci­ta­ci­jom, pje­va­njem i tes­ti­mo­ni­ja­lom. Uz film­sku prak­su, bavi se istra­ži­va­njem teori­je i prak­se suvre­me­ne umjet­nos­ti. Filmovi su joj pri­ka­zi­va­ni i višes­tru­ko nagra­đi­va­ni na broj­nim svjet­skim fes­ti­va­li­ma. Organizira i kuri­ra mno­ge radi­oni­ce, izlož­be i semi­na­re. Docentica je na Odsjeku za ani­mi­ra­ni film i nove medi­je Akademije likov­nih umjet­nos­ti u Zagrebu, a kao vanj­ska surad­ni­ca pre­da­je na Department of Visual Cultures, Goldsmith College u Londonu. Živi i radi u Zagrebu.

Ivan Slipčević rođen je u Zagrebu 1979. godi­ne. Diplomirao je na Akademiju dram­skih umjet­nos­ti, smjer Filmsko i TV sni­ma­nje. Predaje na Odsjeku za ani­mi­ra­ni film i nove medi­je, ALU, glaz­be­nik u pro­jek­tu zvuk­bro­da i direk­tor foto­gra­fi­je na fil­mo­vi­ma, umjet­nič­kim pro­jek­ti­ma i per­for­man­si­ma. Od 2016. sura­đu­je s Vidom Guzmić i Nicole Hewitt u pro­jek­tu Zvukospjevi.

Vida Guzmić rođe­na je u Zagrebu 1986. godi­ne. Diplomirala je na Akademiji likov­nih umjet­nos­ti, Odsjeku za ani­mi­ra­ni film i nove medi­je u Zagrebu. Izlaže od 2009. godi­ne u Hrvatskoj i ino­zem­s­tvu: Vizura Aperta u Momjanu (2009., 2013., 2014.), izlož­ba fina­lis­ta Nagrade Radoslav Putar (2010.), Almost a Year of Rectangles by Desktop Residency, Art Licks Weekend, Peckham Pelican u Londonu (2013.), We out­so­ur­ced everyt­hing and now we’re bored, L’Atelier-Kunst(spiel)raum u Berlinu (2013.), THT nagra­du u Muzeju suvre­me­ne umjet­nos­ti u Zagrebu (2013.), 31. Salon mla­dih u HDLU‑u u Zagrebu (2012.) itd. Kroz medij videa, ani­ma­ci­je, tek­s­ta, sli­ke pre­uzi­ma i/ili obli­ku­je nara­ti­ve vođe­ne osob­nim iskus­tvom, tuđim ili bliskim.

Ukupna vri­jed­nost pro­jek­ta Nevidljiva Savičenta — pre­vo­đe­nje tra­di­ci­je u suvre­me­nu kul­tu­ru izno­si 2.270.344,06 kn. Odobreni pro­jekt sufi­nan­ci­ran je sred­stvi­ma iz Europskog soci­jal­nog fon­da u izno­su 1.929.792,45 kuna te sred­stvi­ma Državnog pro­ra­ču­na RH u izno­su od 340.551,61 kn. Projekt je sufi­nan­ci­ra­la Europska uni­ja iz Europskog soci­jal­nog fonda.

Priredio B. V.