Održan seminar/radionica “Carnatic Rhythm Foundations” u Rojcu

04.08.2021.

Voditelj i men­tor Alex Brajković odr­žao je semi­nar i radi­oni­cu nazi­va „Carnatic Rhythm foun­da­ti­ons“ od 12. srp­nja do 2. kolo­vo­za u Koncertnoj dvo­ra­ni Rondo Društvenog cen­tra Rojc u Puli.

Karnatička glaz­ba ili juž­no­in­dij­ska kla­sič­na glaz­ba je snaž­no obi­lje­že­na nje­nim vrlo napred­nim rit­mič­nim sis­te­mom – naj­kom­plek­s­ni­jim rit­mič­kim sis­te­mom na svi­je­tu. Ta kom­plek­s­nost mogla se razvi­ti kroz tisu­će godi­na tra­di­ci­je isklju­či­vo zbog nje­nog jed­nos­tav­nog pris­tu­pa u razu­mi­je­va­nju rit­mo­va. Indijski rit­mič­ki sis­tem sve­den je na mate­ma­ti­ku koju je mogu­će ins­tant­no prak­ti­ci­ra­ti koris­te­ći cije­lo tije­lo – glas i pljeskanje.

Uz pomoć ta dva ins­tru­men­ta svat­ko može doži­vje­ti kom­plek­s­ne poli­rit­mo­ve i na vrlo fizič­ki način osje­ti­ti rit­mo­ve. Nakon tak­vog nači­na uče­nja rit­mo­va pri­mje­na istih na bilo koji glaz­be­ni ins­tru­ment pos­ta­je znat­no olakšana.

Carnatic Rhythm foun­da­ti­on je kon­ci­pi­ran kao semi­nar u tra­ja­nju od mje­sec dana u kojem polaz­ni­ci pro­la­ze kroz osnov­ne rit­mič­nog aspek­ta kar­na­tič­ke glaz­be. Seminar/radionica ima ogra­ni­čen broj pri­jav­lje­nih polaz­ni­ka, bes­plat­na je, i pro­vo­di se u skla­du sa tre­nut­nim epi­de­mi­olo­škim mjerama.

Organizator je udru­ga Rondo Histriae, a glav­ni pro­du­cent je Neven Radaković – Soundpainting plat­for­ma Pula. Izvršna pro­du­cen­ti­ca je Mia Đurčević. Program je ostva­ren uz finan­cij­sku pot­po­ru Upravnog odje­la za Kulturu Grada Pule i Upravnog odje­la za kul­tu­ru i zavi­čaj­nost Istarske župa­ni­je te Ministarstva kul­tu­re i medi­ja Republike Hrvatske.

Alex Brajković, M.Mus. (1992., Rijeka) porečki glaz­be­nik i mul­ti­me­di­jal­ni umjet­nik diplo­mi­rao je s pohva­lom cum laude jazz bubanj na Konzervatoriju Arrigo Pedrollo u Vicenzi, Italija. Magistrirao je s pohva­lom cum laude 2018. na Konzervatoriju u Amsterdamu, smjer elek­tron­ska glaz­ba (Live- Electronics). Član je raz­nih ansam­ba­la: Amsterdam Modern Orchestra (AM.OK), Ochre River (s Marcelom Wierckxom) i dua sa STEIMovim Frankom Baldéom (Studio Voor Electro- Instrumentale Muziek). S izra­el­skim sound dizaj­ne­rom Tomerom Baruchom stva­ra film­sku glaz­bu (“Metropolis” Fritza Langa). Održao je gostujuće pre­da­va­nje na ams­ter­dam­skom Konzervatoriju s temom “Controlling live elec­tro­nics whi­le playing the drum set”. Jedan je od orga­ni­za­to­ra Live-Electronics semi­na­ra u Grožnjanu s Filipom Merčepom (HR) i Lukom Batistom (SLO), član inter­dis­ci­pli­nar­nog kre­ativ­nog tima (Luka Batista (SLO), Ida Blažičko (HR) i Filip Merčep (HR)) na pro­jek­tu „Suvremeni zvu­ko­vi dubrovačke baštine“ koji se bavi mul­ti­me­dij­skom inter­pre­ta­ci­jom dubrovačke baštine u smis­lu ambi­jen­tal­nih skul­p­tu­ra u inte­rak­ci­ji sa zvu­kom i svje­tlom. Trenutno je u pro­ce­su izra­de mul­ti­me­di­jal­ne umjetničke ins­ta­la­ci­je u sklo­pu Zavičajnog muze­ja Poreštine. Alex je član CRIO‑a (CRoatian Improvisers Orchestra), Hrvatske glaz­be­ne uni­je (HGU) i Hrvatskog društva likov­nih umjet­ni­ka (HDLU) u Zagrebu.

Na pred­di­plom­skom stu­di­ju Jazz bub­nje­va na Conservatorio Arrigo Pedrollo u Vicenzi Alex je poha­đao sato­ve table – sje­ver­no­in­dij­skog uda­ralj­ka­škog ins­tru­men­ta te indij­ske glaz­be­ne teori­je s prof. Federico Sanesi.

Na diplom­skom stu­di­ju Live Electronics na Conservatorium Van Amsterdam Alex je para­lel­no poha­đao tro­go­diš­nju spe­ci­ja­li­za­ci­ju za kar­na­tič­ke rit­mo­ve s prof. Rafael Reina.

Priredio B. V.

Fotografije Dejan ŠTIFANIĆ