Ususret 12. Audioartu – ČETIRI DANA EKSPERIMENTALNE I IMPROVIZIRANE GLAZBE U ROJCU
12. izdanje festivala eksperimentalne i improvizirane glazbe Audioart bit će održano od utorka, 24. kolovoza do petka, 27. kolovoza, u unutrašnjem dvorištu Društvenog centra Rojce. Audioart festival, koji ove godine traje čak četiri dana, održava se već tradicionalno u unutrašnjem dvorištu Rojca gdje će publika svake večeri, od utorka 24. do petka 27. kolovoza, od 21 sat do ponoći, moći pratiti bogat i raznolik program. Sva događanja održavaju se uz epidemiološke mjere za velika okupljanja te je prisustvo moguće samo osobama s važećim digitalnim COVID potvrdama.
Festival se otvara projekcijama eksperimentalnih filmova „Colonello futurista“ i „Imploder“ autora Vladislava Kneževića u utorak u 21 sat. Film „Colonello futurista“ (18’ 48”) nagrađen je Oktavijanom za najbolji eksperimentalni film 2020. te nagradom „Vedran Šamanović“ koja se dodjeljuje „filmskom umjetniku koji je u bilo kojoj grani filmske umjetnosti, u kratkom ili dugom metru, inovativnim pristupom proširio granice filmskog izraza u hrvatskom filmu“. U Dnevnom boravku Rojca bit će postavljena interaktivna instalacija HEART TUBE 2.0. autora Vitara Drinkovića, a koju će posjetitelji festivala moći svakoga dana festivala. HEART TUBE 2.0 prenosi otkucaje srca do dvije osobe istovremeno u izložbeni prostor, u realnom vremenu. Skulpturom se istražuje ljudska komunikacija i međupovezanost kroz jednostavan biološki proces, fokusirajući se na srce kao organ iznimno podložan vanjskim podražajima i unutarnjim procesima (misli, emocije i sl.). .). Kroz korištenje rada namjera je usredotočiti se na ono što nas sve povezuje, jednostavan biološki proces koji nas čini ravnopravnima u najosnovnijem egzistencijalnom smislu. Prve večer publika će također imati priliku pogledati „Phosphorus Phase“, novi audiovizualni performans Hrvoja Radnića koji je na Audioart‑u gostovao kao gitarist grupe Šumovi protiv valova, a svojim solo nastupom se bavi transferom zvuka u sliku kroz upotrebu mjernog instrumenta – analognog osciloskopa.
Drugu večer festivala započinjemo koncertom MRM Tria kojega čine Marina Džukljev (organ – eco tiger), Richie Herbst (modular synth) i Miodrag Gladović (el. gitara, live electronics) koji svoju međusobnu “kemiju” i improvizacijsku igru izražavaju kroz dinamični i gusti drone vodeći slušatelja u možda neke neotkrivene prostore sebstva. Večer se nastavlja audiovizualnim koncertom The Island, najrecentnijom umjetničkom suradnjom glazbenika Francka Vigrouxa i video umjetnika Kurta d’Haeseleera. The Island je audiovizualno djelo inspirirano brojnim pričama o otocima i dolinama predodređenima da budu potopljeni izgradnjom hidroelektričnih brana uzrokujući duboke ljudske i zemljopisne potrese. Dovodi u pitanje zamjenu jednog svijeta drugim i naše slijepo vjerovanje u napredak.
Četvrtak je rezerviran za „Impronedjeljke / Impromondays“ koje organizira umjetnička organizacija Cargo iz Zagreba. Riječ je o serijalu slobodno improvizirane, eksperimentalne i kreativne glazbe. „Impronedjeljke / Impromondays“ predstavit će u okviru Audioart festivala „Ad hoc Audioart impro quartet“: Irene Kepl na violini, Zahra Mani, klavijature, bas i elektronika, Jasna Jovičević na alt saxu, Damir P. Kafka, sopran sax i klavijature te Dani Bošnjak na flauti. Također u četvrtak, u Pulu na Audioart drugi put dolazi bečki sastav Radian kojeg čine Martin Brandlmayr (bubnjevi, elektronika), John Norman (el. bas) i Martn Siewert (el. gitara, elektronika). Dugo se u gradu pričalo o njihovom koncertu iz 2016. Ovaj bečki sastav koji izlazi za Thrill Jockey, od svog osnutka 1996. gradi vrlo prepoznatljiv zvuk i stil na granici elektronike, post rocka i buke koji je obilježio bečku elektroničku eksperimentalnu scenu.
Audioart festival završava u petak 27. kolovoza velikim koncertom CRI Orchestra, impro big band projekta koji se razvija desetak godina na području hrvatske i okuplja razne glazbenike iz još različitijih glazbenih područja i improvizatorske prakse. Svoje ishodište nalazi u eksperimentalnoj, konceptualnoj i game-play kompoziciji, oslanjajući se na autorske multidisciplinarne umjetničke prakse gdje dirigent / skladatelj gestama i znakovima komunicira sa ansamblom izvođača. Sastav će kroz trodnevnu rezidenciju u suradnji sa Soundpainting platformom Pula, pod vodstvom dirigenta/skladatelja Nevena Radakovića izvesti koncert u znaku glazbe, geste, akcije i reakcije, kolektivne improvizacije i komunikacije. CRI Orchestra čine Maja Rivić (glas), Tena Novak Vincek (violina), Ana Kovačić (b. sax), Mak Murtić (t.sax), Igor Pavlica (truba), Dani Bošnjak (flauta), Nenad Sinkauz (el. gitara), Josip Šustić (el. gitara), Pavle Jovanović (el. gitara), Alen Sinkauz (el. bas), Miodrag Gladović (elektronika), Marko Grbac Knapić (elektronika), Leo Beslać (klavijatue), Neven Radaković (dirigent, klavijature), Nenad Kovačić (perkusije), Borko Rupena (perkusije), Marco Quarantotto (bubnjevi).
Ulaz na sva događanja u sklopu festivala je u potpunosti besplatan. Sva događanja održavaju se uz epidemiološke mjere za velika okupljanja te je prisustvo moguće samo osobama s važećim digitalnim COVID potvrdama. Program svake večeri započinje u 21 sat, a završava u ponoć. Glazbeni dio programa, od srijede do petka, uživo će se prenositi u programu Radio Rojca.
Priredio B. V.